کوه های رنگین کمانی ؛ جعبه مداد رنگی در وسط اتوبان

به گزارش انوار بلاگ، کوه های رنگین کمانی جایی در اتوبان زنجان تبریز قرار دارند. کاملا رایگان، منتظر بازدید شما هستند.

کوه های رنگین کمانی ؛ جعبه مداد رنگی در وسط اتوبان

چیزی که می بینید نه نقاشی بچه هااست و نه تصاویری از سیاره های فیلم های تخیلی و دنیای ناشناخته! بلکه چشم اندازی واقعی از کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار است. به اندازه ای رنگارنگ و باشکوه است که انگار جعبه ای مدادرنگی در طبیعت رها شده و با رنگ های جادویی، هر تکه را به رنگی در آورده است. کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار یکی از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد ایران است. البته چین و پرو هم کوه های رنگین کمانی دارند. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با هم به کوه های رنگین کمانی ایران سفر کنیم.

کوه های رنگین کمانی کجا هستند؟

کوه های رنگین کمانی در زبان ترکی آلاداغ لار نامیده می شود. آلا به معنی رنگارنگ و داغلار به معنی کوهستان است. کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار از 25 کیلومتری شمال شرق تبریز یعنی حوالی شهرستان خواجه شروع شده و تا اهر نیز امتداد دارد. همچنین دنباله های این کوهستان رنگارنگ تا قسمت جنوب شرق تبریز یعنی میانه نیز امتداد یافته و درجهت اتوبان زنجان- تبریز به چشم می آید. یعنی قسمتی از استان زنجان را نیز در بر می گیرد. اگر از سمت تهران، زنجان و یا قزوین می خواهید به تبریز سفر کنید، در طول جهت با کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار رو به رو خواهید شد.

بخشی از کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار در کنار اتوبان زنجان- تبریز قرار گرفته است. بکرترین صحنه ها از کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار، در جاده (و نه اتوبان) میانه به تبریز و همچنین تبریز به اهر واقع شده است. حوالی ماهنشان از استان زنجان نیز چشم انداز بی نظیری از کوه های رنگین کمانی دارد.

کی برویم؟

کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار در زمان طلوع و غروب آفتاب و همچنین بعد از بارش باران بسیار دیدنی هستند. بازی نور و سایه، تصاویر منحصر به فردی از کوه ها و رنگ هایش می آفریند. پیشنهاد می کنیم در چنین زمان هایی از کوه های رنگین کمانی دیدن کنید. به دلیل وسعت محدوده می توان گفت هرگز با ازدحام جمعیت روبه رو نخواهید شد. در تمام 365 روز سال می توانید خودتان را به کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار برسانید، عکاسی کنید و لذت ببرید.

چرا رنگی رنگی؟

تا به حال ادویه فروشی های بازار را دیده اید؟ ادویه ها را لایه لایه روی هم می ریزند و ترکیب رنگ های آنها قند در دل بینندگان شان آب می کند. کوه های رنگین کمانی هم مثل ادویه های عطاری، لایه لایه و رنگارنگ هستند.

دلیل رنگارنگی کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار، تفاوت مواد موجود لایه های تشکیل دهنده آن است که یکی از زیباترین پدیده های ژئوفورمولوژی به شمار می آید. زرد، سفید، نارنجی، قرمز، قهوه ای و سبز از جمله رنگ هایی است که در کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار به خوبی می توان آن ها را تشخیص داد.

نکات مهم در بازدید از کوه های رنگین کمانی

زیبایی کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار رابطه مستقیمی با شدت و زاویه نور دارد. از این رو بهترین زمان را برای بازدید انتخاب کنید تا بیشترین لذت را ببرید. هنگام طلوع و غروب آفتاب کوه های آلاداغ لار زیباتر به نظر می رسند. به آسمان و ابرهای فراز کوهستان نیز دقت کنید و هارمونی طبیعت را نگاه کنید. عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید. خوراکی سبک و آب آشامیدنی نیز از ملزوماتی است که باید همراهتان باشد.

کوه های آلاداغ لار حتی در تابستان نیز خنک است. همراه داشتن ژاکت سبک در تابستان توصیه می شود. آنچه از بالا به چشمتان می آید، بسیار باشکوه تر از چیزی است که در پایین کوه می بیند. بنابراین پیشنهاد می کنیم دستِ کم از یک تپه کم ارتفاع کوه های رنگین کمانی یا آلاداغ لار بالا بروید و بیشتر غرق در زیبایی شوید.

نکات مهم برای افراد با نیازمندی های خاص

بالا رفتن از کوه های رنگین کمانی برای افراد دارای معلولیت امکان پذیر نیست. ولی در نواحی فرودست می توانید به کمک یک همراه به خوبی تفریح کنید. همچنین بازدید از این جاذبه طبیعی برای خانواده های دارای کودک اوتیسم پیشنهاد می شود. شیب کوه ها زیاد و خطرناک نیست. کوه ها نیز چندان مرتفع نیستند. به راحتی می توانید به اتفاق فرزندتان از این دیدنی بازدید کنید و لذت ببرید. آموزش های غیر مستقیم در طبیعت برای درک شناختی فرزند شما مفید است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2370

به "کوه های رنگین کمانی ؛ جعبه مداد رنگی در وسط اتوبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه های رنگین کمانی ؛ جعبه مداد رنگی در وسط اتوبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید