فرآیند بازسازی ساختمان قدیمی

به گزارش انوار بلاگ، درخواست مجوزها و آنالیز برنامه ها

پس از دریافت مجوز ساختمان، باید به آنالیز برنامه ها و بودجه در دسترس بپردازید. مجدد آنالیز نمایید، اگر فکر می کنید که احتیاج است بعد تر تغییراتی بیشتری صورت گیرد، ضروری است درخواست رضایت را تغییر دهید، پرداخت هزینه کنید و به طور بالقوه پروژه خود را به تاخیر بیاندازید. اطمینان حاصل کنید که تیم استخدام شده تخصصی بازسازی، برنامه را می داند، از فرآیند بازسازی ساختمان قدیمی و مراحل پیش رو آگاهی دارد و برنامه ریزی خوب و دقیقی برای پیشبرد پروژه دارد. این فرایند باید شامل تمام اطلاعات مورد احتیاج، از جمله نقشه های دقیق و شواهد مربوط به انطباق با قانون ساختمان است. اگر به رضایت منابع یا سایر مجوزها را احتیاج دارید، برای آنها نیز درخواست کنید.

فرآیند بازسازی ساختمان قدیمی

جهت دریافت خدمات اجرای بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بازسازی ساختمان قدیمی

شروع کار بازسازی ساختمان قدیمی

فرآیند بازسازی ساختمان قدیمی و کار ساخت و ساز زمانی می تواند شروع شود که شما مجوز ساخت را در دست داشته باشید. به محض کسب مجوز ساخت و معین شدن زمانن شروع کار می بایست به شورا اطلاع دهید. این تاریخ مهم است زیرا شما باید ظرف مدت 12 ماه از دریافت مجوز ساخت، بازسازی ساختمان و یا ساخت بنا تازه را در پروژه شروع کنید و در عرض دو سال آن را به اتمام برسانید. این تاریخ در پروژه نهایی شورا ثبت و استفاده می شود و این بخشی از اطلاعاتی است که شما برای جمع آوری اطلاعات در طول پروژه احتیاج خواهید داشت.

نظارت بر پیشرفت پروژه بازسازی ساختمان

در فرآیند بازسازی ساختمان قدیمی، شما، مدیر پروژه، سازنده یا معمارتان باید بر پیشرفت پروژه نظارت داشته و شورا شهر را از چگونگی فرایند کار آگاه سازید. بازرسی های لازم را سازمان دهی نموده و از درستی انجام تمامی مراحل اطمینان حاصل نمایید. اگر کار بر طبق برنامه ریزی پیش نمی رود، این خود دلیلی برای بحث و مصاحبه با شوراست. آنها می توانند در تشخیص و تغییرات اسناد و یا اصلاحات مربوط به مجوز های ساختمان هدایت نمایند. صورتحساب ها را همان گونه که در قرارداد خود توافق نموده اید و یا به عنوان نقاط عطف مطابقت داده و اگر می توانید کمی زودتر از موعد پرداخت نمایید. گواهینامه ها و مجوز های مربوط به انرژی الکتریکی و گاز را به دریافت و مستند سازی نمایید. در زمان دریافت گواهی نامه نهایی از شورا، آنالیز و امضا این برگه ها احتیاج است.

بازسازی ساختمان فرسوده

تکمیل پروژه بازسازی ساختمان

اطمینان حاصل کنید که همه چیز در مجوز ساختمان، برنامه ها و قراردادهای شما معین شده است. شما احتیاج دارید که طی 12 ماه پس از انتها کار بازسازی ساختمان، سازنده خود را از هر مسئله ای آگاه کنید. همانطور که در قراردادهای شما توافق شده است، باید تمام پرداخت های نهایی را انجام دهید. از پرداخت تمام هزینه های شورا نیز اطمینان حاصل نمایید. در مرحله از فرآیند بازسازی ساختمان قدیمی می توانید پس از نکمیل فرایند ساخت پروژه، مجوز شورا شهر را به صورت دریافت یک گواهینامه اخذ نمایید.

دریافت گواهی های بازسازی ساختمان

اگر تغییرات مورد نظر بیشتر از موارد برآورد شده است، ممکن است هزینه های اضافه ای را به پروژه تحمیل کند و تمام این هزینه ها می بایست قبل از صدور مجوز از شورا پرداخت گردند. در اواخر فرآیند بازسازی ساختمان قدیمی، بازبینی نهایی پروژه توسط شورا برای صدور گواهی انتها کار، ممکن است چند روز زمان ببرد. برای بیشتر پروژه های بازسازی ساختمان داخلی دریافت گواهی، انتها فرآیند بازرسی است. با این حال، اگر ساختمان شما دارای یک سیستم معین و خاص مانند یک ماشین کابلی و یا سیستم های هوشمند و… باشد، به دلایل ایمنی احتیاج به نظارت منظم و پیوسته دارد.

منبع: رویا مال
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3866

به "فرآیند بازسازی ساختمان قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند بازسازی ساختمان قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید