برگزاری یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز

به گزارش انوار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا با تأخیر برگزار می گردد.

برگزاری یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز

به گزارش خبرنگاران، روزنامه الاتحاد امارات از برگزاری بازی های مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 به صورت متمرکز اطلاع داد. به نقل از روزنامه الاتحاد، بر اساس تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییراتی در شکل برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی اعمال و مسابقات این دو مرحله به صورت متمرکز برگزار می گردد.

بر این اساس میزبانی این مسابقات به یک یا دو کشور سپرده می گردد. طبق برنامه ریزی AFC بازی های مرحله نیمه نهایی در محدوده زمانی 16 تا 20 اکتبر (24 تا 28 مهر) برگزار خواهد شد، بعلاوه مسابقه فینال طبق برنامه در روز 23 ماه نوامبر (2 آذر) و به میزبانی غرب آسیا برگزار می گردد. به نوشته الاتحاد انتظار می رود فرصت ارائه درخواست میزبانی از بازی های مرحله یک چهارم و نیمه نهایی از اواخر ماه ژولای (اوایل مرداد) شروع گردد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 را به تعویق خواهد انداخت و این بازی ها در ماه می (اردیبهشت و خرداد) سال آینده به صورت متمرکز برگزار می گردد. بر این اساس رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل 2022 هم به صورت متمرکز از 11 تا 27 ماه می (21 اردیبهشت تا ششم خرداد 1401) برگزار می گردد و در مورد نحوه برگزاری مسابقات مراحل بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

ملاقاتهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شیوه از پیش معین شده برگزار خواهد شد. تیم های میزبان و میهمان دراین مرحله از قبل معین شده اند. البته از آنجایی که تیم های ایرانی و عربستانی باید در کشور بی طرف بازی نمایند میزبانی تیم النصر از تراکتور و هم چنین استقلال از الهلال منتقی است و این دو تیم باید برای میزبانی کشور بی طرف را برگزینند. اما به نوشته روز الاتحاد امارات مراحل بعدی این مسابقات به صورت متمرکز برگزار می گردد.

در گزارشی که این روزنامه منتشر نموده می خوانیم: بر اساس تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییراتی در شکل برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی اعمال شده و مسابقات این دو مرحله به صورت متمرکز برگزار می گردد. میزبانی این مسابقات به یک یا دو کشور سپرده می گردد. طبق برنامه ریزی AFC بازی های مرحله نیمه نهایی در محدوده زمانی 16 تا 20 اکتبر (24 تا 28 مهر) برگزار خواهد شد. هم چنین مسابقه فینال طبق برنامه در روز 23 ماه نوامبر (2 آذر) و به میزبانی غرب آسیا برگزار می گردد.

الاتحاد در ادامه گزارش اضافه نموده پیش بینی می گردد فرصت ارائه درخواست میزبانی از بازی های مرحله یک چهارم و نیمه نهایی از اواخر ماه جولای (اوایل مرداد) شروع گردد. کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 را به تعویق خواهد انداخت و این بازی ها در ماه می (اردیبهشت و خرداد) سال آینده به صورت متمرکز برگزار می گردد. رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل 2022 هم به صورت متمرکز از 11 تا 27 ماه می (21 اردیبهشت تا ششم خرداد 1401) برگزار می گردد و در مورد نحوه برگزاری مسابقات مراحل بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به نظر می رسد تا زمان واکسیناسیون عمومی در همه کشورها میخواهد بازی های مهم را به صورت متمرکز برگزار کند؛ این در حالی است که در اروپا هم اکنون بازی ها در کشورهای مختلف برگزار می گردد و از سویی فدراسیون های ملی رفته رفته در حال صدور مجوز برای حضور تماشاگران در ورزشگاه ها هستند و به نظر می رسد فصل نو لیگ های اروپایی همچون یورو با حضور تماشاگر برگزار گردد.

تیم فوتبال استقلال ایران پس از صعود به اسم صدرنشین از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، باید در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها به مصاف الهلال عربستان برود و به نوعی از این تیم سعودی میزبانی کند، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نموده این مسابقه باید در زمین بی طرف انجام گردد. طی سالیان اخیر تقابل تیم های ایرانی و عربستانی همیشه در زمین ثالث برگزار شده، اما باشگاه استقلال امیدوار بود ملاقات برابر الهلال را در تهران انجام دهد که به نظر می رسد این اتفاق نخواهد افتاد.

روزنامه الریاض عربستان در آخرین شماره خود اطلاع داده بود که ملاقات استقلال ایران و الهلال در کشور عمان برگزار می گردد که این موضوع بازتاب گسترده ای داشت. اکنون باشگاه استقلال به این موضوع واکنش نشان داده و در اطلاعیه ای نوشته است: امروزخبری مبنی بر اینکه تیم استقلال در عمان به مصاف الهلال می رود، در بعضی رسانه ها منتشر شد که به این وسیله تکذیب می گردد.

احمد مددی، مدیرعامل استقلال هم درباره میزبانی از الهلال گفت: نامه ای مبنی بر میزبانی ما برابر الهلال در زمین بی طرف از سوی AFC به باشگاه رسیده است. ما ابتدا همه کوشش خود را می کنیم که این مسئله منتفی گردد و در تهران میزبان الهلال باشیم، اما اگر این اتفاق روی ندهد، با هماهنگی آقای مجیدی، از الهلال در دُبی میزبانی می کنیم و گزینه ما برای میزبانی کشور امارات و شهر دُبی خواهد بود. با توجه به اینکه AFC در سالیان گذشته با برگزاری ملاقات تیم های ایرانی و عربستانی در تهران مخالفت نموده، بعید است در فصل 2021 لیگ قهرمانان هم این اتفاق برای آبی پوشان بیفتد و احتمالا این ملاقات در دُبی برگزار خواهد شد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10156

به "برگزاری یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید