راهنمای سفر به کلگری در کانادا

به گزارش انوار بلاگ، راهنمای مسافرتی به کلگری | Travel Guide To Calgary

کَلگِری شهری در جنوب استان آلبرتای کانادا قرار گرفته است که دلیل فراهم کردن امکانات تفریحی متعدد و ورزش های گوناگون و در عین حال ارزان بودن، یکی از مقاصد مناسب برای کسانی که می خواهند سفر مالی داشته باشند است. با توجه به گزارشی که از نیویورک تایمز در ژانویه سال 2014 منتشر شد، شهر کلگری به عنوان پرطرفدارترین شهرهای دنیا برای دنیاگردان و مهاجران، در سال 2014 انتخاب شد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به کلگری خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور کانادا همراهی کنید.

راهنمای سفر به کلگری در کانادا

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در کلگری | هزینه خورد و خوراک | حمل و نقل در کلگری | جاذبه های کلگری | راهنمای سفارت کانادا | بایدها و نبایدها در کلگری

موقعیت جغرافیایی کلگری

شهر کلگری از لحاظ جغرافیایی در جنوب استان آلبرتای کانادا منطقه ای کوهپایه ای نیز قرار گرفته است. رشته کوه های راکی کانادا در 80 کیلومتری این شهر قرار دارند. کلگری یکی از مهم ترین قطب های مالی این کشور به شمار می آید، جمعیت این شهر با توجه به آمار سرشماری که در سال 2016 اجرا شده نیز در حدود یک میلیون و دویست هزار نفر می شوند. اگر به ورزش های کوهستانی علاقه مند باشید، کلگری مقصد ایده آلی برای شما خواهد بود. امکانات متعددی برای انجام ورزش هایی مانند پیاده روی، قایق رانی، اسکی، رودگردی و اقامت در طبیعت در این شهر وجود دارد.

آب و هوای شهر کلگری

شهر کلگری از لحاظ آب و هوایی با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد این شهر دارای هوای سرد و خشک است و اقلیم آن قاره ای و مرطوب است. با توجه به نتایج آماری که در این شهر بدست آمده درجه حرارت در تابستان ها حدود 20 درجه سانتی گراد است و در زمستان ها نیز به منفی 3 درجه سانتی گراد نیز می رسد و در طول زمستان اغلب هوا تا 30− درجه سانتی گراد سرد می شود.

تابستان بهترین فصل سفر به کانادا است. در این فصل هوا آفتابی و مطبوع می شود و می توانید انواع تفریحات از گشت و گذار در پارک تا دیدن آبشار نیاگارا را انجام دهید. در تابستان قیمت ها حدود 30 درصد افزایش پیدا می نماید. در فصل زمستان هم پیست های اسکی بسیار شلوغ می شوند.

اطلاعات کلی شهر کلگری در کانادا

هزینه اقامت در شهر کلگری

در شهر کلگری در کانادا تعداد هاستل ها و مسافرخانه ها نسبتا کم است و شما بیشتر گزینه های انتخابیتان برای اقامت در بین هتل های این شهر است. از همین رو می بایست بودجه مورد نظرتان را برای اقامت تعیین کنید و سپس در بین هتل هایی که در این شهر وجود دارد نیز یکی را انتخاب بنمایید. نکته ای که باید توجه داشته باشید برای اقامت در شهر کلگری این است که بدانید در ماه جولای و در مدت برگزاری جشنواره Stampede، قیمت ها 50 درصد افزایش پیدا می نماید؛ بنابراین بهتر است چند ماه زودتر نسبت به رزرو اتاق اقدام کنید.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در اکثر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به کلگری همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در شهر کلگری

  • هتل وست این کلگری | The Westin Calgery

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به کلگری هتل 4 ستاره وستین کلگری است که در که فاصله 0.1 مایلی از مرکز شهر و 6.2 مایلی از فرودگاه کلگری نیز قرار گرفته است و امکانات بسیاری مناسبی را به شما ارائه می دهد. این هتل با توجه به این در مرکز شهر قرار گرفته است دسترسی راحتری به مراکز خرید و جاذبه های دیدنی در کانادا دارد.

آدرس: 320 4th Ave SW, Calgary, AB, T2P 2S6 Canada

  • هتل دلتا ترمینال فرودگاه کلگری | Delta Calgery Airport Terminal Hotel

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به کلگری هتل 3 ستاره دلتا ترمینال فرودگاه کلگری است که همانطور که از نام آن پیداست در فرودگاه این شهر قرار گرفته است و فاصله ای حدود 6.3 مایلی از مرکز شهر دارد. به مراتب هرچه هتل ها از مرکز شهر دورتر باشند سبب می شوند تا هزینه اقامت در آن ها کمتر شود.

آدرس: 2001 Airport Rd NE, Calgary, AB, T2E 6Z8 Canada

هزینه خورد و خوراک در کلگری

در ادامه راهنمای سفر به کلگری به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 17 دلار کانادا را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید 70 دلار کانادا پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کلگری به نسبت ارزان تر است و مبلغ 9 دلار کانادا می باشد.

برای تهیه آب معدنی 4 دلار کانادا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 1.70 دلار کانادا بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر کلگری

  • رستوران Vero Bistro Moderne

در راهنمای سفر به کلگری رستورانی که می خواهیم معرفی کنیم رستورانی است به نام vero Bistro Moderne که در آن می توانید انواع غذاهای ایتالیایی، اروپایی، کانادایی و همینطور گیاهی و بدون گلوتن را میل کنید. ساعت کاری این رستوران بین ساعات 5 عصر تا 10 شب و از 10 صبح تا 2 بعداز ظهر است. رنج قیمت ها هم در این رستوران بین 14 تا 19 یورو است.

آدرس: 209 10 St NW, Calgary, Alberta T2N 1V5, Canada

  • رستوران Workshop Kitchen + Culture

دیگر رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به کلگری یکی از بهترین ها در این شهر است. نام این رستوران Workshop Kitchen + Culture است و در آن می توانید انواع غذاهای گیاهی، کانادایی و برای کسانی که به گلوتن حساسیت دارند این رستوران غذاهای بدون گلوتن نیز ارائه می دهد.

گفتنی است که ساعت کاری این رستوران از 11:30 صبح تا 9 شب است.

آدرس: 608 1 St SW | Located in the Grand Theatre Building - Downtown, Calgary, Alberta T2P 1M6, Canada

هزینه حمل و نقل در کلگری

یکی از ارزان ترین وسایل حمل و نقل شهری در کلگری استفاده از سیستم ریلی C-Train است. برای رفت و آمد در مرکز شهر می توانید از این سیستم به صورت رایگان بهره ببرید، در غیر این صورت باید به وسیله فروشگاه ها اقدام به تهیه بلیط نمایید.

هزینه بلیط تک سفره 3.30 دلار کانادا

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 103 دلار کانادا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3.50 دلار کانادا و به ازای هر یک کیلومتر 1.50 دلار کانادا به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 28 دلار کانادا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.20 دلار کانادا

جاذبه های گردشگری در کلگری

  • سفر ریلی به کوه های راکی | Rocky Mountaineer Rail Journey

قطار لوکس و خصوصی متعلق به Rocky Mountaineer بین کلگری یا جاسپر و ونکوور حرکت می نماید و از میان خط ساحلی باستانی اقیانوس آرام در کانادا و کوه های مرتفع راکی که همانند دیواری بلند منطقه را در بر گرفته اند عبور می نماید. در طول راستا اگر هوای منطقه Canmore خوب باشد می توانید قله های پوشیده شده به نام سه خواهر را ببینید. چندین دریاچه، قله و گذرگاه زیبای فوق العاده دیدینی نیز در راستا عبور قطار است.

  • باغ وحش کالگری و پارک ماقبل تاریخ

در سال 1912، این مورد از جاذبه های کالگری در جزیره سنت جورج کنار رودخانه بوی آغاز به کار کرد. در این باغ وحش نمونه های زیادی از گونه های نادر و تهدید شده حیوانات و همچنین باغ گیاه شناسی نگهداری می شوند. پیشنهاد می کنیم فصل بهار از باغ وحش دیدن کنید چرا که حیوانات تازه متولد شده زیادی به جمعیت حیوانات اضافه می شوند.

  • پارک میراث باستانی | Heritage Park

پارک میراث باستانی در واقع دهکده ای معمولی است که در دوران شکوه منطقه ساخته شده است. داخل این مورد از جاذبه های کلگری شما می توانید چندین ساختمان بازسازی شده را ببینید که در چهار دوره تاریخی مختلف ساخته شده اند و جمله قلعه ساخته شده در سال 1860 برای تجارت خز تا میدان شهر که در دهه 1930 میلادی احداث شده است. یک موتور بخار قدیمی حمل و نقل را در پارک فراهم می نماید، و موزه کوچه بنزین، تجربه ای تعاملی با وسایل نقلیه قدیمی است. این روستا در نزدیکی آب انبار گلنمور قرار گرفته است که در میان علاقه مندان به ماهی گیری، قایقرانی و علاقه مندان به پارو زدن شهرت دارد.

  • باغ های دوونین | Devonian Gardens

اگر خرید در مرکز خرید کر را در برنامه سفر خود قرار دهید هنگام رسیدن به طبقه چهارم حسابی شکه خواهید شد چرا که ناگهان باغی مملو از گل در مقابلتان پدیدار می شود. در مساحتی سرباز به وسعت یک هکتار باغ های گرراستای دوست داشتنی، مجسمه های، حوضچه های ماهی و فواره ها قرار دارند. حدود 10000 گیاه این جا نگهداری می شود در فصل زمستان به خاطر حفاظت از آن ها سقف را با شیشه می پوشانند.

  • برج کلگری | Calgary Tower

برج کلگری 191 ارتفاع دارد و از فراز آن می توان منظره ای تماشایی از شهر را دید یا در رستوران گردان آن زمانی را سپری کرد. تا سال 1984 این مورد از جاذبه های کلگری عنوان مرتفع ترین برج شهر را داشت که اگر چه آن را از دست داده است اما هنوز هم ایستادن در بالای آن منظره ای فوق العاده از شهر و کوه ها را به همراه دارد.

  • پارک المپیک کانادا | Canada Olympic Park

در کوه پایه های غربی شهر برج های عجیبی را می بینید که در برج های پارک المپیک کانادا هستند. در سال 1988 شهر کالگری میزبان پانزدهمین دوره المپیک زمستانی بود. امروز هنوز برای اسکی، اسنو برد، زیپ لاین و کوه نوردی در کوهستان از این منطقه استفاده می شود. همچنین اگر همت کنید و به بالای برج ها بروید می توانید چشم اندازی فوق العاده از شهر را در مقابل خود ببینید.

راهنمای سفارت کانادا

  • سفارت کانادا در ترکیه

آدرس: Kavaklıdere Mahallesi Atatürk Bulvarı no : 154 Çankaya / Ankara, Turkey

  • سفارت کانادا در استانبول

آدرس: Cumhuriyet Caddesi Kök Apt. No:193 Sisli /, Istanbul, Turkey

بایدها و نبایدها در شهر کلگری در کانادا

  • سعی کنید در سفر به کشورهای خارجی تا جایی که امکان دارد هزینه ها را کم کنید از همین رو می توانید مواد اولیه مربوط به تهیه غذا را از سوپرمارکت ها بخرید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. دو فروشگاه Safeway یا Sobeys آخرهای هفته 10 درصد تخفیف می دهند و می توانید برای تهیه غذا به سمت آن ها بروید.
  • حتما کوپن ها تخفیف تهیه کنید تا بتوانید با استفاده از آن ها در خریدهایتان کاهش چشمگیری داشته باشید.
  • امنیت در کشور کانادا نسبتا برقرار است و کمتر شاهد جیب بری، زورگیری و … خواهید بود اما دقت لازم را داشته باشید تا مسئله ای برایتان به وجود نیاید.
  • ممکن است افراد مست در کنار بارها و کلاب ها وجود داشته باشند که باعث دردسر مردم می شوند. خانم ها سعی نمایند بیشتر در این مکان ها مراقب خود و وسایلشان باشند.
  • سرویس های بهداشتی در کانادا با نام Washroom تعیین شده اند و بسیار تمیزاند. در مراکز خرید و موزه ها و…سرویس های بهداشتی عموما رایگان هستند. در بعضی نقاط سرویس های بهداشتی زنانه و مردانه ندارند.
  • از نوشیدن آب رودخانه ها، برکه ها و … خودداری کنید چون ممکن است دچار عفونت، اسهال و دیگر بیماری ها شوید. پیشنهاد می شود حتما از آب های معدنی استفاده بنمایید.
  • اگر بتوانید گروهی سفر کنید که دیگر چه بهتر! تمام هزینه های شما در بین جمعی که در آن قرار گرفته است تقسیم می شود.
از سفر با تور کانادا لذت ببرید.
منبع: الی گشت
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 26

به "راهنمای سفر به کلگری در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کلگری در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید