وینگادا: هنوز اعتقاد دارم ایران بهترین تیم جام ملت های آسیا 1996 بود، شاید آنها به اعتماد به نفس زیاد خود باختند

به گزارش انوار بلاگ، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال عربستان گفت که هنوز بر این باور است؛ ایران، بهترین تیم جام ملت های آسیا در سال 1996 بود.

وینگادا: هنوز اعتقاد دارم ایران بهترین تیم جام ملت های آسیا 1996 بود، شاید آنها به اعتماد به نفس زیاد خود باختند

به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گفت وگویی با ادواردو نلو وینگادا، سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان در جام ملت های آسیا 1996 منتشر کرد که سرمربی پیشین پرسپولیس و تیم امید ایران در این مصاحبه، درخصوص قهرمانی عربستان صحبت کرد و مواردی هم درخصوص دو دیدار تیمش مقابل ایران در جام ملت های آسیا مطرح نمود.

وینگادا درخصوص شکست 3 بر صفر شاگردانش مقابل تیم ملی ایران، در مرحله گروهی مسابقات گفت: به نظرم ایران بهترین تیم این مسابقات بود و هنوز هم بر این باور هستم. آنها بهترین بازیکنان را داشتند، بازیکنانی با کیفیت عالی چون علی دایی، خداداد عزیزی، کریم باقری و افشین پیروانی.

وی با اشاره به فزونی عربستان در دو دیدار نخست مرحله گروهی شرح داد: ما پیشتر صعود خود را از گروه قطعی کرده بودیم، بنابرین تصمیم گرفتم به هشت بازیکن تیم استراحت بدهم و سیستم را به 2-5-3 تغییر دادم. ما 3 بر صفر مغلوب گردیدیم و زنگ خطر برای ما به صدا درآمد. آن زمان استراحت میان دیدارها مانند الان نبود و برخی اوقات فقط 48 ساعت بین دو مسابقه وقت داشتیم. بنابرین چندان نگران (بابت شکست برابر ایران) نبودم.

سرمربی وقت تیم ملی فوتبال عربستان درخصوص فزونی تیمش مقابل ایران در ضربات پنالتی مرحله نیمه نهایی رقابت ها گفت: آن بازی عالی بود. شاید بازیکنان ایران از ما بهتر و در برخی جنبه ها قوی تربودند اما بازیکنان ما در مجموع از سایر تیم ها بهتر ظاهر شدند. شاید ایران به خاطر اعتماد به نفس بیش از حد خود مغلوب گردید. در طول زمان گرم کردن به بازیکنانم گفتم این فقط یک مسابقه است؛ 90 دقیقه یا شاید 120 دقیقه؛ 11 بازیکن مقابل 11 بازیکن.

وینگادا با بیان اینکه خوش بینی، اعتماد به نفس و تمرکزی ویژه را به بازیکنانش منتقل کرد، گفت: به بازیکنان گفتم که تیمی که ذهنیت قوی تری داشته باشد، پیروز می شود، نه فقط از لحاظ اعتماد به نفس، بلکه تمرکز هم تعیین کننده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4987

به "وینگادا: هنوز اعتقاد دارم ایران بهترین تیم جام ملت های آسیا 1996 بود، شاید آنها به اعتماد به نفس زیاد خود باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وینگادا: هنوز اعتقاد دارم ایران بهترین تیم جام ملت های آسیا 1996 بود، شاید آنها به اعتماد به نفس زیاد خود باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید