مسکو: توافق تمدید پیمان استارت نو از امروز اجرایی شد

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون به نقل از وزارت خارجه روسیه گفت: توافق تمدید پیمان استارت نو از 3 فوریه اجرایی شده است.

مسکو: توافق تمدید پیمان استارت نو از امروز اجرایی شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای در این خصوص خاطرنشان کرد: وزارت خارجه روسیه و سفارت آمریکا در مسکو امروز یادداشت های دیپلماتیکی را مبادله کردند که بر اساس آن استارت نو تمدید شده و تا 5 فوریه سال 2026 ادامه خواهد یافت.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: مکالمه تلفنی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی وی در 26 ژانویه امسال میلادی نقش محوری در تمدید این پیمان را ایفا کرد.

مسکو پیشتر اعلام نموده بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آدینه پیش تصویب تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی آمریکا و روسیه موسوم به استارت نو به مدت 5 سال را امضا نموده است.

در همین رابطه، مجلس سفلای روسیه هشتم بهمن ماه تمدید 5 ساله پیمان استارت نو میان مسکو و واشنگتن را تصویب کرد. در فاصله زمانی کوتاهی، مجلس اعیان روسیه هم این پیمان را مورد تصویب قرار داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، مصوبه مذکور در هر دو مجلس روسیه یک روز پس از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی وی روی داد.

به گزارش خبرنگاران، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا قصد تمدید پیمان استارت نو که مهلت انقضای آن ماه فوریه امسال است را نداشت. در واقع، ترامپ مدعی بود که باید با پیوستن چین به میز مذاکرات هسته ای، این پیمان شکلی سه جانبه به خود بگیرد.

دولت روسیه از مدت ها پیش بر تمدید این پیمان بدون هیچ قید و شرط و تغییر تاکید نموده بود ولی دولت دونالد ترامپ مذاکره در این مورد را تا سال گذشته به تأخیر انداخت و در نهایت نیز چند دور مصاحبه بین مسکو و واشنگتن به نتیجه نرسید.

طبق این پیمان که در سال 2010 توسط باراک اوباما و دیمیتری مدودف، رؤسای جمهور وقت آمریکا و روسیه امضا شد، تعداد سلاح های هسته ای استراتژیک دو کشور به هزار و 550 مورد محدود می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8170

به "مسکو: توافق تمدید پیمان استارت نو از امروز اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: توافق تمدید پیمان استارت نو از امروز اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید