عربستان، عرضه کامل قراردادهای نفتی آرامکو به پنج کشور آسیایی

به گزارش انوار بلاگ، شرکت نفتی آرامکوی سعودی حداقل به پنج خریدار شمال آسیا گفت که حجم نفت قراردادی در ماه اکتبر را به طور کامل تامین می کند.

عربستان، عرضه کامل قراردادهای نفتی آرامکو به پنج کشور آسیایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع آگاه در آرامکو سعودی امروز دوشنبه گفتند که این شرکت حداقل به پنج خریدار در شمال آسیا اطلاع داده است که حجم نفت قراردادی خود را در ماه اکتبر در اختیار آنها قرار می دهد.

این منابع همچنین تاکید کردند این در شرایطی است که کشورهای اوپک و متحدانش از جمله روسیه ، موافقت کردند که به مقدار 400 هزار بشکه نفت در روز در هرماه بین اوت تا دسامبر کاهش دهند.

یک منبع آگاه به رویترز گفت اوپک همچنان تولیدش را حدود پنج میلیون بشکه در روز محدود نگه داشته؛ اما به نظر می رسد نفت زیادی از سوی عربستان عرضه می شود.

با وجود کاهش قیمت فروش نفت عربستان، هیچ یک از این پنج خریدار نفت بیشتری درخواست نکردند.

در پی افزایش عرضه در بازار، آرامکو قیمت همه گریدهای نفتی که به بازار آسیا عرضه می کند را در اکتبر حداقل یک دلار در هر بشکه کاهش داد تا خریداران را جذب کند.

عربستان قیمت رسمی فروش انواع نفت خام خود در ماه اکتبر را برای عرضه به مشتریان آسیایی نسبت به ماه سپتامبر کاهش داد، اما تغییری در قیمت عرضه نفت به شمال غربی اروپا و آمریکا ایجاد نکرد.

آرامکو قیمت رسمی فروش ماه اکتبر نفت خام سبک عربی را برای عرضه به مشتریان آسیایی یک دلار و 70 سنت برای هر بشکه کمتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص های عمان، دوبی تعیین کرد، این نخستین بار در چهار ماه اخیر است که عربستان قیمت نفت خام خود را کاهش می دهد.

عربستان قیمت نفت خود را بر اساس پیشنهاد مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود نسبت به ماه گذشته، بر اساس قیمت فرآورده ها تعیین می کند.

عربستان بیش از 60 درصد صادرات نفت خام خود را به آسیا می فرستد که چین، کره جنوبی، ژاپن و هند بزرگترین خریداران آن هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10795

به "عربستان، عرضه کامل قراردادهای نفتی آرامکو به پنج کشور آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، عرضه کامل قراردادهای نفتی آرامکو به پنج کشور آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید