سواد رسانه ای، جبهه ای مقابل آسیب ها و تهدید های فضای مجازی

به گزارش انوار بلاگ، رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: سواد رسانه ای در کاهش آسیب ها و تهدید های فضای مجازی موثر است.

سواد رسانه ای، جبهه ای مقابل آسیب ها و تهدید های فضای مجازی

سروان ابراهیم خرمی فر در حاشیه ملاقات با خبرنگاران و اصحاب رسانه در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز خبرنگار و تقدیر از آن ها گفت: بخشی از تهدید ها و آسیب های فضای مجازی به آسیب های مالی و مالی اختصاص دارد و امروزه با آن موجه هستیم.

او می گوید: با توجه به توسعه تجارت و بانکداری الکترونیک، در معرض تهدید های مالی قرار داریم و می طلبد آموزش های به شهروندان در دستور کار باشد، زیرا همه افراد نیازمند این آموزش ها هستند تا آسیب های این حوزه به کمترین مقدار برسند.

سروان خرمی فر گفت: در حوزه مالی و مالی، حجم قابل توجهی از خرید و فروش های روزانه در اماکن و فروشگاه های مختلف در بستر فضای مجازی و کسب و کار های اینترنتی است، بنابراین آموزش مردم در اولویت است و اساس کار محسوب می گردد.

به گفته این مقام انتظامی؛ دیگر تهدید ها و آسیب های فضای مجازی مربوط به حوزه های فرهنگی و اخلاقی است که معمولا قشر نوجوان و جوان جامعه با درگیر هستند و می طلبد خانواده ها در این رابطه هشیار باشند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا بر بالا بردن سطح سواد رسانه ای تاکید نمود و گفت: از فعالان در حوزه رسانه و فضای مجازی در این زمینه تقاضای یاری و همراهی داریم، زیرا آموزش و کار های پیشگیرانه به اقشار و سنین مختلف، با همکاری اصحاب رسانه امکانپذیر است.

او می گوید: جرائم مالی و مالی بیشتری سهم از جرائم سایبری و فضای مجازی را به خود اختصاص داده است و سپس کلاهبرداری ها و سرقت های اینترنتی در رده های بعدی قرار دارند.

به گفته سروان خرمی فر؛ ارسال لینک های جعلی از سرشماره های شخصی به کاربران از سوی مجرمان سایبری، دلیل اصلی سرقت از حساب های شخصی افراد است.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 15008

به "سواد رسانه ای، جبهه ای مقابل آسیب ها و تهدید های فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواد رسانه ای، جبهه ای مقابل آسیب ها و تهدید های فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید