هزار ساختمان دوستدار دوچرخه در تهران

به گزارش انوار بلاگ، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخشنامه ای همه ادارات زیرمجموعه شهرداری را مکلف نموده است فضایی را در ساختمان های خود برای پارک دوچرخه ها اختصاص دهند.

هزار ساختمان دوستدار دوچرخه در تهران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران - نیلوفر جلالی: زنجیره سفر با دوچرخه از 3جزء ضروری تشکیل شده است: محل نگهداری دوچرخه در خانه، راندن در شبکه دوچرخه سواری و در آخر پارکینگ یا محل نگهداری دوچرخه در مقصد. میان چالش های بی شمار دوچرخه سواری در تهران، تامین امنیت دوچرخه و محل پارک آن در مقصد، معضل مهمی است که حل آن، شهروندان را به داشتن دوچرخه و استفاده از آن تشویق می نماید. تهران در راستا بهبود امکانات زیرساختی برای دوچرخه سواران قرار گرفته است و در این راه، تامین پارکینگ برای دوچرخه ها نیز دور از توجه باقی نمانده است.

یکی از دغدغه های شهروندان دوچرخه سوار، مسئله امنیت دوچرخه هایشان است که البته در اوضاع مالی کنونی، تامین این امنیت کار بسیار مسئله ای است. حتی پارکینگ خانه ها هم در امان نیستند و سرقت دوچرخه از خانه ها زیاد اتفاق می افتد. شهروندان خودشان باید در این باره احتیاط نمایند و برای جلوگیری از این سرقت ها اقدامات لازم را انجام دهند. اما مسئله تامین امنیت دوچرخه ها در شهر و مشکل نبود جای پارک امن برای دوچرخه ها موضوعی بوده که شهرداری به آن توجه نموده است. شهرداری بیش از هزار ساختمان دارای پارکینگ در تهران دارد. این تعداد پارکینگ فرصت مناسبی است تا از آن برای دوچرخه ها استفاده گردد. مناف هاشمی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در بخشنامه ای همه ادارات زیرمجموعه شهرداری را مکلف نموده است فضایی را در ساختمان های خود برای پارک دوچرخه ها اختصاص دهند.

علاوه بر اینکه کارمندان همان اداره یا سازمان می توانند دوچرخه های خود را در جای پارک اختصاصی این وسیله نقلیه پارک نمایند، شهروندانی که در آن مجموعه یا در شعاع نزدیک آن کار دارند، می توانند از این پارکینگ ها به طور رایگان استفاده نمایند.

به این ساختمان ها دوستدار دوچرخه می گویند که با تابلویی تعیین شده اند. شهرداری مناطق مختلف، این کار را شروع نموده اند و چند ساختمان را برای دوچرخه اختصاص داده اند. حتی طبق گفته مسئولان شهرداری، در شهرداری منطقه13، رختکن، میز اتو و سشوار برای پرسنل بعد از دوچرخه سواری درنظر گرفته شده است. قرار است لوکیشن ساختمان های دوستدار دوچرخه روی اپلیکیشن دوچرخه نشان داده گردد.

گفتنی است که اپلیکیشن دوچرخه با هدف فرهنگسازی دوچرخه سواری طراحی شده و بهترین راستاها را برای دوچرخه سواران نشان می دهد و شرکت در کمپین های دوچرخه سواری از دیگر امکانات این اپلیکیشن است.

طبق اعلام شهرداری این کار شروع شده و تعداد ساختمان های دوستدار دوچرخه افزایش خواهد یافت. همچنین امکاناتی برای سفرهای ترکیبی درنظر گرفته شده است. در سفر ترکیبی دوچرخه سواران می توانند بخشی از راستا را در ساعات غیراوج با مترو طی نمایند. علاوه براین امکان پارک دوچرخه نیز در بعضی ایستگاه ها فراهم شده است. اکنون حدود 50 ایستگاه مترو به پارکینگ مسقف دوچرخه در محدوده خود مجهز هستند. در بعضی ایستگاه ها مثل ایستگاه شهید مفتح، این پارکینگ ها داخل ایستگاه مترو قرار دارند و افراد می توانند دوچرخه خود را داخل ساختمان مترو ببرند و در بعضی دیگر از ایستگاه ها نیز این پارکینگ ها در حواشی مترو ایجاد شده اند. از اقدامات آینده شهرداری این است که محوطه پارک دوچرخه داخل ساختمان های مترو، به خصوص در ایستگاه های مرکزی شهر ایجاد گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5431

به "هزار ساختمان دوستدار دوچرخه در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار ساختمان دوستدار دوچرخه در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید