عاشقان پنیر پیتزا بخوانند

به گزارش انوار بلاگ، برخی از بچه های امروزی خوردن غذاهای فرنگی ای که در آنها مواد مورد علاقه شان در ساندویچ و پیتزا باشد را به غذاهای سنتی و خوشمزه خودمان ترجیح می دهند.

عاشقان پنیر پیتزا بخوانند

مادرها مجبورند ابتکار عمل به خرج داده و غذاهای سنتی را به شکل امروزی درآورند تا شاید بچه ها را هم به خوردن این مدل غذاها تشویق نمایند. دلمه فلفل و بادمجان با پنیر پیتزا از همین نوع غذاهایی است که دیگر جزء غذاهای پرطرفدار شده است. ضمناً این دلمه در مایکروفر آماده می گردد.

1. ابتدا بادمجان ها را به صورت راه راه پوست می کنیم و از قسمت طولی از وسط نصف نموده و بعد با قاشق و چاقوی کوچک داخل آن را کمی خالی می کنیم و سپس آنها را در روغن سرخ نموده و کنار می گذاریم.

2. فلفل دلمه ای ها و گوجه فرنگی ها را هم از وسط نصف نموده و داخلشان را خالی می کنیم.

3. حالا مواد داخل دلمه را آماده می کنیم. ابتدا پیاز را خوب سرخ نموده، گوشت و سبزی را به آن افزوده و نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم.

4. لپه و برنج را به آنها اضافه می کنیم، خوب هم می زنیم و بعد داخل فلفل ها و بادمجان ها را با آن مواد پر می کنیم و خوب فشار می دهیم تا جذب هم شوند.

5. سپس آنها را در پیرکس یا ظرف سرامیکی چیده و به اندازه نصف لیوان آب روغن می ریزیم و درش را می گذاریم. پس از آن مدت 15 تا 20 دقیقه مواد را در مایکروفر قرار می دهیم تا پنیرها آب شوند و شکل زیبایی به خود بگیرند. بعد می توان با زیتون سیاه و گوجه کوچک آن را تزئین نموده و سرو کرد.

مواد لازم

3 عدد بادمجان دلمه ای

2 عدد فلفل دلمه ای رنگی

2 عدد گوجه فرنگی درشت

یک عدد پیاز بزرگ

300 گرم گوشت چرخ نموده

250 گرم سبزی معطر دلمه ای خرد شده

یک پیمانه سرخالی لپه پخته شده

3 پیمانه برنج آبکش شده

نمک و فلفل و زردچوبه به اندازه لازم

یک پیمانه پنیر پیتزا رنده شده

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 18334

به "عاشقان پنیر پیتزا بخوانند" امتیاز دهید

1 کاربر به "عاشقان پنیر پیتزا بخوانند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاشقان پنیر پیتزا بخوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید