تمدید بحران نفتی تا 2022

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران؛ براساس پیش بینی گلدمن ساکس میزان تقاضای نفت تا دو سال آینده به مقادیر پیش از بحران همه گیری باز نمی گیرد. این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تقاضای نفت تا سال 2021 بهبود یابد.

تمدید بحران نفتی تا 2022

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر؛ براساس پیش بینی گلدمن ساکس تقاضای جهانی نفت تا سال 2022 به مقادیر قبل از بحران همه گیری کرونا باز نخواهد گشت. اما بازگشایی مجدد مشاغل و حمل و نقل خصوصی باعث افزایش تقاضا خواهد شد.

تحلیل گران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند تقاضای جهانی در سال 2020 به میزان 8 درصد کاهش خواهد یافت، اما تقاضا برای نفت در سال 2021 به میزان 6 درصد بهبود خواهد یافت. در نمودار زیر پیش بینی گلدمن ساکس در مود افزایش تقاضای نفت تا سال 2030 نشان داده شده است:

تحلیل گران معتقد هستند سوخت جت بزرگترین بازنده ظهور ویروس کرونا وکاهش تقاضای سوخت بوده است، زیرا بسیاری از پروازها متوقف شده اند و تعداد سفرهای هوایی به شدت کاهش پیدا نموده است.

عدم فراوری واکسن ممکن است به کاهش اعتماد مسافران سفرهای هوایی و تغییر دائمی تقاضا منجر شود. براساس اظهارات گلدمن ساکس، تقاضای سوخت جت تا قبل از سال 2023 به سطوح پیش از همه گیری کرونا باز نمی شود.

تقاضای بنزین در مقایسه با سایر محصولات نفتی شاهد افزایش سریعی بوده است، زیرا افراد به دلیل همه گیری استفاده از خودروهای شخصی را به وسایل حمل و نقل عمومی ترجیح می دهند. همچین استفاده از خودروهای شخصی در مقایسه با سفرهای هوایی درکشورهای اروپایی، آمریکا و چین به طور چشمگیری افزایش یافته است. این مساله نیز باعث افزایش تقاضای بنزین شده است. پیش بینی می شود تقاضا برای بنزین دیزل همچنان افزایش یابد و در سال 2021 به مقادیر قبل از بحران همه گیری کرونا بازشود. اما بعضی تحلیل گران بر این باور هستند که استقبال از وسایل نقلیه برقی در اروپا، افزایش تقاضای بنزین را با چالش رو به رو خواهد نمود.

گلدمن ساکس پیش بینی نموده بود که تقاضای سوخت در ماه های می و ژوئن به دلیل کاهش محدودیت های ناشی از کرونا و بازگشایی مشاغل به طور چشمگیری افزایش یابد. قیمت هر دو معیار نفتی در سه ماهه دوم سال 2020 بیش از 80 درصد افزایش یافت. اما قیمت نفت همچنان کمتر از میزان پیش از بحران همه گیری است. در یک پیش بینی متفاوت، آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تقاضای نفت تا سال 2021 بهبود یابد.

هر دو معیار نفتی در روز آدینه بیش از 1 درصد کاهش یافتند. قیمت نفت خام برنت با 1 درصد کاهش به 42.70 دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز 1.1 درصد کاهش یافت و به قیمت 40.19 دلار در هر بشکه معامله شد.

مترجم: گیسو جعفری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5078

به "تمدید بحران نفتی تا 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید بحران نفتی تا 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید