مخالفت اتریش با درخواست لندن برای تعویق مجدد تاریخ برگزیت

به گزارش انوار بلاگ، وزیر امور خارجه اتریش تعویق مجدد تاریخ برگزیت را رد کرده آن را عامل ناامنی بیشتر در اقتصاد و بین شهروندان دانست.

مخالفت اتریش با درخواست لندن برای تعویق مجدد تاریخ برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، کارین کنایسل، وزیر امور خارجه اتریش در سخنانی به مسئله برگزیت پرداخته تأکید کرد که ترزا می، نخست وزیر انگلیس باید خیلی زودتر کمیسیون های سیاست خارجی در مجلس خود را درگیر توافق برگزیت می کرد.

وی اضافه کرد: در هر صورت 27 عضو اتحادیه اروپا همه اقدامات برای یک برگزیت منظم را انجام داده اند.

وزیر امور خارجه اتریش تعویق مجدد تاریخ برگزیت را رد کرده گفت: آنچه ما در عرض دو سال نتوانستیم به دست آوریم در عرض دو ماه هم نمی توانیم به آن دست یابیم.

انگلیس باید تا نشست ویژه اتحادیه اروپا درباره برگزیت که در چهارشنبه آینده برگزار می شود به اتحادیه اروپا بگوید که چگونه می خواهد از این اتحادیه خارج شود.

ترزا می نخست وزیر انگلیس اخیراً طی نامه ای به دونالد تاسک رئیس شورای اروپا خواستار تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا تاریخ 30 ژوئن 2019 (9 تیرماه) شده است.

ترزا می همچنین از آمادگی دولت برای آماده سازی این کشور برای شرکت در انتخابات اروپایی که از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد ماه) برگزار می شود خبر داد.

چند روز پیش مجلس عوام انگلیس از نخست وزیر محافظه کار این کشور خواست تا از اتحادیه اروپا برای تمدید مهلت اجرایی شدن برگزیت، زمان بیشتری بخواهد اما هنوز معلوم نیست اتحادیه اروپا با این درخواست موافقت کند.

این در حالی است که یک مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که رئیس شورای اروپا احتمالاً طرح تعلیق خروج انگلیس از این اتحادیه به شکلی منعطف و به مدت 12 ماه را مطرح خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، پیشنهاد تعلیق انعطاف پذیر برگزیت روز جمعه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد. به گفته این مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا براساس پیشنهاد فوق بریتانیا امکان خروج از اتحادیه اروپا پیش از سرانجام مهلت 12ماهه را خواهد داشت.

قرار است پیشنهاد تعلیق انعطاف پذیر برگزیت روز 10 آوریل در اجلاس اتحادیه اروپا به ترزا می ارائه شود.

در صورت پذیرش پیشنهاد اتحادیه اروپا از سوی لندن، بریتانیا مجبور به برگزاری انتخابات اروپا در ماه مه سال جاری میلادی خواهد شد.

سران کشورهای اروپایی باید در این باره در نشست آینده اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه برگزار می شود به توافقی دست یابند. این مسئله که دولت انگلیس چگونه می خواهد یک برگزیت منظم را اجرایی کند همچنان کاملاً نامشخص است.

مجلس عوام بریتانیا تاکنون سه بار با توافقی که نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت به دست آورده مخالفت کرده است، این در حالی است که مجلس بریتانیا همچنین با همه پیشنهادات جایگزین تاکنون مخالفت کرده است.

دولت انگلیس در حال حاضر مذاکراتی را با اپوزیسیون به منظور یافتن راه حلی برای خروج از برگزیت انجام می دهد. در مجلس انگلیس درباره قانونی بحث و مصاحبه می شود که دولت را به یک تعویق مجدد تاریخ برگزیت وادارد تا از خروج نامنظم این کشور در 12 آوریل جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین تأکید کرد که از طریق تعویق های مداوم تاریخ برگزیت ناامنی های بیشتری برای شهروندان و به خصوص اقتصاد ایجاد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که هدف سیاست خارجی اتریش این است که به کشورهای جنوب شرقی اروپا یک چشم انداز اروپایی را ارائه دهد. به گفته وی این همسایگی مستقیم اتریش نباید به خودش واگذار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 21

به "مخالفت اتریش با درخواست لندن برای تعویق مجدد تاریخ برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اتریش با درخواست لندن برای تعویق مجدد تاریخ برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید