نگرانی کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل از تغییرات هند در کشمیر

به گزارش انوار بلاگ، پس از آنکه دهلی نو شرایط نیمه خودمختار کشمیر را باطل و به وسیله قوانین جدید تغییرات اجرایی را در این منطقه مورد مناقشه اعمال کرد، کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل از هند خواستند تا تضمین کند که حقوق مردم در کشمیر رعایت می گردد.

نگرانی کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل از تغییرات هند در کشمیر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو کارشناس از دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه در بیانیه ای گفتند: این تغییرات می توانند سطح قبلی مشارکت سیاسی مسلمانان و دیگر اقلیت ها را محدود نمایند و نگرانی هایی را درباره تغییرات جمعیتی را در این منطقه به وجود آورده اند.

این بیانیه در حالی منتشر شد که دیپلمات ها از بیش از 20 کشور مستقر در دهلی نو به سفر دو روزه خود به کشمیر خاتمه دادند.

آنوراگ سریواستاوا، سخنگوی وزارت امورخارجه هند درخصوص این بیانیه کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل ابراز تاسف کرد و گفت: آنها در تاریخ 10 فوریه پرسشنامه ای را برای دولت هند ارسال کردند و حتی صبر نکردند تا ما پاسخ این پرسش ها را بدهیم.

وی اضافه نمود: آنها در عوض تصمیم گرفتند تا فرضیات نادرست خود را در رسانه ها منتشر نمایند. زمان بندی انتشار این بیانیه نیز به صورت تعمدی همزمان با خاتمه بازدید دیپلمات های خارجی از کشمیر معین شده بود.

این سخنگو توضیح داد: این بیانیه این حقیقت را که کشمیر بخش جدایی ناپذیر و غیرقابل انکار هند است و این که این تصمیم برای ابطال شرایط نیمه خودمختار کشمیر توسط مجلس هند اتخاذ شده است را نادیده می گیرد. نگرانی ها درباره تغییراتی جمعیتی نیر بی پایه و اساس هستند.

آنوراگ سریواستاوا گفت: ما انتظار داریم مخبران ویژه پیش از نتیجه گیری های عجولانه و انتشار بیانیه، به خوبی مسائل تحت آنالیز شان را درک نمایند.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند در اوت 2019 میلادی در بحبوحه یک سرکوب شدید شرایط نیمه خودمختار کشمیر را باطل کرد، قانون اساسی مجزای این منطقه را لغو کرد و حفاظت های موروثی در اراضی و مشاغل را برداشت.

از آن موقع به بعد قوانین جدید بسیاری در این منطقه اعمال شده از جمله یک قانون جدید مربوط به حق سکونت که به گفته منتقدان شروع استعمار توسط ساکنین هندو هندی با هدف ایجاد یک تغییر جمعیتی در این منطقه است.

فرناند د وارنس، مخبر ویژه در مسائل مربوط به اقلیت ها و احمد شاهد، مخبر ویژه در مساله آزادی مذهبی یا عقیدتی پس از این تغییرات گفتند: مردم کشمیر قدرت وضع یا اصلاح قوانین برای حفاظت از حقوق خود به عنوان اقلیت ها را از دست دادند.

آنها اضافه نمودند: این تغییرات قانونی جدید این پتانسیل را دارند که راه را برای سکونت مردم از خارج از منطقه جامو و کشمیر در این منطقه هموار نمایند، باعث تغییرات جمعیتی در این منطقه شوند و توانایی اقلیت ها برای استفاده از حقوق بشرشان را متزلزل کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8054

به "نگرانی کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل از تغییرات هند در کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل از تغییرات هند در کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید