درج نکردن قیمت؛ صدرنشین تخلف کاسبان زنجانی

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران/زنجان سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: طی 11 ماه گذشته بیشترین تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و کم فروشی بوده است.

درج نکردن قیمت؛ صدرنشین تخلف کاسبان زنجانی

رضا مظفری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آمار پرونده های تخلف تشکیل شده در تعزیرات حکومتی زنجان، اظهار کرد: در 11 ماه سال جاری 5654 فقره پرونده تخلف صنفی و خدماتی در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.

وی اضافه نمود: در این بازه زمانی تعداد پرونده های تخلف صنفی و خدماتی تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 10 درصد کاهش دارد. بیشترین تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و کم فروشی بوده است.

این مسئول ادامه داد: ماده 65 قانون نظام صنفی مصوب 1382 برای تخلفاتی چون درج نشدن قیمت، نصب نکردن برچسب قیمت بر کالا، استفاده نکردن از تابلوی نرخ دستمزد خدمت در محل کسب یا حرفه و یا درج قیمت به نحوی که برای مراجعه نمایندگان قابل رؤیت نباشد، جریمه نقدی معین نموده است. همه عرضه نمایندگان کالا و خدمات ملزم به ارائه قیمت معین به خریداران و متقاضیان هستند تا آن ها بتوانند بر اساس قدرت خرید خود اقدام به انتخاب نمایند.

مظفری توضیح داد: در این میان به تخلفات 5566 فقره پرونده در استان رسیدگی شده و محکومیت این تعداد پرونده بیش از 164 میلیارد تومان است. همه بازرسان و روسای شعب تعزیرات حکومتی زنجان در آماده باش صد درصدی هستند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان، یادآور شد: سال جاری تعزیرات حکومتی استان بازرسی از انبارهای کالا و خدمات را به جد دنبال می نماید و بازرسی های گسترده باعث شده تا تخلف در واحدهای صنفی و خدماتی استان کاهش پیدا کند. برای روزهای منتهی به انتها سال، بازرسی و نظارت از بازار استان زنجان تشدید شده و با متخلفان برخورد می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8630

به "درج نکردن قیمت؛ صدرنشین تخلف کاسبان زنجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درج نکردن قیمت؛ صدرنشین تخلف کاسبان زنجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید