شماره 78 سینما و ادبیات ویژه فرانسیس فورد کاپولا منتشر شد

به گزارش انوار بلاگ، شماره 78 مجله سینما و ادبیات ویژه فرانسیس فورد کوپولا، کارگردان مشهور آمریکایی منتشر شد.

شماره 78 سینما و ادبیات ویژه فرانسیس فورد کاپولا منتشر شد

در این پرونده کاپولا در تازه ترین گفت وگوی خود که در سال 2019 اجرا شده از اینک آخرالزمان و سبک و نگاه کارگردانی خود صحبت می نماید. آیا دنیا در حال نابودی است؟ روایت های آخرالزمانی چگونه به ادبیات راه پیدا کردند؟ روایت های آخر زمانی واجد چه ویژگی هایی هستند و چگونه اسرار آینده را به تصویر می کشند؟

آخرالزمان و ادبیات موضوع بخش ادبی این شماره است. صالح حسینی مترجم کتاب دل تاریکی در این شماره موتیف آخرالزمان را در این کتاب که نوشته جوزف کنراد است و اینک آخرالزمانِ کاپولا که اقتباسی از این کتاب است مورد تحلیل قرار داده است. در پیوند آخر زمانی این شماره بخش فیوژن نیز سه فیلم آخرالزمانی را زیر ذره بین قرار داده: فرزندان بشر، ایثار و مالیخولیا.

منظومه 1399 شعر نمایشی سروده محمدعلی سپانلو وضعیتی آخرالزمانی را ترسیم می نماید. در بازخوانی منظومه همراه با شهرام اقبال زاده ارزش های شعری این مجموعه پس از سی سال از سروده شدن آن برجسته می شود؛ 1399 در آستانه 1399.

در خصوص موج نو سینمای ایران پس از دهه ها، هنوز پرسش ها و ابهام های زیادی وجود دارد. روبرت صافاریان، مازیار اسلامی، نوید پورمحمدرضا در خصوص اینکه موج نو سینمای ایران چقدر درون زا بوده یا متأثر از دیگر موج نوها در سراسر دنیا، دلایل خود را در رد یا تأیید این جریان به بحث گذاشته اند.

پارادایم غالب در سینمای ایران در این سال ها چه بوده است. سینمای کمدی و سینمای اجتماعی؟ کارکردها و تأثیرات این دو جریان در سینمای ایران چه بوده است؟ با روندی که سینمای ایران در حال طی کردن آن است چه چشم اندازی می توان بر آن متصور بود؟ مرتضی فرشباف و محمد کارت از شاخص ترین کارگردانان جشنواره سال جاری به تحلیل این موضوع پرداخته اند.

با ادواردو گالیانو نویسنده، شاعر، روزنامه نگار و فعال سرشناس اروگوئه ای در پرونده هنر و سیاست این شماره مجله آشنا شوید و مطلب ایزابل آلنده را در خصوص این نویسنده که کمتر در ایران شناخته شده است از دست ندهید.

سینما؛ تجارت یا هنر، این موضوع یکی دیگر از موضوعات این شماره است و برمی شود به واکنش مارتین اسکورسیزی در چند ماه گذشته نسبت به انبوه تولیدات فیلم های ابرقهرمانی. پرونده ای در یادبود توماس الزسر فیلم پژوه، مورخ سینما و پژوهشگر نامدار آلمانی موضوع بخش فیلم ها و احساس ها است.

تجربه های آخرالزمانی رمان محبوبهٔ ویتگنشتاین را در هیروگلیف دنبال کنید.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3081

به "شماره 78 سینما و ادبیات ویژه فرانسیس فورد کاپولا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 78 سینما و ادبیات ویژه فرانسیس فورد کاپولا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید