مفقود شدن چند جوان، اعضای یک شرکت هرمی را به دام انداخت

به گزارش انوار بلاگ، یازده تن از اعضای یک شرکت هرمی که به بهانه استخدام، از جوانان تحصیل نموده ساکن شهرستان مبلغ 20 میلیارد ریال کلاهبرداری نموده بودند، دستگیر شدند.

مفقود شدن چند جوان، اعضای یک شرکت هرمی را به دام انداخت

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران در ابتدای آذرماه امسال چند خانواده که ساکن شهرستان بودند با مراجعه به مراجع قضائی شکایتی را در مورد مفقود یا دزدیده شدن فرزندانشان طرح کردند اما زمانی که پرونده های طرح شده به اداره یازدهم پلیس آگاهی منتقل شد، در تحقیقات پلیس معین شد که شاکیان هر چند وقت یک بار می توانند با فرزندان خود ارتباط تلفنی برقرار نمایند.

در ادامه، رسیدگی به موضوع در دستور کار نهاده شد و کارآگاهان بر اساس بعضی از شواهد با ظن اینکه این افراد در دام شرکت های هرمی افتاده اند، پرونده مرتبط با جرایم شرکت های هرمی را آنالیز نموده و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار دادند.

طی آنالیز پرونده یکی از شاکیان در مورد نحوه مفقود شدن فرزندش به پلیس گفت که چند ماه پیش فرزندش با تشویق یکی از دوستانش برای استخدام در یک شرکت بزرگ دولتی راهی تهران شده و چند روز بعد از خانواده خواسته برای رهن خانه به او 40میلیون تومان بدهند اما پس از دریافت پول ارتباطش با خانواده قطع شده و هر چند ماه یک بار با خانواده تماس می گیرد و تحت هیچ شریطی هم حاضر به برگشت نیست.

کارآگاهان پس از آنالیز پرونده طی انجام اقدامات پلیسی و میدانی مخفیگاه متهمان را در محدوده خلیج فارس و کوهسار شناسایی کردند و با اخذ دستور قضایی در دو عملیات همزمان اعضای این دو شرکت را شناسایی و دستگیر کردند.

یکی از جوانانی که توسط این شرکت ها جذب شده بود نیز در اظهارات خود درباره شرایط زندگی و نحوه پیوستنش به این شرکت ها به پلیس گفت که توسط یکی از دوستانش تشویق شده که برای استخدام در یک سازمان دولتی به تهران بیاید.

او اظهار کرد که شب های اول اقامتش در تهران را در پارک ها و مسافرخانه ها و میگذرانده تا اینکه در یک خانه مجردی به همراه چند نفر دیگر او را اسکان داده اند و دوستش نیز گفته کارش در این سازمان دولتی عقب افتاده اما از آن جایی که خودش در یک شرکت بازاریابی کار می نماید می تواند کاری هم در این زمینه برای او فراهم کند. به گفته این جوان، پس از آن نیز دوستش پیشنهاد داده که او به بهانه رهن خانه از خانواده اش 40میلیون تومان پول بگیرد و بعد از دو سال بازاریابی تور مسافرتی و اشیا زینتی می تواند هفته ای 100میلیون تومان درآمد داشته باشد.

او در ادامه اظهاراتش گفت که آن موقع حرف های دوستش را باور نموده و مشغول به کار شده است اما شغلش پس از مدت زمان بسیار زیادی هیچ حاصلی نداشته و برای برگشتن نزد خانواده اش هم خجالت زده بوده است.

بر اساس اعلام پلیس، تا کنون 11 تن از اعضای این باند در رابطه با فعالیت های این شرکت هرمی دستگیر شده اند که از هر کدام نیز 40 تا 50 میلیون تومان پول کلاهبرداری شده است. کارشناسان پلیس ارزش ریالی این کلاهبرداری ها را 20میلیارد ریال اعلام نموده اند. همچنین با توجه به نتیجه رسیدن همزمان دو پرونده ، متهمان با دستور بازپرس شعبه 7 دادسرای ناحیه 31 و بازپرس شعبه 2دادسرای ناحیه 31روانه زندان شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1663

به "مفقود شدن چند جوان، اعضای یک شرکت هرمی را به دام انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفقود شدن چند جوان، اعضای یک شرکت هرمی را به دام انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید