راهنمای سفر به مارماریس؛ گوشه ای از بهشت

به گزارش انوار بلاگ، مارماریس ترکیا، گوشه ای بهشتی است که دارای پس زمینه ای شگفت انگیز از کوه های پوشیده از کاج های مرتفع است. شما با سفر به مارماریس انگار به بهشت پا گذاشته اید. باورتان نمی شود؟ کافی است تا انتهای این مقاله خبرنگاران همراه ما باشید، تا با یکدیگر به این شهر زیبا و اسرارآمیز سفر کنیم. بدون تردید خواندن راهنمای سفر به مارماریس شما را برای این سفر بیشتر ترغیب می کند.

راهنمای سفر به مارماریس؛ گوشه ای از بهشت

بیایید با مارماریس بیشتر آشنا شویم

مارماریس شهری بندری و یک تفرجگاه جهانگردی در سواحل مدیترانه است که در جنوب غربی ترکیه و در استان مولا قرار گرفته است. وجود خلیج های طبیعی در خط ساحلی طولانی این شهر و غارهای اسرارآمیز آن به خوبی نشان می دهد که مارماریس شهری بندری با طبیعتی بکر و دست نخورده است.

جاذبه های گردشگری مارماریس زیاد است. کشتی های سرگرمیی، بندر قایقرانی، شهرهای باستانی، جاذبه های طبیعی و سرگرمیات ورزشی و آبی از جمله ویژگی هایی است که باعث شده اند، سفر به مارماریس در میان جهانگرد ها محبوبیت زیادی داشته باشد.

بهترین زمان برای سفر به مارماریس

از آن جایی که مارماریس دارای آب و هوای مدیترانه ای است، حتی در فصل زمستان هم می توانید در دریا شنا کنید و از آب تنی در یک هوای دلچسب لذت ببرید. همانطور که می دانید ترکیه در فصل تابستان، هزاران نفر را به منطقه ها ساحلی زیبای خود می کشاند؛ به همین خاطر، سواحل آن بسیار شلوغ هستند.

در ماه های ژوئن، شروع ژوئیه و تمام روزهای سپتامبر، هوای این منطقه گرم و شب های آن بسیار دلپذیر است. همچنین در ماه می و اکتبر، شرایط قایقرانی و ماهیگیری بسیار مناسب است. شاید بهترین زمان سفر به مارماریس در همین دوران باشد.

از کدام فرودگاه به مارماریس برویم؟

شما به وسیله فرودگاه دالامان که در 90 کیلومتری مارماریس است، می توانید سفر خود را شروع کنید. این فرودگاه میزبان پروازهای داخلی ترکیه و پروازهای بین المللی است. از دالامان هم به وسیله اتوبوس یا اتومبیل می توانید به مارماریس ترکیا برسید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پرواز از استانبول به فرودگاه دالامان، تنها حدود یک ساعت زمان می برد. در نتیجه این سفر به هیچ وجه برای شما خسته کننده نخواهد بود. از دیگر فرودگاه ها نیز می توانید به مارماریس برسید، به طور مثال فرودگاه ازمیر تا مارماریس حدود 245 کیلومتر فاصله دارد. از فرودگاه بدروم نیز فقط 130 کیلومتر تا مارماریس راه است.

در مارماریس به کجاها برویم؟

تصمیم گرفتن برای رفتن به تمام مکان های دیدنی مارماریس ترکیا و انجام کارهای هیجان انگیز شاید کمی پیچیده به نظر برسد. همان طور که گفتیم در مارماریس جاذبه های زیادی برای همه نوع جهانگرد وجود دارد. پس چه با خانواده به سفر بروید، و چه بخواهید سفری دو نفره و عاشقانه داشته باشید، در هر صورت این شهر زیبا، امکانات و منطقه ها منحصربه فرد و متناسب با نیاز شما را دارا خواهد بود. بنابراین مطمئن باشید که می توانید در این سفر از همه چیز، نهایت لذت را ببرید؛ بدون این که چیزی را از دست بدهید. ما اینجا هستیم تا به وسیله راهنمای سفر به مارماریس به شما کمک کنیم تا به راحتی تصمیم بگیرید، برای کشف منطقه ها دیدنی به کجا بروید، چه زمانی بروید و چه چیزهایی ببینید.

حالا برویم و به جاذبه های گردشگری مارماریس سری بزنیم.

دالیان، تفرجگاهی بی نظیر در سفر به مارماریس

زیبایی های خیره کننده دالیان به دلیل وجود دریا و دریاچه در کنار هم پدید آمده اند. این منطقه که در جنوب شرقی مارماریس قرار گرفته است، با ساحل طلایی ایزتوزو، لاک پشت های دریایی، حمام گل آلود و شهر باستانی مشهور است.

دالیان همچنین دارای دریاچه های متنوعی نیز هست. از این رو کانال های آبی و سواحل طبیعی این منطقه بازدیدنمایندگان زیادی را به خود جلب می کند. جاده ای که به این روستا منتهی می شود، با درختان معطر پوشیده شده است. به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به مارماریس حتماً یک تور شامل سفر دریایی در طول رودخانه دالیان داشته باشید، تا از یک تجربه بی نظیر لذت ببرید. در طول این سفر دریایی، شما چشم انداز ای از مقبره پادشاهان را می بینید و از نزدیک آن ها را بازدید خواهید کرد.

ساحل ایزوتو یا ساحل لاک پشت، که به عنوان زیباترین ساحل اروپا در ساحل 2011 انتخاب شد، یک ساحل شنی طولانی در حدود پنج کیلومتر است که ماسه های آن مانند طلا می درخشد. این منطقه در حال حاضر از محدوده های حفاظت شده طبیعی است و به دلیل عمق کمی که دارد، برای بچه ها بسیار مناسب است. ساحل ایزوتو همچنین پناهگاه لاک پشت های دریایی و خرچنگ های آبی است که هم در این منطقه و هم در کنار دریاچه زندگی می کنند. به همین خاطر خرچنگ های دریایی، غذای معروف این منطقه هستند. پس اگر غذاهای دریایی را دوست دارید، در سفر به مارماریس این غذاها را حتماً امتحان کنید و طعم بی نظیر آن را برای همواره به خاطر بسپارید.

حمام گل نیز در این منطقه بسیار مورد توجه مسافرین قرار می گیرد. در این حمام فقط کافی است گل ها را روی بدن خود باقتصادید و بعد اجازه دهید تا خشک شوند. پس از این که این گل ها را شستید، بدون تردید احساس می کنید که 10 سال جوان تر شده اید.

فاصله دالیان با ماشین از مارماریس حدود یک ساعت و ربع است. که هر روزه تورهایی، مسافران را از مارماریس به این منطقه برده و بازمی گردانند. هزینه این تورها برای بزرگسالان حدود 15 لیر است.

مارینا مارماریس، مرواریدی بی همتا در دل مارماریس

مارینا با برخورداری از جنگل های انبوه کاج، مانند مرواریدی بی همتا در قلب خلیج مارماریس می درخشد. به نظر می رسد مارینا دریاچه ای طبیعی است که با خاص ترین رنگ های فیروزه ای آراسته شده است. این دریاچه در نزدیکی قلعه تاریخی مارماریس ترکیا و مکان های سرگرمیی واقع شده و تنها دو دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد.

آسمان آبی، نخلستان ها و کافه های منحصر به فرد، تنها جاذبه های مارینا نیستند. بلکه فضای لوکس، بندر به روز، مکان های خرید پرجنب و جوش، همه و همه دست به دست هم داده اند تا مارینا را به مارماریس به یک مقصد گردشگری مجذوب کننده و منحصربه فرد برای جهانگرد ها تبدیل کنند.

فرصتی برای کشف شگفتی های دریای مارماریس

چه شما غواص حرفه ای باشید، یا کسی که اولین بار است می خواهد غواصی را تجربه کند، در هر صورت می توانید از امکانات غواصی در بندر مارماریس ترکیه استفاده کنید؛ بندری که یکی از شگفت انگیزترین ویژگی ها در سفر به مارماریس است. حتی اگر تمایلی به غواصی ندارید، باز هم می توانید از شنا و سرگرمی در دریا نهایت لذت ببرید.

تورهای غواصی، شما را با مینی بوس از هتل به محل غواصی می آورند، و برای مبتدیان قبل از شروع غواصی، کلاس های آموزشی به وسیله مربیان حرفه ای برگزار می شود؛ که هرکدام در حدود 20 تا 30 دقیقه به طول می انجامد. مربیان در مورد شرایط، تجهیزات و علائم زیر آب و روش های شنا به شما آموزش می دهند.

سپس با همراهی مربیان، گروه ها از تجربه 45 دقیقه ای غواصی لذت خواهند برد. پس از شیرجه اول، می توانید از ناهار و قایق سواری استفاده کنید و سپس غواصی دوم را تجربه کنید. بعد از غواصی دوم، شما می توانید آزادانه سرگرمی کنید و سپس شما را به هتل باز می گردانند.

این برنامه غواصی 8 ساعته، برای هر مسافر از 18 دلار به بالا هزینه خواهد داشت. لازم به ذکر است که این برنامه به زبان انگلیسی برای جهانگرد ها ارائه می شود، پس جای هیچ نگرانی وجود ندارد. شما می توانید بلیط این تور را از هتل ها تهیه کنید.

آبشار تورگوت

آبشار تورگوت که با نام سلاله (به معنی آبشار به زبان ترکی) نیز شناخته می شود، دو آبشار باریک کوچک در جنوب غربی منطقه مارماریس است. این دو آبشار هم از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری مارماریس هستند.

در منطقه اطراف آبشار، یک دره وسیع با جنگل ها و فضای سرسبز وجود دارد و از سال 2011 کل این منطقه محافظت شده است. اخیراً این آبشار، مجذوب کنندهیت بسکمک برای بازدیدنمایندگان داخلی و خارجی داشته است. دلیل این مجذوب کنندهیت هم، امکان پیاده روی در میان جنگل و حس آرامش بی نظیری است که در این فضا وجود دارد.

شما همچنین می توانید در دریاچه کوچک زیر آبشار شنا کنید و احساس نشاط و خنکی را به خودتان هدیه دهید. اگر در سفر به مارماریس می خواهید کمی از ساحل فاصله بگیرید و جهانی زیبای آب را به گونه ای دیگر حس کنید، بازدید از این مکان را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر می خواهید از آرامش و سکوت این آبشار لذت ببرید، توصیه ما به شما این است که بعدازظهر یا اوایل صبح به سمت آبشار تورگوت بروید. در این زمان ها می توانید بدون حضور دیگر افراد، در زیر آبشار عکس بگیرید و لحظات زیبای خود را ثبت کنید.

پارک آبی مارماریس

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید جهانیی مملو از هیجان و شادی را در یک سفر هیجان انگیز تجربه کنید، حتما رفتن به پارک آبی مارماریس شما را سر شوق می آورد. این مجموعه که بزرگترین پارک آبی مارماریس است، دارای 8 آبشار است و در آن امکان سرگرمی و خوشگذرانی را برای افراد مختلف در تمامی سنین فراهم کرده است. همچنین در زمین گلف مینیاتوری آن، 18 حفره در ساحل وجود دارد که در آن می توانید بازی گلف را هم امتحان کنید.

پارک آبی مارماریس دارای استخر موج، بولینگ و رستوران نیز هست. شما در پارک آبی می توانید از تمامی این سرگرمی ها استفاده کنید، یا این که در ساحل خصوصی این مجموعه و در کنار ساحل دریای مدیترانه به استراحت بپردازید و از مشاهده چشم انداز ها دیدنی آن لذت ببرید. برای استفاده از امکانات این مجتمع سرگرمیی، برای هر بزرگسال باید مبلغی حدود 17 دلار بپردازید.

فواره های رقصان

یک انتخاب جالب دیگر برای شما عزیزان در سفر به مارماریس وجود دارد و آن هم بازدید از میدان نو است. این میدان فواره هایی دارد که متناسب با نور و موسیقی به حرکت در می آیند. این محل نه تنها مکان محبوبی برای گردشگران مارماریس است، بلکه افراد محلی هم در شب های تعطیل از آن دیدن می کنند. از این رو همواره مملو از جمعیتی است که با تشویق هواداران، فضایی پرجنب و جوش و شاد را به وجود می آورد. بچه ها نیز در زیر فواره ها به بازی مشغول می شوند. پس اگر همراه کودک خود به دیدن این فواره ها می روید، بهتر است یک دست لباس خشک همراه خود ببرید.

برای این که بتوانید از این مکان زیبا در مارماریس دیدن کنید، به ساعات اجرای آن دقت کنید. چون این ترکیب شگفت انگیز از موسیقی، آب و نور را به طور معمول 9 شب می توانید ببینید که به مدت 15 دقیقه طول می کشد.

سفر با کشتی های دریایی مارماریس

سفر با کشتی ها یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مارماریس هستند. اغلب گردشگران دوست دارند که یک روزشان را در آب های شفاف ترکیه سپری کنند و به دیدن جزایر، غارها و خلیج های اطراف بروند؛ تا در طول سفر به مارماریس از دریا، خورشید و طبیعت بکر لذت ببرند. به همین خاطر تورهای فراوانی وجود دارند که شما می توانید یکی از آن ها را برای گشت یک روزه با قایق یا کشتی انتخاب کنید. یکی از این تورهای مجذوب کننده، تور کشتی دزدان دریایی است؛ کشتی دزدان دریایی دوی جونز دارای 3 طبقه است.

در این کشتی مهمانی، سرگرمیات کامل و بسکمک از امکانات فراهم است. حتی برای بچه ها نیز نقاشی صورت انجام می دهند و سرگرمی های مجذوب کنندهی برای آن ها ترتیب داده می شود. امکان شنا هم در چهار منطقه وجود دارد. بنابراین خانواده شما را در طول روز و در هنگام اقامت در این کشتی ها کاملاً سرگرم خواهند شد.

غالباً ساعت 10 صبح کشتی دیوی جونز از بندر مارماریس خارج می شود و به سمت جزیره بهشت، غار فسفر و خلیج آکواریوم سفر خود را شروع می کند. از شما در وعده ناهار با انواع سالاد، پاستا و نوشیدنی های مختلف پذیرایی می شود. سپس در روستای تورانس، برای استراحت و خرید توقف خواهد داشت.

لازم به ذکر است که هزینه این برنامه برای هر نفر بزرگسال مبلغی در حدود 36 دلار است که شامل هزینه ناهار، نوشیدنی و… نیز می شود. شما می توانید با یک کشتی، از مارماریس به شهر تاریخی رودس سفر کرده و از این جزیره معروف نیز دیدن کنید که معبد آفرودیت، کاخ و مسجد سلیمان در این شهر قرار دارند.

تجربه سافاری واقعی

در سفر به مارماریس برای شما عزیزان امکان استفاده از تورهای سافاری مختلف هم وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید اوقات خوشی را برای خودتان به ارمغان آورید. سافاری با چهار چرخه، سافاری با اسب و سافاری با نیسان در مارماریس برای گردشگران ارائه شده اند.

یک نیسان شما را از هتل به کوهستان می آورد. جایی که می توانید در میان جنگل کاج های مرتفع، سوار چهار چرخ شوید. در این تجربه شما می توانید از حضور در جنگل کاج های معروف مارماریس لذت ببرید و ساعاتی را در بین درختان و بسترهای رودخانه بگذرانید. سپس از صرف ناهار در جنگل لذت ببرید و به هتل بازگردید. طول این برنامه 3 ساعت است و هزینه ای که شما برای چنین تجربه ای پرداخت می کنید، برای هر مسافر 20 دلار خواهد بود.

تورهای آفرود با جیپ هم در سفر به مارماریس وجود دارد که 8 ساعته بوده و هزینه آن حدود 33 دلار است. مابقی تورهای سافاری و آفرود هم هزینه هایی در همین حدود دارند که از 20 تا 50 دلار برای هر فرد ارزیابی می شود.

قلعه مارماریس؛ چشم انداز خیره کننده پانوراما

برای داشتن چشم انداز خیره کننده پانوراما از سراسر مارماریس، پیشنهاد می کنیم که بر فراز قلعه عثمانی 2300 ساله بروید. برای بازدید می توانید از کاروانسرای عثمانی که در سال 1545 ساخته شده شروع کنید. قدم زدن از کاروانسرا تا پله ها و قلعه سلیمان، حس بسیار باشکوهی دارد و در همین حین می توانید از گالری های مختلف و یافته های باستان شناسی نیز دیدن کنید.

قلعه مارماریس امروزه میزبان یک موزه باستان شناسی است که در آن هفت گالری وجود دارد و از بزرگترین آن ها به عنوان تالار نمایشگاهی استفاده می شود. حیاط این قلعه نیز با گل های فصلی بسیار زیبا تزئین شده اند. به شما توصیه می کنیم که در سفر به مارماریس بازدید از این عمارت تاریخی را از قلم نیاندازید.

مجسمه آتاتورک مارماریس

می توان گفت که نقطه مرکزی شهر مارماریس ترکیه، میدان آتاتورک است که مجسمه آتاتورک نیز به عنوان یک بنای تاریخی در این میدان قرار گرفته است. آتاتورک مردی است که در جهان به عنوان بنیانگذار ترکیه مدرن شناخته می شود.

از نظر جنبه های جهانگردی شاید این میدان چیزی به جز مجسمه آتاتورک نداشته باشد، ولی محیط اطراف آن برای بازدید بسیار مناسب هستند و معمولاً مسافران در سفر به مارماریس از این منطقه بازدید می کنند.

جزیره سدیر؛ یادگار یک عشق کهن

افسانه ها می گویند که جزیره سدیر، مکان ملاقات های مخفی برای ملکه کلئوپاترا و معشوقه اش بوده است. در سفر به مارماریس می توانید به این جزیره شگفت انگیز بروید و در آب هایی شنا کنید که ملکه کلئوپاترا 2000 سال پیش در آن شنا می کرده است. یا این که در میان آب های فیروزه ای خلیج گوکووا قایقرانی کنید، و از دیدن به جای مانده های آثار باستانی مانند آمفی تئاتر، معبد و دیوارهای شهر بیزانس لذت ببرید.

جزیره سدیر پوشیده از درختان کاج است که باغ های زیتون و انگور آن را احاطه کرده و به این جزیره طبیعتی بی مانندی بخشیده اند. این جزیره به دلیل ساحل کوچک خود که از شن و ماسه سفید پوشیده شده، ساحلی ابریشمی را در نظر مجسم می کند. این ساحل نیز از جمله مکان های محافظت شده در ترکیه است. بنابراین با خیال راحت می توانید در سواحل این جزیره آفتاب بگیرید یا در امتداد ساحل صخره ای آن، تنی به آب بزنید.

در سفر به مارماریس هر روزه تورهایی برای بازدید از جزیره سدیر وجود دارد که شما را از هتل محل اقامت تان به این جزیره خواهند برد. هزینه این تورها برای یک سفر 8 ساعته، در حدود 32 دلار برای هر فرد بزرگسال است. در این سفر لیدر انگلیسی زبان نیز گردشگران را همراهی خواهد کرد که تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار می دهد.

یک حس آرامش بخش با حمام های ترکی

حمام ترکی یکی دیگر از ویژگی های مثبت در سفر به مارماریس است که به هیچ وجه نمی توان از خیر آن گذشت. به شما پیشنهاد می کنیم که خودتان را از آرامش بی نظیری که در حمام های ترکی وجود دارد، بی نصیب نگذارید. در این حمام ها طیف گسترده ای از ماساژ، سونا و حمام ارائه می شود تا شما بتوانید از مزایای جوان سازی و سنت های قدیمی استفاده کنید.

در این سفر یک حمام ساده و کوتاه شما را از هتل محل اقامت تان به زمان امپراطوری عثمانی خواهد برد. چون اغلب حمام های ترکی، همچنان معماری اصیل خود را حفظ کرده اند. مدت استفاده از این حمام ها بسته به دلخواه شماست؛ ولی برای استفاده از حمام و دریافت ماساژ با روغن به مدت 20 دقیقه، باید حدود 25 دلار هزینه کنید.

امکانات حمل و نقل و جابجایی در مارماریس چگونه است؟

یکی از مهم ترین موارد در سفر به مارماریس مانند هر جای دیگری موضوع حمل و نقل است. اتوبوس ها در مارماریس برای بیشتر مقصدها موجود هستند که کرایه های نسبتاً اقتصادی هم دارند. دالموس یا مینی بوس ها هم به تعداد زیاد در مارماریس هستند که در طول سفر می توانید از آن ها استفاده کنید. البته ممکن است به دلیل استفاده مردم محلی از آن ها، کمی شلوغ باشند. مقاصد مینی بوس ها در قسمت جلوی آنها نوشته شده است.

تاکسی ها هم در این شهر مسافران را جا به جا می کنند، اما دقت داشته باشید که از ابتدا، کرایه را با راننده تاکسی هماهنگ کنید که در طول جابجایی با تجربه بدی در رابطه با این موضوع روبرو نشوید. ضمناً به خاطر داشته باشید که برخی از تاکسی ها با دو نرخ متفاوت در روز و شب کار می کنند.

کشتی ها بین رادوس و مارماریس در طول تابستان به صورت روزانه تردد می کنند، اما در طول زمستان تنها دو روز در هفته سفر می کنند. پس در سفر به مارماریس باید برای استفاده از آن ها برنامه ریزی داشته باشید.

لازم به ذکر است که در طول سفرتان می توانید ماشین یا موتور کرایه کنید، یا این که از سرویس اتومبیل به همراه راننده برای مدت نامحدود استفاده کنید.

مارماریس، مقصدی ایده آل برای تمام سلیقه ها

با وجود این که سعی کردیم در این راهنمای سفر به مارماریس تمامی جزئیات درباره این شهر بندری و زیبایی های مسحور کننده اش را برای شما شرح دهیم، اما شاید پیروز شده باشیم فقط گوشه ای از آن ها را تشریح کنیم. گویا تنها با سفر به این شهر است که بتوانید تمام زیبایی ها و مجذوب کنندهیت هایش را لمس کنید. سفری که در آن هم از سرگرمی و شنا دریا لذت می برید، هم از گشت و گذار در جنگل و هم از دیدنی آثار باستانی و قدیمی. بنابراین هر سلیقه و تمایلی که داشته باشید، این سفر شما را راضی خواهد کرد.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 14904

به "راهنمای سفر به مارماریس؛ گوشه ای از بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مارماریس؛ گوشه ای از بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید