خبرنگاران شمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا از 6 میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش انوار بلاگ، تهران- خبرنگاران- براساس آخرین آمار ارائه شده، شمار نهایی مبتلایان به ویروس همه گیری کرونا در سراسر جهان در بامداد شنبه به 6 میلیون و 9 هزار و 150 نفر رسید.

خبرنگاران شمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا از 6 میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش وب سایت آماری ورد متر(worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحطه ای گزارش می دهد، هم اکنون شمار نهایی جان باختگان کرونا در سراسر جهان به 366 هزار و 39 نفر رسیده است.

در کنار افزایش جان باختگان شمار بهبودیافتگان نیز به 2 میلیون و 650 هزار و 714 نفر رسیده است.

طبق آخرین آمار بدست آمده با گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان، آمریکا با داشتن یک میلیون 789 هزار و 298 مبتلا به بیماری کووید 19 در جایگاه اول بیشترین مبتلایان و برزیل نیز با 465 هزار و 166 نفر در جایگاه دوم قرار داد.

در کشورهای اتحادیه اروپا نیز به رغم کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و فرانسه، اما شمار مبتلایان انگلیس جهش دوبرابری کرده و در 24 ساعت گذشته 2هزار و 95 نفر در این کشور گرفتار بیماری کووید 19 شده اند.

به دنبال سیاست های یکجانبه گرایی دولت ترامپ نیز در 24 ساعت گذشته شمار یک هزار و 80 نفر به علت ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده و هم اکنون شمار نهایی جان باختگان آمریکا ناشی از کرونا به 104 هزار و 410 نفر رسیده است.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و خاطرنشان کرد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4728

به "خبرنگاران شمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا از 6 میلیون نفر فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا از 6 میلیون نفر فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید