بام تهران کجاست ؟ مرکز ایران را از زاویه ای دیگر دیدن کنید

به گزارش انوار بلاگ، بام تهران

در این مقاله از معرفی مکان های تماشای تهران درباره یکی از چشم مقدار های زیبای مرکز که معروف به بام تهران است سخن خواهیم گفت . پس اگر در پی مکانی برای تماشا مرکز ایران با چشم اندازی متفاوت می گشت حتما به بام تهران سر بزنید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره این مکان و نحوه دسترسی به آن را بدانید

بام تهران کجاست ؟ مرکز ایران را از زاویه ای دیگر دیدن کنید

بام تهران یکی از تماشای ترین و مجذوب نماینده ترین مکان های گردشگری در تهران می باشد که روزانه اقشار مختلفی برای تفریح و دور شدن از ترافیک و شلوغی تهران به این مکان می آیند از آنجای که بام شهر تهران در منطقه ای کوهستانی و قرار گرفته است دارای آب و هوای خوش و تمیز است که یکی از علت های محبوبت این منطقه به شمار می رود

با محبویت بام تهران به مرور امکاناتی بسیار خوبی برای رفاه و تفریح بازدید نمایندگان در این منطقه اضافه شده است که تقریبا از سال 94 این منطقه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و امکاناتی نظیر (رستوران های تازه، زیپ لاین ، سورتمه بام تهران ، میدی باس های برقی برای طی کردن مسیر قسمت پایینی بام تا قسمت اصلی و بالایی) که می توان به آن اشاره نمود

بعلاوه در اصطلاح عامیانه٬ ‘بام تهران به بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال نیز گفته می گردد. بام تهران مجموعه ای است که بین بخش پارکینگ تله کابین و ایستگاه اول آن به صورت جاده آسفالته بوده و به علت وجود منظره ها زیبای کوهستانی و نیز دید زیبا از بالایی ترین نقطه شهر تهران موجب شده شهروندان تهران برای استفاده از طبیعت و منظره ها زیبا، این جاده را به عنوان مسیری تفریحی و محلی برای پیاده روی انتخاب نمایند.

دلایل انتخاب ؟

  • مجذوب نماینده ترین وبلندترین مکان برای تماشا مرکز
  • دارای امکانات تفریحی و تفریح مانند : سنگ نوردی , بانجی جامپینگ , سینما چند بعدی , کافه و… و برترین مکان برای لذت بردن
  • وجود فودکورت توچال این مکان را تبدیل به علاقه مندان به شکم گردی نموده است
  • دارای آب و هوای پاک و دل انگیز
  • مکانی فوق العاده برای علاقه مندان به عکاسی

مختصری درباره جاذبه های اطراف این منطقه آن

با توجه به این آب و هوای این منطقه کوهستانی و خوش است در اطراف آن برج ها و خانه های زیادی ساخته شده است و از جمله مکان های تفریحی که شامل، بوستان پرواز و پارک ژوراسیک و بعلاوه هتل اسپیناس می باشد ، بعلاوه مراکز خرید مدرنی در این منطقه در حال احداث می باشد. این منطقه از نظر تقسیم بندی شهری در شهرستان شمیرانات و بخشی از محله بزرگ و مرفه سعادت آباد است.

بوستان پرواز ، از شمال و شرق به بلوار پیغام و میدان بهرود، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان محدود می گردد. اختلاف ارتفاع این بوستان نسبت به منطقه ها اطراف، باعث ایجاد چشم انداز زیبایی از شمال و جنوب تهران شامل کوهستان البرز و بعلاوه برج میلاد و سایر ساختمان های بلند مرتبه تهران - بخصوص در هوای عاری از آلاینده ها - شده که از این بوستان قابل مشاهده است. همین مسئله وجه تمایز بوستان پرواز از سایر بوستان های تهران است (دید سراسرنما یا 360 درجه تهران). پارک پرواز تهران با توجه به موقعیت مکانی و مساحت، یکی از برترین بوستان های منطقه سعادت آباد تهران به شمار می آید. هوای بسیار عالی به علت این که در موقعیت کوهپایه ای قرار گرفته بعلاوه نزدیکی به دره فرحزاد که موجب ایجاد منظرههای زیبایی شده است، از دیگر عوامل مجذوب نماینده تر شدن این بوستان به شمار می رود. منظره رؤیایی طلوع و غروب و منظره ها شهر تهران به خاطر ارتفاع زیاد نسبت به اطراف باعث شده در تمام طول ساعات روز و شب این بوستان تماشای باشد. علاوه بر این از مزایای این پارک فضای مناسبی است که برای پارک خودرو در اطراف وجود دارد. بعلاوه محیط مناسبی که برای بازی بچه ها در نظرگرفته شده است از دیگر امکانات این پارک به شمار می رود.

هتل اسپیناس پالاس، بزرگترین و مدرن ترین هتل پنج ستاره ایران در شمال سعادت آباد پایین تر از شهرک بام تهران و در ضلع شمالی میدان بهرود واقع شده است.

پارک ژوراسیک تهران، (پارک دایناسورهای متحرک) محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها به ویژه بچه ها و نوجوانان فراهم آورده که در فاصله ای اندک از شهرک بام تهران واقع شده است.

بام تهران کجاست ؟

بام تهران یا شهرک بام در شمالی ترین قسمت محله سعادت آباد و همجوار با منطقه ها کوی فراز و بالاتر از میدان بهرود قرار گرفته است .

آدرس : تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک،

اگر وسیله حمل و نقل شخصی دارید، برای رسیدن به بام تهران باید از بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک و سپس بام تهران بروید. برای اطمینان خاطر گردشگران، پارکینگ خودرو و موتورسیکلت تعبیه شده است. اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، می توانید با خط چهار اتوبوس تندروی تهران یا تاکسی هایی که از بزرگراه چمران عبور می نمایند، به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) رفته و از آنجا با تاکسی به این منطقه بروید، یا از تاکسی های خط میدان تجریش-بام تهران بهره ببرید.

با وسیله حمل و نقل عمومی:

مسیر 1: به وسیله خط چهار اتوبس های BRT و یا تاکسی هایی که از بزرگراه چمران عبور می نمایند خودتان را به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) برسانید و با استفاده از تاکسی های موجود به این منطقه برسید.

مسیر 2: با استفاده از اتوبوس BRT و یا خط مترو کهریزک - تجریش به میدان تجریش بروید ودر میدان تجریش به وسیله تاکسی های خط میدان تجریش-بام تهران به مقصد برسید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 20298

به "بام تهران کجاست ؟ مرکز ایران را از زاویه ای دیگر دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بام تهران کجاست ؟ مرکز ایران را از زاویه ای دیگر دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید