رکورد زنی فضا پیمای مرموز

به گزارش انوار بلاگ، فضاپیمای X-37 B متعلق به نیروی هوایی آمریکا از هفتم سپتامبر 2017 میلادی مشغول مدار زدن دور زمین است. این هواپیمای فضایی اکنون رکورد 717 روز و 20 ساعت و 42 دقیقه پرواز در مدار زمین را ثبت نموده است.

رکورد زنی فضا پیمای مرموز

به گزارش ، یک هواپیمای فضایی مرموز آمریکا 717 روز و 20 ساعت و 42 دقیقه پرواز و رکورد جدید پرواز در مدار زمین را ثبت نموده است.

فضاپیمای X-37 B متعلق به نیروی هوایی آمریکا از هفتم سپتامبر 2017 میلادی مشغول مدار زدن دور زمین است. این هواپیمای فضایی اکنون رکورد 717 روز و 20 ساعت و 42 دقیقه پرواز در مدار زمین را ثبت نموده است.

هرچند اطلاعات زیادی از این هواپیمای مرموز وجود ندارد، اما X-37 B با یاری پنل های خورشیدی می تواند چنین مدت طولانی را بدون خدمه انسانی در آسمان بماند.

این هواپیمای فضایی همراه یک موشک فالکون 9 از مقر فضایی کندی به آسمان پرتاب شد. X-37 B با 8.8 متر طول و 2.9 متر ارتفاع حدود 4990 کیلوگرم وزن دارد. هواپیمای فضایی مذکور در ارتفاع 320 کیلومتری زمین مدار می زند و از طریق پنل های خورشیدی و باتری لیتیوم یونی سوخت خود را تامین می نماید.

به نظر می رسد این هواپیما برای حمل حسگر های مختلف مانند دوربین هایی با فناوری پیشرفته، حسگر های الکترونیکی و رادار های نقشه کشی زمین ساخته شده است.

همچنین توانایی این هواپیمای فضایی برای فرود آسان بدان معناست که می تواند ماهواره های جاسوسی را به طور آزمایشی به مدار زمین ببرد و سپس برای انجام تغییراتی به زمین برگرداند.

منبع : مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 169

به "رکورد زنی فضا پیمای مرموز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد زنی فضا پیمای مرموز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید