تور مجارستان: قلعه ای با نمادهای عجیب در بوداپست

به گزارش انوار بلاگ، سنگر ماهیگیر در بوداپست

اگر قصد سفر به اروپا را دارید و نمیدانید کدام یکی از کشورهای این قاره را انتخاب کنید. به پیشنهاد ما می توانید بوداپست در کشور مجارستان در فهرست خود قرار دهید. جاذبه های گردشگری در شهر بوداپست که مرکز کشور مجارستان می باشد بسیار زیاد یکی از این مکان ها که سالانه سیل عظیمی از گردشگران به سمت خود جذب میکند سنگر ماهیگیر است. این جاذبه دیدنی (سنگر ماهیگیر) به خاطر نمادهای شگفت انگیزی که دارد از معروفیت بالایی در این شهر برخوردار است. خبرنگاران را در ادامه همراهی کنید تا بیشتر با این قلعه فانتزی آشنا شویم.

تور مجارستان: قلعه ای با نمادهای عجیب در بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

بوداپست مرکز کشور مجارستان و بزرگترین شهر این کشور میباشد. این شهر مرکز فرهنگی، مالی،سیاسی و صنعتی مجارستان است. بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده که اولی در کرانهٔ باختری (سمت راست) رود دانوب و دومی در سمت خاوری این رود واقع شده اند. جمعیت بوداپست در سال 2011 برابر با 1٬721٬556 نفر بوده است.

در مجارستان تپه سرمایه قلعه بوداپست، یک شهر با سبک رومی میباشد که شکل منحصر به فردی را برای خود ساخته است. سنگر ماهیگیر به سبک نئو رمانسک و در انتهای قرن 19 ، یعنی دورانی که طراحی شهری مجدد بوداپست بود ساخته شد. بسیاری از نقاط معروف شهر مانند میدان قهرمانان و قلعه وایداهونیاد در همین دوران و به مناسبت تولد هزارمین سالگرد دولت مجارستان پی ریزی شد. این مکان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر به شمار میرود و بیشتر شبیه به یک تراس مخصوص تماشای شهر عمل می نماید. این باستیون در محوطه سابق یک باروی قدیمی در قرون وسطی ساخته شد و صنف ماهیگیرانی که در نزدیک همان منطقه زندگی می کردند نیز از آن حفاظت هم میکردند. ساخت این دژ از سال 1895 تا 1902 به طول انجامید. نام این دژ هم برگرفته از صنف ماهیگیرانی است که ابتدا به دفاع از رودخانه قرون وسطایی بودا می پرداختند.

معماری این قطعه زیبا (سنگر ماهیگیر) به وسیله فردی به نام فریگس شولک انجام شد. این بنا که به سبک معماری های مستحکم قرون وسطا طراحی شده است و ترکیبی از سبک های معماری نئو گوتیک و نتو رمانسک میباشد. در این سنگر 7 برج دیده میگردد که هر کدام نمادی از هفت طایفه مجار هستند. که ساکن این مکان در سال 896 شدند. شباهت این بنا به ساختمان های داستان های افسانه ای سیندرلا و زیبای خفته کم نمیباشد. به همین به بنا لقب ساختمان تخیلی و افسانه ای هم داده میگردد. یک پلکان دوتایی زیبا با طرح هایی از نقش برجسته نشان سلطنتی و الگوهای متنوع، باستیون را به خیابان های پایینی پیوند می دهد. سنگر ماهیگیر درست در پشت کلیسای ماتیاس (Matthias) در منطقه قلعه واقع شده است.

در طبقات بالایی ساختمان شما میتوانید نمای زیبایی از رودخانه دانوب و پِست را تماشا کنید. بعلاوه جزیره مارگارت و ساختمان های بلندی چون کلیسای سنت استفان، مجلس، آموزشگاه علوم، کاخ گرشام (Gresham) ، پل مارگارت و پل زنجیری معروف را نیز خواهید دید. ورود در بسیاری از راهروهای مسقف و بالکون های این ساختمان رایگان بوده و می توانید برترین عکس های خود را از شهر بوداپست در آنجا بگیرید. شب ها ساختمان با سیلی از نورهای ویژه، بسیار زیباتر و تماشای تر هم می گردد. این محوطه شاید به لحاظ تاریخی خیلی ارزش ویژه ای نداشته باشد، اما آن را جزو زیباترین میراث جهانی یونسکو در مجارستان نام برده اند. این زیبایی شما را متوجه دلیل نام گذاری بوداپست به عنوان مروارید دانوب خواهد نمود. بین کلیسای ماتیاس و باستیون ماهیگیر تندیسی از اولین پادشاه مجارستان، یعنی استفان مقدس وجود دارد. در این مجسمه وی را سوار بر اسبی قرار گرفته بر روی یک پایه ستون تزئین شده با نقش برجسته نشان داده اند.

دیگر جاذبه های گردشگری که نزدیک سنگر ماهیگیر است:

  • کلیسای ماتیاس
  • کاخ سلطنتی قلعه بودا
  • موزه تاریخ بوداپست و باغ های قلعه
  • کافه روس ورم(Ruszwurm) یک شیرینی پزی و کافه قرن هجدهمی تاریخی

کلیسای ماتیاس MATTHIAS CHURCH

یکی از تماشای ترین مکان های تاریخی شهر بوداپست، کلیسای باشکوه و تماشای ماتیاس است که موزاییک های نقش دار و رنگارنگ آن، نشان دهنده زیبایی های فوق العاده کلیسا هستند. یکی از مهم ترین کلیساهای بوداپست، کلیسای ماتیاس است که برای مدتی طولانی کلیسای تاجگذاری در مجارستان بوده و کلیسای اولیه در قرن سیزدهم میلادی ساخته شد و ظاهر فعلی کلیسا، ناشی از ترمیمات اجرا شده در قرن نوزدهم میلادی است. کلیسای ماتیاس، دومین کلیسای قرون وسطی بودا و بعلاوه هفتمین کلیسای بزرگ قرون وسطی در مجارستان است.

موزه تاریخی بوداپست

این موزه در بخش جنوبی کاخ واقع شده است که پیشینه و تاریخ شهر را از زمان رهایی از ترکهای عثمانی از سال 1686 تا امروز به نمایش گذاشته است. این موزه با دیرینه ای بالغ بر هزار سال بر پایه پژوهش باستان شناسی در سنت مایکل کلیسای جامع و تاریخچه ترانسیلوانیا و بازسازی کلیسای سنت مایکل و کاخ پستانداران عالی در Gyulafehérvár و خاطرات از اسارت شوروی سابق از دکتر لازلو Gyermek پایه گذاری شده است.

پل زنجیری

یکی دیگر جاذبه های تماشای بوداپست پل زنجیری است که دارای معماری خاصی می باشد. رودخانه دانوب اصلی ترین بخش بوداپست است؛ رودخانه ای که شهر را به دو قسمت بودا و پست تقسیم می نماید؛ دو قسمتی که هرکدام زیبایی های خودشان را دارند و جاذبه های خاص بوداپست را می سازند. رودخانه دانوب، پل های زیادی هم دارد که بودا را به پست وصل می نماید؛ هرکدام از این پل ها معماری ویژه خودشان را دارند اما اگر فرصت نمی کنید که همه پل های دانوب را بگردید، می توانید پل زنجیر که قدیمی ترین پل دانوب است را ببینید و حس معلق بودن روی آب ها را تجربه کنید. در ضمن می توانید با اتوبوس دریایی یا تورهای دانوب گردی بیشتر با ابعاد و زوایا دانوب آشنا شوید؛ اما حتی اگر فرصت همه شان را نداشتید، قدم زدن کنار آن، خصوصا در شب، را حتما امتحان کنید و از تماشا چشم انداز زیبایش لذت ببرید.

اطلاعاتی مختصر برای سفر به بوداپست

آب و هوا

تابستان های بارانی و زمستان های سرد و برفی از ویژگی های آب و هوایی این کشور است. میانه دمای سالیانه 9.7 سانتی گراد است. بیشترین دمای تابستان 23 تا 28 درجه و کمترین دمای زمستان منفی 3 تا منفی 7 درجه سانتی گراد است.

برترین زمان سفر

برترین زمان برای سفر به این کشور تابستان است هر چند که در این فصل باران های ناگهانی زیادی می بارد.

اگر میخواهید بیشتر درباره این کشور اروپایی بدانید به راهنمای سفر به مجارستان خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12932

به "تور مجارستان: قلعه ای با نمادهای عجیب در بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: قلعه ای با نمادهای عجیب در بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید