سفرهای یک روزه به اماکن دیدنی اطراف توکیو

به گزارش انوار بلاگ، توکیو، مرکز ژاپن، شهری خارق العاده و پر از تضاد است. این شهر، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور ژاپن به شمار می رود. اما نواحی اطراف توکیو نیز بسیار تماشای و تماشایی هستند و به آسانی می توان سفر های یک روزه خاطره انگیز به این نواحی داشت و سفر به توکیو خود را پربار تر کرد. برای گردشگرانی که در شهر مدرن توکیو Tokyo اقامت می نمایند، امکان انجام سفرهای آسان و خاطره انگیز یک روزه به نواحی اطراف این شهر وجود دارد. بخاطر سیستم حمل و نقل عمومی فوق العاده شهر توکیو و بعلاوه راه آهن درجه یک کشور ژاپن، برخلاف بیشتر کشورهای دنیا، به راحتی می توان فواصل طولانی را در زمان های کوتاه و بدون هیچ گونه نگرانی پیمود. تنها کافیست سوار بر یک قطار شوید تا امکان انتخاب از میان تعداد بی شماری سفر های یک روزه مفرح در اختیار شما قرار گیرد؛ از پارک های موضوعی مشهور تا قلعه ها و معابد تاریخی، پارک های ملی زیبا و البته کوه با عظمت فوجی Mount Fuji. اگر تصمیم دارید در شهر توکیو مستقر باشید و هر روزه از زیبایی های این شهر و جاذبه های گردشگری اطراف توکیو لذت ببرید، برترین سفر های یک روزه برای تماشا اماکن تماشای اطراف توکیو را در این مطلب به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید:

سفرهای یک روزه به اماکن دیدنی اطراف توکیو

جاذبه های گردشگری اطراف توکیو: کوه باشکوه فوجی Mount Fuji

نمی شود سفر به توکیو داشت و کوه فوجی را ندید. باشکوه ترین نقطه دیدنی کشور ژاپن، کوه باشکوه فوجی یا همان Mount Fuji است که در 130 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر توکیو واقع شده است. حتی اگر تصمیم داشته باشید به کوهپایه فوجی سفر کنید، یک روز کامل را باید صرف این سفر دلنشین کنید و اگر بخواهید از آن بالا بروید، می بایست یک شب دیگر را در این منطقه بگذرانید. کوه فوجی بلندترین و زیباترین کوه در کشورژاپن است؛ همچنین مشهور ترین قله این کشور به شمار می رود که از سالیان سال پیش در اشعار و نقاشی های مردم ژاپن حضور داشته است. در روزهای آفتابی، این کوه حتی از جاهایی به دوری شهر توکیو نیز قابل دیدن است. این کوه آتشفشانی که در پارک ملی Fuji-Hakone-Izu National Park واقع شده است، در ماه های ژوئیه و آگوست، شاهد بیش از یک میلیون انسان است که به عنوان یک عمل مذهبی، از آن بالا می روند و هدف نهایی شان این است که طلوع خورشید را از پس قله فوجی دیدن نمایند. صعود از این کوه می تواند بسیار طاقت فرسا باشد و نزدیک به هشت ساعت طول بکشد؛ بنابراین خودتان را برای میزان زیادی پیاده روی آماده کنید و با خود لباس های گرم بیاورید. البته تعدادی مسیر دایره وار به دور قسمت های پایینی کوه وجود دارند که طی کردن آن ها هم چندین ساعت طول می کشند. در هر حال، دیدنی این کوه پرشکوه از فاصله دور هم لذت بخش است.

اماکن دیدنی اطراف توکیو: دیزنی لند توکیو Tokyo Disneyland

دیزنی لند توکیو Tōkyō Dizunīrando که از زمان افتتاحش در سال 1983، گردشگران بسیاری را به خود جذب نموده است و تبدیل به یکی از محبوب ترین اماکن دیدنی اطراف توکیو شده است. این پارک شامل خیلی از محبوب ترین و مشهور ترین جاذبه های پارک های دیزنی و رستوران های شناخته شده می باشد. اما چیزی که این پارک را به یک تجربه خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای غربی ها تبدیل می نماید، تعداد زیاد جاذبه های منحصربفرد این پارک است؛ بخش هایی مانند سفر پر از ریسک پینوکیو Pinocchios Daring Journey، دریا های بی نهایت Eternal Seas، دیدار با دنیا Meet the World (ارائه دهنده تاریخ غنی ژاپن) و همچنین منطقه خرید World Bazaar با تغییری منحصر به فرد نسبت به سایر پارک های دیزنی که این تفاوت مهم، سقف دار بودن آن است. همچنین ، بیش از 300 هنرمند مختلف در شوهای صحنه ای روزانه این پارک، اجراهای موزیکال و رژه های باشکوه، بهمراه میکی ماوس و تعداد زیادی از سایر شخصیت های دیزنی شرکت می نمایند. دیزنی لند توکیو Tokyo Disneyland همچنین دارای بیش از 27 مکان جالب و متفاوت برای صرف غذا می باشد؛ از بارهای فروش اسنک گرفته تا رستوران های ارائه دهنده غذاهای شیک و گران قیمت. بنابراین برای رفتن به این پارک در سفر به توکیو خود برنامه ریزی کنید.

جاذبه های گردشگری اطراف توکیو: پارک ملی نیکو Nikkō National Park

پارک ملی نیکو Nikkō National Park یا Nikkō Kokuritsu Kōen در زبان ژاپنی،1407 کیلومتر مربع مساحت دارد و شامل تعداد زیادی قله های بلند، جنگل های باستانی، دشت های وسیع، دریاچه و آبشار است. این پارک یکی از زیباترین و پر بازدید ترین منطقه ها کشور ژاپن به شمار می رود. پارک ملی نیکو که در 180 کیلومتری شمال شهر توکیو واقع شده است، دارای تعدادی چشمه آب گرم محبوب است با ذخیره های بی انتها آب معدنی داغ که به مراکز کسب آرامش برای بازدید نمایندگان از سرتاسر دنیا تبدیل شده اند؛ هر چند که بسیاری از گردشگران برای انجام فعالیت های تفریحی مانند تپه نوردی، کوه نوردی، برپایی اردو و کمپ، قایق رانی، ماهی گیری، اسکی و اسکیت کردن به این منطقه می آیند. یکی از مهم ترین و جالب ترین بخش های این پارک، کوه 2578 متری Mount Okushirane با آبشارهای زیباست که برای رسیدن به آن، می بایست از مسیر های ویژه و علامت گذاری شده تپه نوردی بهره ببرید. این پارک همچنین شامل تعداد زیادی معبد تاریخی می باشد؛ قابل توجه ترین این معابد، مجموعه Nikkō Tōshō-gū است که شامل 22 بنای تزئین شده فوق العاده و معبد Rinnō-ji، معبدی که در سال 848 بعد از میلاد مسیح ساخته شده است.

اماکن دیدنی اطراف توکیو: معبد Nikkō Tōshō-gū

در سفر به توکیو خود حتما از معبد باشکوه Nikkō Tōshō-gū Temple که در پارک ملی نیکو Nikkō National Park واقع شده است، بازدید کنید. این معبد جز لیست میراث دنیای یونسکو، یکی از آرامگاه ها و معابد تاریخی این پارک و یکی از اماکن دیدنی اطراف توکیو محسوب می شود. این معبد ارزش آن را دارد که یک سفر دو ساعته یا شاید کمی طولانی تر از شهر توکیو به این بنای زیبا انجام دهید. این بنای شگفت انگیز از 22 ساختمان که همگی در قرن هفدهم میلادی ، اوج موفقیت معماری و هنر، بنا شده اند تشکیل شده و از طریق بیش از 15 هزار هنرمند و پیشه ور که از سرتاسر ژاپن جمع شده بودند ساخته شده است. جالب ترین بخش های این معبد، پلکان هزاره Sennin-ishidan و یک Torii یا دروازه سنتی ژاپنی هشت و نیم متری، با سنگ نوشته ای به نام امپراطور Go-Mizunoo و یک پاگودای (Pagoda = گونه ای برج با بام هایی چندلا و رده وار) دوست داشتنی پنج طبقه است. نکته دیگر قابل توجه در این معبد، محوطه آن است با سه انباری و اصطبل، و نقش های برجسته شیروانی از یک فیل (که چنین حیوانی برای کشور ژاپن نامعمول محسوب می شود) و همچنین سه میمون خردمند (میمون های سمبلیک فرهنگ ژاپن ، بیانگر: شَر نبین، شَر نشنو، و شَر نگو)، فواره های مقدس و تعدادی مجسمه و تندیس زیبا.

جاذبه های گردشگری اطراف توکیو: باغ ملی Shinjuku Gyoen National Garden

منطقه Shinjuku منطقه غربی خارج از شهر توکیو را شکل می دهد و یک سفر یک روزه بسیار مفرح در سفر به توکیو به بازدید نمایندگان تقدیم می نماید. بویژه که برای رسیدن به آن از طریق مترو، پیمودن تنها 10 کیلومتر کافیست. این منطقه علاوه بر مراکز خرید و مراکز تفریحی فوق العاده و پر جنب و جوش، بخاطر باغ ملی دوست داشتنی Shinjuku Gyoen National Garden بسیار محبوب است. باغ ملی Shinjuku Gyoen National Garden تنها به میزان یک پیاده روی پنج دقیقه ای از ایستگاه قطار فاصله دارد و بخاطر طراحی باغ باشکوه آن به سبک سنتی ژاپنی، مشهور است. این باغ که یک باغ گیاه شناسی نیز به شمار می رود، گونه های متنوعی از گیاهان از سرتاسر دنیا را در بر دارد و آنها را در بخش های جداگانه ای با نام های اروپایی و ژاپنی قرار داده است. مدل های بخش اروپایی، اکثرا شبیه به پارک های فرانسوی و باغ های انگلیسی هستند، در حالی که بخش ژاپنی این باغ، دارای یک پاویون (بنای ایوان دار) زیبای چینی می باشد. این پاویون زیبا در ماه آوریل، که تمامی 1100 درخت گیلاس اطرافش با بیش از 34 نوع مختلف شکوفه، آن را در بر می گیرند، تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به خود جذب می نماید. کسانی که گل های داوودی را به شکوفه ها ترجیح می دهند، بهتر است تا ماه نوامبر (اواخر پاییز) که شوهای مخصوص گل های داوودی در این پارک برپا می شوند صبر نمایند تا همچنین بتوانند رنگ های پرشکوه پاییزی این پارک را ببینند.

اماکن دیدنی اطراف توکیو: پارک دیزنی سی توکیو Tokyo DisneySea

پارک 176 هکتاری دیزنی سی توکیو Tokyo DisneySea که یکی از جدیدترین پارک های موضوعی شرکت دیزنی محسوب می شود، در سال 2001 افتتاح شده است و هر ساله بیش از 14 میلیون بازدید نماینده در سفر به توکیو را به خود جذب می نماید که این تعداد علاقمند، آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های کشور ژاپن تبدیل می نماید. این پارک که تمرکز آن بیشتر روی موضوع دریا و دریانوردی است، بخاطر وسایل بازی پر سرعت و گاهی ترسناک، بویژه در میان بزرگسالان و نوجوانان محبوبیت دارد. بنابراین کسانی که بچه ها کم سن و سال تر دارند بهتر است از پارک دیگر دیزنی در این شهر یعنی دیزنی لند توکیو Tokyo Disneyland بازدید نمایند. یکی از جالب ترین بخش های این پارک، بندر مدیترانه ای Mediterranean Harbor فوق العاده آن است که به سبک شهر های ساحلی ایتالیا ساخته شده است و قایق های ونیزی بسیار زیبا در اطراف آن شناور هستند. بخش آمریکایی پارک که شبیه به Cape Cod (دماغه ای در شمال شرقی ایالات متحده) ساخته شده است و عناصری از بندر نیویورک را در بر دارد، یکی دیگر از قسمت های جالب آن است. و در آخر، جزیره اسرار آمیز Mysterious Island با کوه آتشفشان آن و قلعه ای که انگار مستقیما از رمان جزیره اسرار آمیز Mysterious Island ژول ورن ، نویسنده فرانسوی بیرون آمده است.

جاذبه های گردشگری اطراف توکیو: شهر ساحلی آتامی Atami

در حدود 100 کیلومتری جنوب غربی شهر توکیو و طی سفر به توکی شما، با سفری کمتر از یک ساعت با قطار، شهر کوچک ساحلی آتامی Atami واقع شده است که یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی بین مردم محلی می باشد و خاطره ای عالی به گردشگران هدیه می نماید. این شهر ساحلی پر آرامش که به زیبایی روی کوهپایه های اطراف خلیج آتامی Atami بنا شده است، ساحلی بی نظیر با مسیر ساحلی بسیار خوشایند دارد. همچنین موزه جالب توجه MOA Art Museum در این شهر واقع شده است. این موزه که روی یک تپه و مشرف به شهر ساخته شده، منظره های زیبایی از دریا در معرض دید بازدیدنمایندگان قرار می دهد. کلکسیون این موزه شامل بیش از 3500 اثر از آثار هنری آسیای شرقی و همچنین نقاشی هایی از رامبراند Rembrandt و مونه Monet و مجسمه هایی از مور Moore می باشد. یکی دیگر از بخش های قابل توجه این موزه، نمایش ست چای خوری Golden Tearoom است که در قرن شانزدهم میلادی از طریق فرمانده مشهور ارتش Toyotomi Hideyoshi برای مراسم مختلف صرف چای استفاده می شده است.

اماکن دیدنی اطراف توکیو: مرکز مد منطقه Harajuku

برای کسانی که بطور جدی مد را دنبال می نمایند و بویژه هوادار موارد عجیب و منحصر به فرد در مد هستند، در سفر به توکیوشان یک بازدید از منطقه Harajuku در منطقه تجاری Shibuya شهر، برایشان بسیار لذت بخش خواهد بود. منطقه که با مترو، تنها نیم ساعت با پایین شهر توکیو فاصله دارد، بخاطر بوتیک های مد و لباس های عجیب و غریب و منحصر به فردی که به نمایش می گذارد مشهور است. اگر برایتان ممکن است، در برترین روز ممکن، یعنی یکشنبه به گردش در این منطقه بروید. در این روز، جوان ترها (و گاهی حتی مسن تر ها) از سرتاسر شهر توکیو، با لباس های جالبی از لباس های شخصیت های مشهور مانند Teddy Boys و خواننده های راک تا لباس های شخصیت های محبوب کارتونی شان در خیابان ها و پارک های منطقه Harajuku قدم می زنند. بودن در این منطقه در روز های یکشنبه، تجربه ای لذت بخش و رنگارنگ است که تفریح فوق العاده مفرحی برای شرکت نمایندگان و دیدنگران آن فراهم می نماید. سپس، کمی از وقت خود را به دیدن و تحسین خیل بناهای تاریخی و زیبای این منطقه اختصاص بدهید؛ بناهایی مانند معابد مشهور Meiji and Togo Shrines که در آنها تعداد زیادی از مردم محلی را با لباس های سنتی ژاپنی خواهید دید.

جاذبه های گردشگری اطراف توکیو: شهر تاریخی کاماکورا Kamakura

در سفر به توکیو، برای رفتن به شهر تاریخی و خوش منظره کاماکورا Kamakura که در 50 کیلومتری جنوب غربی شهر توکیو واقع شده است، برنامه ریزی کنید. دسترسی به این شهر به آسانی از طریق قطار، امکان پذیر است، دارای تاریخ غنی و طولانی است. بازدید از این شهر، می تواند یک سفر یک روزه عالی برای کسانی باشد که سفر با سرعت کمتر و آرامش بیشتر را ترجیح می دهند. بیشتر عظمت معماری این شهر به این بر می شود که این شهر، مرکز یکی از اولین حکومت های Shogunate در اوایل قرن دوازدهم میلادی بوده است و در نتیجه این حکمرانی، ساکنان آن به بوداییسم رو آوردند. آثار این اتفاقات تاریخی هنوز در خیلی از معابد شهر دیده می شود. جالب بودن بازدید از این شهر در فصل بهار این است که شهر سراسر شکوفه می شود، در حالی که در تابستان، گردش و آفتاب گرفتن در ساحل و خرید کردن در خیابان Komachi Dori، خیابان محبوب پر از فروشگاه و رستوران، بیشتر اتفاق می افتد. در میان خیل معابد این شهر، مشهور ترین آنها معبد بودایی Kotokuin است که بخاطر ، مجسمه بزرگ برنزی بودا که قدمت آن به سال 1252 بر می شود مشهور است. این شهر همچنین برای هفت دروازه ورودی آن که برای قرن ها، بخاطر ساخت قلعه مانند شهر به روی تپه ها، تنها راه های ورود به شهر بوده اند مشهور است. به شما پیشنهاد می کنیم که برای دیدنی این دروازه ها از نزدیک، قدم بزنید و یک پیاده روی بسیار خوشایند و دلنشین را تجربه کنید.

سفرهای قطاری ژاپن

کشور ژاپن علاوه بر این که فراوری نماینده شماره اول دنیای اتومبیل به شمار می رود، دارای سریع ترین و برترین سیستم راه آهن عمومی نیز هست. این نکته، تنها یکی از نکات جالب موجود در این کشور است. سیستم دولتی راه آهن ژاپن، دارای شبکه 21000 کیلومتری راه آهن است که حتی دور افتاده ترین بخش های این کشور را به شهر های بزرگی مانند توکیو متصل می نماید. نکته قابل توجه دیگر، خط های پر سرعت قطار است که قطار مشهور Shinkansen Bullet Train (قطار گلوله ای شینکانسن) در طول آن با سرعت 320 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید و سفرهای طولانی از توکیو تا شهرهایی مثل فوکوئوکا Fukuoka که 1170 کیلومتر دورتر است را در کمتر از هفت ساعت به انتها می رساند. کسانی که در سفر به توکیوشان به سفرهای یک روزه به اطراف این شهر علاقه دارند، می توانند از طریق این شبکه خارق العاده ریلی، سفرهای فوق العاده به شهرهایی مانند ناگویا Nagoya سفر نمایند. چرا که در کمتر از دو ساعت به این شهر می رسند و می توانند در بین راه، کوه باشکوه فوجی Mount Fuji را دیدن نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 16870

به "سفرهای یک روزه به اماکن دیدنی اطراف توکیو" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفرهای یک روزه به اماکن دیدنی اطراف توکیو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای یک روزه به اماکن دیدنی اطراف توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید