عدم پاسخ فیبا و IOC به اعتراض ایران برای غیبت درجام جهانی بسکتبال

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سال گذشته برای تیم بسکتبال نوجوانان ایران در حالی به سرانجام رسید که این تیم به خاطر برگزار نشدن مسابقات قهرمانی آسیا و از طرفی قرار نداشتن در جمع چهار تیم اول آسیا، فرصت حضور در جام جهانی 2020 بلغارستان را از دست داد.

عدم پاسخ فیبا و IOC به اعتراض ایران برای غیبت درجام جهانی بسکتبال

ماجرا از آنجا آغاز شد که مسابقات بسکتبال زیر 16 سال قهرمانی آسیا و انتخابی دنیا که قرار بود 17 تا 24 فروردین ماه (5 تا 12 آوریل) در بیروت لبنان برگزار گردد به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. بر همین اساس فدراسیون دنیای بسکتبال بر اساس آخرین رنکینگ فیبا آسیا و صندلی نمایندگان آسیا و اقیانوسیه در آن، اقدام به انتخاب چهار نماینده این منطقه کرد.

در این رنکینگ ایران صندلی پنجم را در اختیار داشت و همین مسئله باعث کنار گذاشتن این تیم از فهرست 16 تیم جام دنیای بلغارستان شد. این موضوع با واکنش فدراسیون بسکتبال همراه شد طوری که اعتراضاتی به فدراسیون دنیای بسکتبال (فیبا) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) مطرح شد.

البته که در نهایت جام دنیای 2020 بلغارستان هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد اما فیبا و IOC تا به امروز هیچ واکنش و پاسخی به اعتراض ایران در خصوص غیبت در این جام نداشته اند. با این حال رامین طباطبایی مدعی پیگیری اعتراضات مطرح شده تا حصول نتیجه است به خصوص اگر قرار باشد برای جام دنیای لغو شده بلغارستان زمان جدیدی جهت برگزاری معین گردد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه با خبرنگاران گفت: فیبا و کمیته بین المللی المپیک هیچ پاسخی به اعتراض رسمی ایران نداده اند. شاید دلیل این موضوع بحران گستردگی ویروس کرونا باشد که به خاطر آن خودِ جام دنیای هم لغو شد اما ما همچنان پیگیر نتیجه گیری هستیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون دنیای بسکتبال در خصوص برگزار شدن جام دنیای منتفی شده زیر 17 سال پسران هیچ تصمیمی نگرفته است، اعلام کرد: اینکه زمان جدیدی برای این رقابت ها معین گردد تا بعد از اتمام این بحران اقدام به برگزاری آن گردد، بعید نیست. به همین دلیل با جدیت اعتراض خود را نسبت به انتخاب تیم های منطقه آسیا و اقیانوسیه بر اساس رنکینگ دنیای و اینکه به این دلیل ایران نتوانسته سهمیه حضور در جام دنیای را به دست بیاورد، پیگیری می کنیم.

طباطبایی تاکید نمود: اگر قرار بر برگزاری جام دنیای نوجوانان در زمان جدیدی گردد، فیبا می تواند تیم های آسیایی را با برگزاری مسابقات قهرمانی قاره ای معین کند همان طور که پیش از این هم قرار بود همین شیوه اجرایی گردد. ایران حتی این آمادگی را دارد که در این صورت میزبان مسابقات قهرمانی آسیا باشد به خصوص که پیش از لبنان، امتیاز میزبانی به ما داده شده بود اما به خاطر امتناع بعضی تیم ها از سفر به ایران، این امتیاز از ایران سلب شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه آخرین پیگیری های ایران در خصوص غیبت تیم نوجوانان در جام دنیای یک ماه پیش انجام شد، گفت: از پیگیری اعتراض مطرح شده غافل نیستیم. البته فعلاً فیبا به خاطر شرایط کرونایی دنیا همچون دیگر فدراسیون های بین المللی هیچ برنامه ای برای اجرا ندارد اما به محض عبور از بحران کرونا و بازگشت تدریجی به شرایط عادی، مجدد پیگیری این اعتراض را در دستور کار قرار می دهیم تا در صورت برگزاری جام دنیای بتوانیم احقاق حق کنیم.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3767

به "عدم پاسخ فیبا و IOC به اعتراض ایران برای غیبت درجام جهانی بسکتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم پاسخ فیبا و IOC به اعتراض ایران برای غیبت درجام جهانی بسکتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید