خبرنگاران سازمان ملل خواهان کاهش تنش در خاورمیانه شد

به گزارش انوار بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به خبرنگاران درباره افزایش تنش در خاورمیانه به ویژه خلیج فارس، گفت: ما همه طرف ها را به جلوگیری از هرنوع تنشی دعوت می کنیم.

خبرنگاران سازمان ملل خواهان کاهش تنش در خاورمیانه شد

به گزارش خبرنگاران، فرهان حق روز دوشنبه این مطلب را در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرنگاران عنوان نمود همانطور که می دانید سطح تنش در خاورمیانه رو به افزایش است، در این زمینه ایران طی نامه ای به دبیرکل و شورای امنیت نسبت به افزایش تنش هشدار داد، موضع دبیرکل در این خصوص چیست؟

وی ادامه داد: ما می خواهیم مطمئن شویم که همه طرف ها به پایبندی خود در برنامه جامع اقدام مشترک ادامه می دهند. دبیرکل روشن نموده است که این توافق، یک دستاورد قابل ملاحظه دیپلماتیک بوده است و باید سرپا نگهداشته گردد.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: ما مایلیم همه طرف ها را به جلوگیری از هرگونه اقداماتی که منجر به هرشکلی از تنش گردد، دعوت کنیم.

حق در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره توقیف نفتکش کره جنوبی و همچنین افزایش سطح غنی سازی اورانیوم توسط ایران، گفت: درباره ایران و جمهوری کره امیدواریم که این مساله به صورت دو جانبه حل گردد و ما اطمینان داریم که این اتفاق می افتد.

وی درباره فعالیت هسته ای ایران، بدون اشاره به سه سال بی عملی اروپا برای بهره مندی ایران از منافع برجام، افزود: ما به صراحت بیان کردیم که معتقدیم همه طرف ها باید به حفظ برنامه جامع اقدام مشترک ادامه دهند و ما همچنین از ایران می خواهیم که مفاد برنامه جامع مشترک و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را ادامه دهد.

قطر- سعودی

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره نشست شورای همکاری خلیج فارس که گفته می گردد قرار است قطر هم در آن شرکت کند، گفت: باید ببینیم که چه اتفاقی می افتد؟ همانطور که می دانید دبیرکل روابط محبت آمیز را در بین تمام کشورهای منطقه تشویق نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7796

به "خبرنگاران سازمان ملل خواهان کاهش تنش در خاورمیانه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل خواهان کاهش تنش در خاورمیانه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید