جزئیاتی از کشف ماینر ها در بورس تهران

به گزارش انوار بلاگ، یک مقام مطلع از کشف تعداد معدودی ماینر در بورس تهران اطلاع داد که البته گفت، درواقع این ماینر ها به اسم سرور، استفاده دو منظوره داشته است.

جزئیاتی از کشف ماینر ها در بورس تهران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، از روز چهارشنبه که در فضای مجازی و بعضی رسانه ها اخباری مبنی بر کشف تعدادی ماینر در بورس اوراق بهادار تهران منتشر شد، بعد از آن روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران این مسأله را رسما و قویاً تکذیب کرد و در عین حال گفت: از سال 99 به خاطر کوچ نقدینگی از بورس به سمت رمزارز ها و ایجاد بحران خروج نقدینگی این موضوع به اسم پروژه تحقیقاتی پس از آنالیز در کمیته های فرعی هیات مدیره و اخذ تاییدیه هیات مدیره وقت بورس تهران به اسم نمایندگان سهامداران و کسب موافقت اصولی از وزارت صنعت مطرح و اجرای طرح محدود تحقیق و توسعه استخراج رمزارزه و محاسبه عینی ROI آن ها به وسیله شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت گرفت و گزارش معاملات آینده این فعالیت بر فرایند اصلی بازار سرمایه کشور نهایی شد که این فعالیت تحقیقاتی و آزمایشی پس از مدت کوتاهی در همان سال متوقف شد.

خبرنگار فارس در مصاحبه با یک مقام مطلع و مسئول در سازمان بورس جزئیات را جویا شد که وی با تایید اینکه در روز چهارشنبه تعدادی از اعضای هیات مدیره بورس به سازمان بورس اوراق بهادار تهران احضار شده و از آن ها در خصوص کم و کیف قضیه سؤال شده است، گفت: واقعیت این است که تعداد ماینر ها بسیار کم بوده به گونه ای که نمی توان به آن اسم فارم ماینر اطلاق کرد، برای تشکیل یک فارم حداقل 200 ماینر ضروری است، در حالی که کشفیات بسیار کم بوده و تعداد اندکی هش ریت (نرخ هش یا هش ریت (HashRate)) بوده که در واقع بسیاری از سرور ها در شرکت ها و ارگان ها از این دستگاه های هش ریت دارند که استفاده دوگانه هم برای ذخیره اطلاعات دارد و هم می توان از آن برای استخراج رمزارز استفاده کرد، اما واقعا این هش ریت ها فقط برای استخراج رمزارز نیست و تعداد آن ها در شرکت بورس تهران بسیار ناچیز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه ها مربوط به دو سال قبل بوده است، گفت: البته این را هم بگویم عده ای می خواهند در شرایط تغییر و تحول مدیریتی در بورس و سازمان بورس این مسأله را عَلَم نمایند تا به اهداف خود برسند و این دستگاه های کشف شده اختصاص به ماینیگ یا استخراج رمزارز ندارد. از طرفی این دستگاه ها طبق مصوبه هیات مدیره شرکت بورس برای مطالعات بوده است.

این مقام مطلع گفت: بر فرض از این دستگاه های هش ریت برای استخراج رمزارز استفاده شده باشد، به منظور تحقیقات و پژوهش بوده و قرار است اعضای هیات مدیره شرکت بورس روز شنبه 10 مهرماه ادله خود و مصوبات مربوط به این دستگاه ها را به هیات مدیره سازمان بورس ارائه نمایند.

وی گفت: البته در این مسأله بعضی شیطنت ها از جانب بعضی رسانه های مجازی و بعضی از افراد هم انجام شده است که باید منتظر باشیم تا اطلاعیه رسمی در این زمینه صادر گردد.

بعلاوه در اطلاعیه ای که از سوی روابط عمومی سازمان بورس در پایگاه خبری بازار سرمایه سنا منتشر شده، آمده است؛ در رسیدگی های نظارت سازمان بورس اوراق بهادار تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار مورد بهره برداری قرار گرفته است، در ساختمان شرکت مزبور کشف و در ادامه آنالیز معین شد فعالیت مزبور در گزارش ها و حساب های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است و با توجه به اینکه چنین امری بدواً با اساسنامه و رسالت شرکت بورس همخوانی ندارد، موضوع به معاونت حقوقی سازمان بورس ارسال شده است.

در ادامه این اطلاعیه اعلام شده است؛ رسیدگی به این موضوع به طور فوق العاده در دستورکار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان بورس قرار گرفته و برای آنالیز کم و کیف و ابعاد تخلف این موضوع مدیران بورس فرا خوانده شده اند. بدیهی است بعد از رسیدگی کامل و ارزیابی توضیحات و مستندات این امر که در حوزه داخلی شرکت بورس رقم خورده، نتایج رسیدگی و جزئیات امر و تصمیم سازمان بورس اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11151

به "جزئیاتی از کشف ماینر ها در بورس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از کشف ماینر ها در بورس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید