مختصری درباره یک رخداد تلخ، افتضاح آشنا، حرف های غلط ظریف و پازل دوستان بن سلمان

به گزارش انوار بلاگ، آیا هدف تشدید یک دوقطبی مضر درباره سیاست خارجی در کشور است که در این راستا میخواهد موضع اقای ظریف و دوستانش را تقویت کند؟

مختصری درباره یک رخداد تلخ، افتضاح آشنا، حرف های غلط ظریف و پازل دوستان بن سلمان

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، انتشار فایل صوتی چند ساعته گفت وگوی ظریف تحت عنوان سلسله برنامه های تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید از چند نظر قابل ملاحظه است؛

1- یک فایل صوتی -که سخنگوی وزارت خارجه می گوید تقطیع شده -از آقای محمدجواد ظریف در رسانه سعودی ایران اینترنشنال منتشر شده است. این فایل محصول مصاحبه ای با حضور سعید لیلاز و آقای ظریف است که ذیل پروژه ای تحت عنوان تاریخ شفاهی دولت آقای روحانی و زیر نظر مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اجرا شده است.

بدین ترتیب مسولیت اول و اصلی بیرون رفتن این فایل که در قسمتهای مختلفی از آن اقای ظریف تاکید میکند نباید علنی شود، با اقای حسام الدین آشنا رییس این مرکز است. بدین ترتیب او باید در رابطه با این افتضاح بزرگ خود و زیرمجموعه اش پاسخگو باشد.

2- آقای ظریف در این فایل تقطیع شده سخنانی درباره دیپلماسی و منطقه و ... به زبان می آورد که اگر همه حرفهای او همین ها باشد و تقطیع صحبتهای او مفهوم را عوض نکرده باشد سخنان نابجا و غلطی است. تجربه اقای ظریف و دیپلماسی او هم نشان میدهد که عاقبت رویکردهای او و دولت اقای روحانی شکل گیری سنگین ترین تحریمهای تاریخ علیه ایران بوده و چنین توجیهات و آسمان ریسمان بافتنهایی نمی تواند مسولیت این افتضاح در حکمرانی را کم کند.

3- علیرغم مسولیت اقای اشنا و زیرمجموعه اش و سخنان پر از غلط اقای ظریف در این فایل، نحوه مواجهه با این مساله را باید فراتر دید.

نکته مهم برنامه دشمن در این زمینه است؛ دشمن و بویژه رسانه بدنام و رسوایی مانند ایران اینترنشنال که مزدبگیر جلادی مانند بن سلمان است با چه رویکرد و انگیزه ای این فایل را منتشر کرده؟

آیا هدف تشدید یک دوقطبی مضر درباره سیاست خارجی در کشور است که در این راستا میخواهد موضع اقای ظریف و دوستانش را تقویت کند؟ و یا به دنبال شکل گیری نزاعی است که نهایتاً دود آن به چشم تمام جناح ها و از جمله اصل انتخابات برود؟

نکته مشخص این است که ضمن مسول دانستن جناب آشنا و غلط دانستن رویکرد اقای ظریف که می تواند معانی مشخصی برای انتخابات داشته باشد، باید از قرار دریافت در جهت سیاسی دوستان بن سلمان اجتناب کرد. چه این رویکرد بن سلمان موافقت با بخشی از اظهارات ظریف باشد و چه دامی که ناظر به انتخابات چیده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9261

به "مختصری درباره یک رخداد تلخ، افتضاح آشنا، حرف های غلط ظریف و پازل دوستان بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مختصری درباره یک رخداد تلخ، افتضاح آشنا، حرف های غلط ظریف و پازل دوستان بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید