موزه سیار سفیران صلح در تایباد

به گزارش انوار بلاگ، موزه سیار سفیران صلح با هدف سفر برای ترویج فرهنگ صلح و حفظ میراث فرهنگی به تایباد رسید.

موزه سیار سفیران صلح در تایباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مدیر و بنیانگذار این موزه سیار امروز با بیان این مطلب گفت: اهدای عروسک های قاشقکی ایرانی ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی و اجرای نمایش برای بچه ها از مهم ترین برنامه های این موزه سیار در تایباد است.

سوسن نیکزاد اضافه نمود: این موزه که پیش از این به 35 کشور دنیا و نیز شهرهای ایران سفر نموده است با شعار روی پل صلح و دوستی و با آرزوی صلح پایدار و آرامش در دنیا و دوستی ملل فعالیت می نماید.

او گفت: علت نامگذاری این موزه سیار نیز همراه داشتن بسیاری از آثار فرهنگی و تاریخی اهدایی موزه های کشورهایی است که این گروه تاکنون به آن سفر نموده است.

مدیر و بنیانگذار این موزه سیار با بیان اینکه بچه ها عضو این موزه سیار، پیغام رسان صلح و دوستی هستند گفت: فعالیت این موزه بنیان فرهنگی و دوستی را ترویج می دهد.

نیکزاد اضافه نمود: این موزه فعالیت خود را از 10 سال پیش شروع نموده و گروه های هدف آن بچه ها سنین چهار تا 12 ساله است و در کارگاه های آموزشی آن نیز پدران و مادران حضور دارند.

او با بیان اینکه عوامل اجرایی برنامه های این کاروان 15 نفر هستند گفت: همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز 28 عروسک مناسب با آیین های نوروزی برای شهرستان های استان در نظر گرفته شده است.

شهرستان 120 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 171

به "موزه سیار سفیران صلح در تایباد" امتیاز دهید

1 کاربر به "موزه سیار سفیران صلح در تایباد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سیار سفیران صلح در تایباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید