سفر دیپلمات ارشد چین به ژاپن در سایه تنش های منطقه ای

به گزارش انوار بلاگ، وزیر امور خارجه چین امروز (سه شنبه) راهی توکیو می گردد و این اولین سفر عالی رتبه از زمان معین رهبری جدید ژاپن در سپتامبر و در بحبوحه افزایش نگرانی ها بر سر قاطعیت روزافزون پکن در این منطقه است.

سفر دیپلمات ارشد چین به ژاپن در سایه تنش های منطقه ای

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین احتمالا با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن تلفنی گفت وگو کند. سوگا به سختی برای برقراری توازن در اتکای مالی عمیق کشورش با چین، همزمان با برخورد با نگرانی های امنیتی از جمله بر سر ادعاهای پکن در جزایر مورد مناقشه دریای چین شرقی کوشش می نماید.

در حالی که سوگا از لفاظی تند ضد چینی که مورد استفاده متحد ژاپن -ایالات متحده- است، خودداری می نماید، او برای مقابله با نفوذش به وسیله تعمیق روابط با استرالیا و انجام اولین سفر خارجی به ویتنام و اندونزی اقدام نموده است.

توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه ژاپن دوشنبه پیش از نشست دوجانبه به خبرنگاران گفت: مسائل حل نشده بسیاری میان این دو کشور هست، بنابراین به وسیله نشست های عالی رتبه، دستیابی به راه چاره برای هر مساله اهمیت دارد. همچنین صادقانه به بیان دیدگاه ها در رابطه با روابط دوجانبه با وانگ یی خواهم پرداخت که شامل چگونگی از سرگیری ترددها میان دو کشور در دوران این پاندمی می گردد.

همچنین رسانه های ژاپنی گزارش دادند که وزیر خارجه این کشور احتمالا نگرانی ها درباره تقویت فعالیت های چین در دریای چین شرقی را مطرح کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7115

به "سفر دیپلمات ارشد چین به ژاپن در سایه تنش های منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر دیپلمات ارشد چین به ژاپن در سایه تنش های منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید