معامله 783 میلیون سهم در بورس منطقه فارس در سه ماهه اول سال جاری

به گزارش انوار بلاگ، مدیر بورس منطقه ای فارس گفت: در سه ماهه اول سال جاری، 783 میلیون سهم در بورس منطقه ای فارس مورد معامله نهاده شد.

معامله 783 میلیون سهم در بورس منطقه فارس در سه ماهه اول سال جاری

محمد کیامهر مدیر تالار بورس منطقه ای فارس در گفت و گو با خبرنگار از ، با اشاره به عملکرد بورس منطقه ای فارس سه ماهه اول سال 1400، اظهار کرد: درسه ماهه اول سال جاری و طی 59 روز فعالیت 783 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 6,394 میلیارد ریال در بورس منطقه ای فارس مورد معامله نهاده شد.

او ادامه داد: میانه ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 108,368 میلیون ریال بوده است.

کیامهر توضیح داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده سه ماهه اول سال جاری نسبت به آمار مشابه پارسال نشان می دهد حجم سهام معامله شده 76 درصد و ارزش ریالی معاملات 83 درصد کاهش داشته است.

او گفت: آنالیز ترکیب معاملات صورت گرفته حاکی از آن است که 45 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 55 درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

مدیر بورس منطقه ای فارس اضافه نمود: در حال حاضر تعداد شرکت های پذیرفته شده در بورس استان فارس 31 شرکت است که از این میان 5 شرکت در بازار اول، 11 شرکت در بازار دوم و 15 شرکت در فرابورس قرار دارند.

او افزود: در سه ماهه اخیر 50 شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت 127,874 میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار 2,167 میلیون ریال بوده است.

کیامهر ادامه داد: در حال حاضر تعداد شرکت های استانی پذیرفته شده در بورس 31 شرکت است که از این میان 5 شرکت در بازار اول، 11 شرکت در بازار دوم 15 شرکت در بازار پایه فرابورس قرار دارند.

او توضیح داد: شرکت های اشتادموتورز در سال 86 و شیرین دارو در سال 87 و شرکت های لاستیک دنا، مخابراتی راه دور ایران در سال 88 طی مدت فعالیت بورس فارس از فهرست شرکت های پذیرفته شده حذف و شرکت های سیمان فارس و کارخانجات مخابراتی ایران و سیمان داراب در سال 83، پتروشیمی شیراز در سال 84، سیمان سفید نی ریز در سال 86 و سیمان فارس نو در سال 87 به فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اضافه شدند.

مدیر بورس منطقه ای فارس بیان نمود: بعلاوه شرکت های پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون در سال 90 در بازار پایه فرا بورس و پتروشیمی فسا و پتروشیمی جهرم در سال 91 و کاشی صدف سرام استقلال آباده در سال و خاک نسوز استقلال آباده در سال 92 در بازار پایه فرابورس پذیرفته شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10574

به "معامله 783 میلیون سهم در بورس منطقه فارس در سه ماهه اول سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله 783 میلیون سهم در بورس منطقه فارس در سه ماهه اول سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید