خبرنگاران تحول در زیرساخت های روستایی سبب رونق فراوری و اشتغالزایی می گردد

به گزارش انوار بلاگ، اهواز-خبرنگاران-نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: تحول در زیرساخت های روستایی علاوه بر رونق فراوری و اشتغال موجب توسعه سایر بخش ها می گردد.

خبرنگاران تحول در زیرساخت های روستایی سبب رونق فراوری و اشتغالزایی می گردد

به گزارش خبرنگاران فریدون حسنوند روز آدینه در همایش شوراها و دهیاران بخش های مرکزی و الوار گرمسیری اندیمشک در تالار فرهنگ این شهرستان اضافه نمود: یکی از اهداف ما هم افزایی و آنالیز راهکارها برای برطرف مسائل روستایی و توسعه زیرساخت ها در این مناطق است.

وی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه برای تحول روستاها و شهرها اضافه نمود: شرایط جامعه متفاوت شده و توسعه روستاها مستلزم برخورداری از ایده های نو و برنامه های متناسب با شرایط موجود است.

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات زیادی در زمینه های عمرانی، گردشگری و اشتغال اجرا شده است، گفت: به دنبال تقویت زیرساخت های روستاها هستیم که با تحقق بیشتر این اهداف، روستاها در ابعاد مختلف توانمند و مولد می شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های گردشگری روستاها اضافه نمود: باید از اعتبارات خارج از استان برای توسعه روستاها و برطرف مسائل روستایی استفاده گردد و در این راستا باید پیگیری فرا استانی داشته باشیم.

حسنوند اظهارداشت: نماینده و شوراها مکمل هم هستند و باید از فرصت ها و ظرفیت ها برای برطرف چالش ها و مطالبات مردم استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: بخش الوار گرمسیری باید به قطب فراوری میوه های مختلف تبدیل گردد و برای این موضوع باید برنامه ریزی کرد.

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان در زمینه گردشگری، کشاورزی، دامپروری و سایر حوزه ها توانایی های شاخصی دارد که باید با تغییر نگرش از این استعدادها برای رونق فراوری و اشتغال استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از فرصت های موجود در حوزه اشتغال اضافه نمود: قرار دریافت در جاده شمال جنوب فرصت های گردشگری خوبی در شهرستان اندیمشک ایجاد نموده است و با سرمایه اندک می توان فرصت های شغلی مناسبی ایجاد و بوم گردی را در این شهرستان تقویت کرد.

حسنوند با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای دوران پساکرونا گفت: نیازسنجی مناطق باید کارشناسی شده باشد تا در توزیع اعتبارات مسائل اساسی مناطق دیده شوند.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار برای شتاب بخشی به طرح ها اضافه نمود: باید از فرصت سرمایه گذاری برای پیشبرد امور استفاده گردد.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز در این همایش گفت: اقدامات عظیمی در بخش های مختلف در مناطق مرکزی و الوار گرمسیری در زمینه گازرسانی، آبرسانی، مخابرات و سایر حوزه ها با همکاری نماینده شهرستان اجرا شده است.

پیمان جهانگیری با اشاره به اجرای طرح های عظیم در روستاهای فاقد دهیاری اضافه نمود: این فرایند با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ترغیب آنها به فراوری و ایجاد فرصت شغلی در روستاها ادامه دارد.

وی اعلام کرد: روستاها پشتوانه شهرها هستند و تقویت آنها سبب تسریع در توسعه شهرها می گردد.

فرماندار اندیمشک با تاکید بر ضرورت تقویت بخش گردشگری روستاها اعلام کرد: برای توسعه فرصت های گردشگری روستاهای شهرستان اهتمام ویژه می گردد.

وی اضافه نمود: برنامه ریزی برای برطرف مسائل و نیازهای روستاها اجرا شده ضمن اینکه موضوع توسعه فضای سبز و درختکاری در روستاها مورد توجه قرار گرفته است.

جهانگیری اشتغال را زیربنای برطرف بسیاری از مسائل دانست و اضافه نمود: باید در زمینه توسعه اشتغالزایی از همدلی موجود در شهرستان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید اشتغال و توسعه را محور برنامه ها و اهداف خود قرار دهیم، گفت: امید است این نشست هم اندیشی سبب تسریع در فرایند تحقق برنامه ها گردد.

بخشداران مرکزی و الوار گرمسیری و بعضی مدیران دستگاه های اجرایی نیز در این نشست به بیان مسائل و نیازهای روستاها وشهرک های شهرستان اندیمشک پرداختند.

شهرستان اندیمشک دارای 2 بخش، پنج شهر و بیش از 190 روستا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8595

به "خبرنگاران تحول در زیرساخت های روستایی سبب رونق فراوری و اشتغالزایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحول در زیرساخت های روستایی سبب رونق فراوری و اشتغالزایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید