خودرو های خودمختار و برقی ادغام می شوند ، از فراوری دستکش تبدیل زبان اشاره به گفتار تا نابودی ویروس کرونا در 2 دقیقه

به گزارش انوار بلاگ، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید

خودرو های خودمختار و برقی ادغام می شوند ، از فراوری دستکش تبدیل زبان اشاره به گفتار تا نابودی ویروس کرونا در 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

خودرو های خودمختار و برقی در آینده ای نزدیک ادغام می شوند / تحولی شگرفت در صنعت خودروسازی

خودرو های خودمختار خیلی هزینه ساز هستند، زیرا مصرف انرژی در آن ها بسیار است. از این رو بعضی کارشناسان آنالیز می نمایند که آیا می توانند این خودرو ها را با خودرو های برقی ادغام نمایند یا خیر. البته بعضی دیگر معتقدند که خودرو های خودمختار باید هیبریدی گازی- برقی بشوند. حال چندین دانشمند دانشگاه کارنگی ملون تخمین زده اند که قدرت برق می تواند انرژی مورد احتیاج این نوع خودرو ها را بدون کاهش عملکرد آن ها تامین کند.

چرا مار ها پرواز می نمایند؟ / گامی روبه جلو برای طراحی روبات های پرنده

دانشمندان ویرجینیا تک در آمریکا برای تحقیقات خود که در مجله فیزیک نیچر به چاپ رسیده است، روی هفت مار برچسب ثبت حرکت چسباندند و با دوربین های پرسرعت از پرواز این مار ها از ارتفاعی به اندازه یک آپارتمان چهار طبقه فیلم گرفتند. محققان در یکسری از آزمایش های خود، حرکت مار را شبیه سازی کردند تا دریابند که در نبود هر کدام از این فاکتور ها چه اتفاقی می افتد. با حذف هر کدام از این فاکتورها، مار شبیه سازی به شدت سقوط کرد. آن ها با انجام این آزمایش ها در واقع فرضیه خود را ثابت کردند که حرکات موجی هوا، پایداری چرخشی مار ها را در حین پرواز تضمین می نماید و مانع سقوط آن ها می شوند.

نانوذرات پلیمری با شایع ترین نوع سرطان کبد مقابله می نمایند

کارسینوم هپاتوسلولار (HCC) یکی از شایع ترین نوع سرطان های کبد است که در لیست تهاجمی ترین نوع تومور های سرطانی واقع شده است. بسیاری از روش های شیمی درمانی فعلی به دلیل نفوذ ضعیف دارو درون تومور های صلب سرطانی اثربخشی بالایی ندارند. در جستجو برای روش های جدید، محققان موسسه فناوری ایندیا در بمبئی، نانوذرات پلیمری چندکاره را طراحی نموده اند که می تواند برای مقابله با کارسینوم هپاتوسلولار استفاده گردد. این روش که یک پلتفورم مبتنی بر فناوری نانو است به صورت پتنتی به ثبت رسیده است.

پارچه ضدکرونا برای فراوری ماسک و لباس بیمارستانی / در 2 دقیقه ویروس ها را نابود کنید

شرکت نانوکس (Nanox) پیروز به فراوری پارچه ای شده که قادر به از بین بردن ویروس SARS-CoV-2 در تست های آزمایشگاهی است. نتایج آزمون های صورت گرفته روی این پارچه نشان می دهد که تماس تقریبا دو دقیقه ای این پارچه با ویروس موجب از بین رفتن 99.9 درصد ویروس ها می گردد.

دستکشی برای تبدیل زبان اشاره به گفتار / در آن واحد زبان اشاره را درک کنید

زیست مهندسان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس دستکشی ساخته اند که به وسیله یک اپلیکیشن گوشی هوشمند، زبان اشاره آمریکایی را در آن واحد به گفتار انگلیسی تبدیل می نماید. محققان می گویند: امیدواریم دستکش مان راه جدیدی را برای افرادی باز کند که برای تعامل با دیگران از زبان اشاره استفاده می نمایند. زیرا این افراد در تعامل با افراد سالم با مشکل ارتباطی روبرو می شوند و این دستکش می تواند این شکاف ارتباطی را به خوبی پر کند. البته این دستکش به افراد دیگر نیز یاری می نماید که زبان اشاره یاد بگیرند.

خطر ترکیب مواد شیمیایی در کمین نظافت های خانگی / به بهانه کرونا کار دست خودتان ندهید!

ترکیب مواد ضدعفونی کار درستی نیست، اما بعضی از افراد آن را انجام می دهند. در مدت شیوع کرونا اضطراب شدید درباره این موضوع و افزایش کوشش ها برای تمیز و ضدعفونی کردن همه وسایل اطراف نباید ما را از اهمیت درست استفاده کردن مواد شیمایی غافل کند، استفاده درست و مناسب از این مواد بیش از پیش اهمیت پیدا نموده است. اما صنایع شیمیایی می توانند به این امر یاری نمایند. مسمومیت ها در ایالات متحده در دوران شیوع بیماری کووید-19 به صورت چشمگیری افزایش یافته است. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) مسمومیت ها در سه ماه اول سال 2020 نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5181

به "خودرو های خودمختار و برقی ادغام می شوند ، از فراوری دستکش تبدیل زبان اشاره به گفتار تا نابودی ویروس کرونا در 2 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های خودمختار و برقی ادغام می شوند ، از فراوری دستکش تبدیل زبان اشاره به گفتار تا نابودی ویروس کرونا در 2 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید