دستکشی که به نابینایان خط بریل می آموزد

به گزارش انوار بلاگ، درون این دستکش یک ماژول الکترونیکی قرار گرفته است که بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار می گیرد و متشکل از یک دوربین کوچک و یک چراغ ال ای دی (LED) است. نور ال ای دی با زاویه ای مایل روی نقاط بریل چاپ شده می تابد و باعث می گردد که یک سایه ای سیاه از آن ها روی کاغذ سفید اطراف ایجاد گردد.

دستکشی که به نابینایان خط بریل می آموزد

یک دستکش آموزش خط بریل کاراکتر های بریل را برای نابینایان می خواند.

به گزارش نیواطلس، یادگیری نحوه خواندن خط بریل برای افراد نابینا ممکن است سخت باشد، زیرا آن ها هیچ راهی برای تماشا اینکه نقاطی که لمس می نمایند نشان دهنده کدام کاراکتر هستند، ندارند. اینجاست که دستکش BrailleWear وارد عمل می گردد. کاراکتر به هر تک واج گفته می گردد. تمام اعداد، حروف، سمبل ها و حتی خط خالی و فواصل بین کلمات، کاراکتر به حساب می آیند.

این دستکش به وسیله استارت آپ فناوری ORama AI ساخته شده است. ایده ساخت چنین دستکشی به فکر کوشاگرا جین (Kushagra Jain) یکی از بنیانگذاران این استارت آپ رسید هنگامی که او در حال اجرا فعالیت های داوطلبانه در موسسه ای برای نابینایان در هند بود. او در آن جا متوجه شد که 90 درصد از افراد کم بینا نمی توانند خط بریل را بخوانند.

درون این دستکش یک ماژول الکترونیکی قرار گرفته است که بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار می گیرد و متشکل از یک دوربین کوچک و یک چراغ ال ای دی (LED) است. نور ال ای دی با زاویه ای مایل روی نقاط بریل چاپ شده می تابد و باعث می گردد که یک سایه ای سیاه از آن ها روی کاغذ سفید اطراف ایجاد گردد.

الگوی سایه های با کنتراست بالا به راحتی به وسیله دوربین ثبت شده و این امکان را فراهم می نمایند که الگو به وسیله نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی با کاراکتر بریل مربوطه مطابقت داده گردد. یک صدای مصنوعی به وسیله یک بلندگو که در پشت دستکش قرار گرفته است، پخش شده و به صورت شفاهی به کاربر می گوید که کدام کاراکتر را لمس نموده است. کاربر در نهایت قادر خواهد بود هر کاراکتر را تنها با لمس شناسایی کند و دیگر نیازی به دستکش نخواهد داشت.

لیون لی (Lyon Li)، یکی از بنیانگذاران و رئیس این استارت آپ می گوید: ما در پی چند شریک صنعتی برای تجاری سازی و توسعه این دستکش بودیم و با چند مورد از آن ها کار نموده ایم. طی شش ماه اخیر با موسسه پرکینز برای نابینایان کار نموده ایم و با خانه چاپ آمریکا در CES دیدار نموده ایم. لی اضافه نمود که انتظار می رود دستکش BrailleWear تا سرانجام سال با قیمت 300 دلار آمریکا به صورت تجاری در دسترس قرار بگیرد.

منبع: فرادید
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 16990

به "دستکشی که به نابینایان خط بریل می آموزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکشی که به نابینایان خط بریل می آموزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید