سعودی لیکس: شاهزادگان سعودی علیه محمد بن سلمان متحد شدند

به گزارش انوار بلاگ، منابع دیپلماتیک از ائتلاف شاهزادگان آل سعود با مخالفان محمد بن سلمان برای برکناری این ولیعهد جوان خبر دادند.

سعودی لیکس: شاهزادگان سعودی علیه محمد بن سلمان متحد شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع دیپلماتیک گفتند که عربستان سعودی شاهد ائتلاف شاهزادگان سعودی با مخالفان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خواهد بود که این امر مانع رسیدن وی به تاج و تخت پادشاهی می گردد.

این منابع به سعودی لیکس گفتند: ارتباط پنهانی شاهزادگان سعودی با مخالفان و معارضان از جمله علماء و مبلغان با هدف ایجاد ائتلافی علیه ولیعهد سعودی و سیاست های متزلزل او وجود دارد.

این منابع در ادامه تاکید کردند که تعدادی از شاهزادگان سعودی در پی ایجاد ائتلافی با علماء برای برکناری محمد بن سلمان هستند.

ناظران به اتفاق آرا معتقدند که اگر شاهزادگان سعودی در اسرع وقت برای برکناری این شاهزاده جوان و مستبد اقداماتی انجام ندهند، پس از مرگ ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با چالش های جدی رو به رو خواهند شد.

وب سایت انگلیسی میدل ایست آی گفت که اختلاف در خانواده سلطنتی در عربستان ممکن است مانع رسیدن ولیعهد سعودی به تاج و تخت پادشاهی گردد .

بزرگترین کابوس ولیعهد سعودی مخالفت داخلی در خاندان آل سعود است. معین نیست که او توافقی از طرف خانواده سلطنتی برای تایید وی به عنوان پادشاه آینده داشته باشد؛ چراکه این شاهزاده جوان در حذف رقبای خاندان سلطنتی خود بی رحمانه عمل کرد .

ولیعهد جوان سعودی در ماهیت حکومت عربستان سعودی تغییرات زیادی را با وجود مخالفان و منتقدان اعمال کرد و این امر موجب نارضایتی بسیاری از مبلغان و روحانیون شد. شاهزادگان سعودی احساس می نمایند برای کنار زدن بن سلمان می توانند روی آن دسته از مبلغان معارض که اقدامات ولیعهد سعودی موجب کمرنگ شدن نقش آنها در جامعه شده حساب نمایند.

بعلاوه این شاهزادگان سعودی، تعداد زیاد جوانان بیکار، تورم بالا، مالیات های گزاف و مسائل معیشتی در عربستان را مقدمه ای برای شورش مدنی علیه ولیعهد سعودی می دانند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13763

به "سعودی لیکس: شاهزادگان سعودی علیه محمد بن سلمان متحد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعودی لیکس: شاهزادگان سعودی علیه محمد بن سلمان متحد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید