سفر به فضا، سرگرمی نو فوق پولدارها!

به گزارش انوار بلاگ، چند قدم تا تحقق کامل سفر تفریحی به فضا

در چند سال اخیر بحث سفر تفریحی به فضا و توریسم فضایی توجهات زیادی را به خود جلب نموده است. تصور کنید روزی فرا برسد که مردم در فضا و در سیارات دیگر کار و زندگی می نمایند. در آن صورت صنعت گردشگری فضایی و برگزاری تورهای سفر فضایی به یک واقعیت تبدیل می گردد. چند شرکت خصوصی در حال راه اندازی سفر به فضا هستند و قرار است این سفرها را از سال 2018 انجام دهند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص سفر تفریحی به فضا بیشتر صحبت کنیم.

سفر به فضا، سرگرمی نو فوق پولدارها!

پولدارها قبل از همه به فضا می فرایند!

در صورتی که امکان سفر به فضا میسر گردد مسلما افراد پولدار و ثروتمند قبل از همه این سفر را تجربه می نمایند و با پرداخت صدها هزار دلار حتی شده برای چند دقیقه به فضا سفر می نمایند. شرکت های بلو اوریجین (Blue Origin)، ویرجین گالاکتیک (Virgin Galactic) و اسپیس ایکس (SpaceX) از جمله پیشگامان و سرمایه گذاران سفر فضایی هستند. بعضی این سفر را صرفا سرگرمی و تجربه حضور در فضا می دانند، اما بعضی دیگر معتقدند این نوع سفر می تواند مدت زمان سفرهای بین قاره ای و طولانی را کوتاه تر کند.

با این حال، در صورتی که پرواز تجاری به فضا امکان پذیر گردد مسافران آن فضانوردان واقعی و خلبان های مجرب نخواهند بود؛ بلکه افراد معمولی و البته پولداری هستند که رویای سفر به فضا دارند. تجربه ورود به فضا به علت جاذبه زمین و سرعت فوق العاده زیاد فضاپیما، تجربه ای هیجان انگیز و استرس آور خواهد بود.

سفر به فضا به تمرینات فشرده احتیاجی ندارد!

تونی آنتونلی، کارشناس ارشد فناوری شرکت هوافضای لاکهید مارتین (Lockheed Martin) و فضانورد سابق، در شصت و هشتمین کنگره بین الملللی فضانوردی استرالیا در ماه سپتامبر اینطور بیان نموده است: افراد عادی و معمولی هم می توانند به سفر فضایی بفرایند. در واقع، آمریکایی ها از مدت ها پیش متوجه شدند که دانشمندان، سیاستمداران سالخورده و حتی استادان دانشگاه می توانند شرایط لازم برای سفر فضایی را داشته باشند. به گفته آنتونلی واجد شرایط لازم سفر فضایی به معنای این نیست که یک فضانورد حرفه ای و آموزش دیده باشید. البته این دسته افراد هم قبل از سفر به فضا می بایست تحت آموزش های فشرده ناسا قرار بگیرند؛ اما برخلاف فضانوردان حرفه ای، این آموزش ها شامل تمرینات فیزیکی و بدنی سخت و سخت نیست و صرفا آموزش های کلی برای مسافران تجاری فضایی است. البته این پرسش که آیا مسافران سفر سرگرمیی به فضا قادر به تحمل فشار روانی این سفر خواهند بود یا نه هنوز بی جواب مانده است.

ایجاد شرکت های مسافرتی فضایی

سفر به فضا برای دهه ها در انحصار دولت و ماموریت های دولتی قرار داشت. تا به امروز کمتر از 600 نفر توانسته اند به فضا سفر نمایند و تقریبا تمام آن ها کارکنان دولتی بوده اند. این امر باعث شد تا کارآفرینان خصوصی به فکر ایجاد شرکت های هوافضا برای شکستن این انحصار باشند. جف بزوس مدیرعامل آمازون، ریچارد برنسون و الون ماسک کارآفرینان ثروتمند و مدیران شرکت های هوافضای خصوصی هستند که قرار است سفر سرگرمیی به فضا و توریسم فضایی را از سال 2018 به واقعیت تبدیل نمایند.

اداره هواپیمایی فدرال (FAA) در حال حاضر پروازهای فضایی غیردولتی را ملزم به کسب مجوز نموده است تا مطمئن گردد خطر و تهدیدی برای امنیت عمومی ایجاد نمی نمایند. اما FAA روی طراحی وسایل نقلیه فضایی یا آموزش های لازم برای مسافران نظارتی ندارد. جورج نیلد، مدیر اجرایی FAA می گوید: نوع ارزیابی و غربالگری مسافران کاملا به شرکت ها بستگی دارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، گردشگری فضایی سالانه فضانوردان تازهی را به دنیا معرفی خواهد نمود که بیشترا افراد میانسال و سالخورده هستند که ثروت زیادی برای خرج کردن دارند. البته این افراد به علت سن بالا مستعد بیماری ها و ناتوانی های زیادی هم هستند. این شرایط که در زمینه سفر فضایی مبحث کاملا تازهی است باعث شده محققان در خصوص شرایط فیزیکی و جسمانی مسافران فضایی تحقیق نمایند. در نهایت به این نتیجه رسیدند که بیشتر افراد با شرایط سنی و شرایط جسمانی مختلف می توانند از پس فشارهای سفر به فضا بربیایند.

سفر 11 دقیقه ای به فضا

شرکت بلو اوریجین (Blue Origin LLC) به وسیله جف بزوس، ثروتمندترین مرد دنیا و بنیانگذار آمازون پشتیبانی می گردد. این شرکت در حال برنامه ریزی برای سفری 11 دقیقه به فضاست که با استفاده از وسیله نقلیه تازه ساخت این شرکت انجام خواهد شد. هنوز هزینه دقیق این سفر و مدت زمانی که مسافران باید در فهرست انتظار بمانند اعلام نشده است. این شرکت که در حومه شهر سیاتل واقع شده است بیان نموده که برنامه آموزشی برای سفر فضایی تنها 1 یا 1 و نیم روز طول خواهد کشید. جف بزوس و نمایندگانش ابراز اطمینان نموده اند که این آموزش ها برای سفر به فضا کافی خواهد بود.

بزوس در افتتاحیه نمایشگاهی در ماه آوریل اینطور بیان نمود: این سیستم از ابتدا طوری طراحی شده که احتیاج به حداقل آموزش و تمرین داشته باشد. تنها ضروری است حفظ تعادل در خلاء و چند نکته دیگر را یاد بگیرید. مطمئنا در سفر فضایی شرکت ما خبری از تمرینات فشرده و آموزش های سخت و طاقت فرسا نخواهد بود. در این دوره آموزشی هر آنجه برای یک سفر فضایی 11 دقیقه ای لازم خواهید داشت به شما آموزش داده می گردد.

هرچند این سفر تنها 11 دقیقه طول خواهد کشید اما کمتر کسی از عهده هزینه آن برخواهد آمد. ویرجین گالاکتیک برای سفر دو ساعته با دو خلبان و شش مسافر، مبلغ 250000 دلار را مطالبه می نماید.

شرکت های مذکور اعلام نموده اند که از سال 2018 سفرهای فضایی تجاری خود را راه اندازی خواهند و اطمینان داده اند که تقریبا تمام افراد با هر سن و سال و شرایط جسمانی می توانند به فضا سفر نمایند! این ایده بسیار هیجان انگیز است و برای کسانی که همواره آرزوی سفر به فضا را داشته اند خبر خرسند نماینده ای است. اما باید منتظر ماند و دید که این ایده و برنامه در عمل چگونه اجرا خواهد شد. آیا واقعا می توان بدون تمرینات فشرده فضانوردان و تنها با پرداخت مبلغی هنگفت به فضا سفر کرد؟ آیا در هزاره سوم، سفر به فضا به سرگرمی ثروتمندان سالخورده تبدیل خواهد شد؟

منبع: fortune.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13121

به "سفر به فضا، سرگرمی نو فوق پولدارها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به فضا، سرگرمی نو فوق پولدارها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید