دلاوری: حس می کنم تازه روزنامه نگار شدم، روزنامه نگاری بدون درد و خونریزی ممکن نیست

به گزارش انوار بلاگ، نویسنده کتاب روزنامه نگاری بدون درد و خون ریزی گفت: در راستا کار رسانه چند بار تصمیم گرفتم کار را کنار بگذارم. با این حال جهان را گشتم و در پی آن بودم تا شرایط تازه ای برای خود فراهم کنم. حال فکر می کنم تازه خبرنگار شده ام.

دلاوری: حس می کنم تازه روزنامه نگار شدم، روزنامه نگاری بدون درد و خونریزی ممکن نیست

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، آئین رونمایی از کتاب رورنامه نگاری بدون درد و خونریزی نوشته محمد دلاوری عصر امروز یکشنبه 25 خردادماه با حضور محمدحسین صفارهرندی، عباس عبدی، پیغام تیرانداز و نویسنده اثر در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار گردید.

براساس این گزارش، محمد دلاوری نویسنده کتاب روزنامه نگاری، بدون درد و خونریزی در همان ابتدای نشست به سؤالات متعددی که پیرامون نام این کتاب از او پرسیده می شد اشاره نمود و گفت: مدام از من می پرسند چرا این اسم را انتخاب کردی؟ می خواستم اتفاقاً همه این موضوع را بپرسند و این تیتر جزو تیتر های پرسؤال شد.

وی گفت: اگر همین امروز فردی به کتابفروشی مراجعه کند و این کتاب را ببیند، بین هزاران نام قطعاً می پرسد چرا روزنامه نگاری، بدون درد و خونریزی؟ البته اسامی وزین تر هم مطرح شد. مثلا ً آقای پیغام تیرانداز پیشنهاد کردند عنوان خاطرات و مخاطرات انتخاب گردد، اما احتمال توجه به این اسم را کمتر دیدم.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سن کمی داشتم که وارد کار رسانه شدم، گفت: همواره با خودم فکر می کنم طی این سال ها لازم بود در کار روزنامه نگاری درد و خونریزی داشته باشیم. البته بنده در حاشیه امنیت رسانه حاکمیتی بودم. طبیعی است فشار بخشی از کار رسانه در ایران و همه جای جهانست و همه اهالی رسانه استرس دارند، اما چه می گردد در یک دهه فعالان این عرصه کار رسانه را کنار می گذارند و پیشنهاد مدیریتی را می پذیرند؟

وی با بیان اینکه مدام اهالی رسانه درباره این مسئله حرف می زنند که تحت فشار هستیم و خسته شده ایم، گفت: حتی گاهی می شنویم که گفته می گردد نمی گذارند حرف بزنیم. مدام طی این سال ها سؤال این بود آیا می شد به نحو دیگری عمل کرد تا فشار ها تعدیل گردد؟ آیا می توانیم کاری کنیم که درخشش رسانه ای ما بیشتر گردد؟ در راستا کار رسانه حتی من هم چندین بار تصمیم گرفتم کار را کنار بگذارم. با این حال جهان را گشتم و در پی آن بودم تا شرایط تازه ای برای خود فراهم کنم. فکر می کنم تازه خبرنگار شده ام.

وی به عنوان کتاب اشاره نمود و شرح داد: عنوان روزنامه نگاری، بدون درد و خونریزی دارای طنز بوده و کوشش می نماید افراد را به فکر فرو ببرد و در واقع 90 درصد اهالی رسانه می دانند روزنامه نگاری بدون درد و خونریزی ممکن نیست و این برای افراد مختلف پیغام هایی دارد.

نویسنده این کتاب با بیان اینکه کتاب روزنامه نگاری بدون درد و خونریزی خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شد و طبق گفته ناشر، چاپ اول آن رو به خاتمه است، گفت: این کتاب در راستا چاپ دوم نهاده شد. بازخورد های خوب نشان می دهد که کتاب خوشخوان بوده است. من فکر نموده ام اگر افراد عادی را شریک تجربیاتم کنم، می توانم مؤثر باشم. هر چند این کتاب گران و قطور است، اما با استقبال خوبی روبرو شده. من فکر نمی کردم به این زودی ها چاپ اول آن تمام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4932

به "دلاوری: حس می کنم تازه روزنامه نگار شدم، روزنامه نگاری بدون درد و خونریزی ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلاوری: حس می کنم تازه روزنامه نگار شدم، روزنامه نگاری بدون درد و خونریزی ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید