دومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی با آثاری از 20 کشور برگزار می گردد

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری دومین همایش و جشنواره هنری بین المللی حقوق بشر آمریکایی صبح روز یکشنبه 11 تیرماه در سالن مرحوم فردی حوزه هنری برگزار گردید.

دومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی با آثاری از 20 کشور برگزار می گردد

در این نشست خبری اسماعیل آجرلو دبیر این همایش در سخنانی با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری این همایش به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 94 مبنی بر لزوم آشنایی مردم با حقوق بشر آمریکایی باز می گردد، گفت: این جشنواره عکس العملی هنری است برای این موضوع تا مصادیق این مساله برای عموم مردم به نمایش درآید و اطلاع و آگاهی عمومی از آن در جامعه افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت های این دوره از این جشنواره و همایش با دوره نخست، گفت: اضافه نموده شدن بخش بین المللی جشنواره در حوزه پوستر و کاریکاتور و نیز اضافه نموده شدن بخش علمی به جشنواره از اتفاقات تازه آن در این دوره تازه است.

آجرلو اضافه نمود: این جشنواره در دوره دوم در بخش هنری، در پنج گرایش موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر، کاریکاتور و نمایش رادیویی و در بخش علمی پژوهشی نیز در دو بخش کتاب و مقالات پژوهشی تدارک دیده شده که در این دوره در کل 800 اثر دریافت شده و بخش بین الملل نیز 250 اثر به دبیرخانه رسیده است. در این زمینه گفتنی است که 20 کشور جهان از جمله لبنان، مالزی، ترکیه، فرانسه، آمریکا و کانادا و استرالیا و آذربایجان و عراق برای ما اثر ارسال نموده اند.

دبیر این همایش ادامه داد: ما کوشش می کنیم تا با پوشش رسانه ای مناسب مراسم پایانی جشنواره، چشم انداز بعد بین المللی آن را افزایش دهیم. بر همین اساس جدای از پخش مستقیم برنامه از شبکه افق، پخش زنده آن از شبکه های سحر، العالم و پرس تی وی را نیز تدارک دیده ایم و در این جهت اتحادیه بین المللی رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی نیز به ما یاری خواهند کرد.

آجرلو همچنین گفت: از 20 تیرماه نمایشگاه آثار منتخب جشنواره در حوزه هنری برگزار می گرددو نمایشگاه آثار منتخب بخش بین المللی نیز پس از اختتامیه در یکی از نگارخانه های تهران برپا می گردد و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه هی استانی از آثار منتخب نیز صورت پذیرفته است. همچنین تدارک دیده ایم تا در 10 کشور جهان و به وسیله سفارتخانه های جمهوری اسلامی نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره برپا گردد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به مراسم اختتامیه این جشنواره نیز گفت: سال جاری در دو بخش از دو هنرمند ایرانی شامل استاد قره باغی و پرویز شیخ طادی تجلیل خواهیم کرد و میهمانانی از جمله آقایان کدخدایی، رضایی، ولایتی، ضرغامی و لاریجانی نیز میهمان ما خواهند بود.

یادآوری می گردد مراسم پایانی این دوره از جشنواره حقوق بشر آمریکایی روز چهارشنبه 14 تیر و از ساعت 17:30 در تالار سوره برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 765

به "دومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی با آثاری از 20 کشور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی با آثاری از 20 کشور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید