نتیجه سفر پوتین به امارات

به گزارش انوار بلاگ، در جریان سفر رئیس جمهوری روسیه به امارات متحده عربی، توسعه روابط تجاری-اقتصادی و فرهنگی، گسترش همکاری ها در عرصه انرژی و مشارکت در حل و فصل مناقشات در خاورمیانه، در مرکز توجه مذاکرات قرار داشت.

نتیجه سفر پوتین به امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه نیزاویسیمایا گازیتا، چاپ مسکو امروز در تحلیلی نوشته است: سفر رئیس جمهوری روسیه به منطقه خاورمیانه که از عربستان سعودی شروع شده بود، در امارات متحده عربی به انتها رسید. ولادیمیر پوتین در ابوظبی و در مذاکرات خود با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه و همچنین اوضاع در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را مورد آنالیز قرار داد.

پوتین در ابوظبی با اشاره به روابط محبت آمیز و نزدیک روسیه و امارات متحده عربی و توسعه همکاری های تجاری-مالی، تاکید نمود که مواضع دو کشور در مسائل مهم در دستور کار بین المللی و منطقه ای، به خصوص در مسائل مربوط به سوریه، لیبی، یمن و اوضاع در خلیج فارس، کاملاً هماهنگ است.

به عقیده وی، گفت وگوهای سیاسی بین روسیه و امارات بطور مرتب و بسیار پرمحتوا بوده و دو کشور از توسعه همکاری های مشترک در عرصه انرژی و اتم صلح آمیز حمایت می نمایند. هماهنگی کوشش ها برای تثبیت اوضاع در بازار انرژی جهانی، در سایه توافقات در چارچوب اوپک+ هم ادامه دارد.

در جریان مذاکرات روسیه-امارات، چند سند همکاری دوجانبه به ارزش تقریبی 1.4 میلیارد دلار به امضاء رسید. یکی از مهمترین این اسناد، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه استفاده از انرژی اتمی صلح آمیز بین شرکت راس اتم روسیه با شرکت دولتی انرژی اتمی امارات بود.

اهمیت تقویت روابط مالی با امارات متحده عربی برای روسیه

در حقیقت دستور کار مالی در این مذاکرات کاملا تعیین بود. به گفته ولادیمیر عیسی یف کارشناس ارشد مرکز مطالعات عربی-اسلامی موسسه شرق شناسی آموزشگاه علوم روسیه، این مسئله کاملاً قابل توجیه است، برای این که امارات متحده عربی یکی از شرکای تجاری مهم روسیه محسوب شده و مبادلات بازرگانی بین دو کشور به 2 میلیارد دلار رسیده که در سال دو برابر بیشتر از مبادلات بازرگانی روسیه با عربستان سعودی است. توسعه توریسم نیز فعالانه ادامه داشته و در سال 2017 تسهیلات ویزای برای شهروندان روس در نظر گرفته شد و اکنون توریست های روسی می توانند مستقیماً در فرودگاه ویزا امارات دریافت و به این کشور سفر نمایند. در مجموع روسیه و امارات به طور مرسوم دارای روابط مناسب و بدون اختلاف نظر خاصی با یکدیگر هستند.

به عقیده این کارشناس، اهمیت مذاکرات روسیه با امارات متحده عربی در این است که این کشور می تواند نقش جدی تری در حل و فصل بسیاری از مناقشات در منطقه خاورمیانه کند. این کشور همکاری نزدیکی با عربستان سعودی دارد و برخلاف مقامات ریاض، روابط خود با ایران را حفظ نموده و با این کشور روابط تجاری مناسبی دارد که می تواند پل ارتباطی بین تهران و کشورهای عرب خلیج فارس باشد.

عیسی یف اضافه کرد، علاوه بر مسائل مربوط به اوضاع در سوریه و روابط با ایران، در جریان مذاکرات پوتین و ولیعهد ابوظبی، مناقشه یمن نیز آنالیز شد. امارات یکی از کشورهای شرکت نماینده در ائتلاف عربی در جنگ یمن است و واضح است که این جنگ باید سرانجام پیدا کند برای اینکه تعییناً به درازا کشیده شدن آن به ضرر ائتلاف عربی، ازجمله امارات است و روسیه با توجه به تقویت مواضع خود در منطقه خاورمیانه، می تواند به حل و فصل این مناقشه یاری کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 628

به "نتیجه سفر پوتین به امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه سفر پوتین به امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید