تغییر نظر وزیر یا ترس از عدم تایید صلاحیت، معمای پیچیده آقای معاون

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران - گروه ورزش: ورود محمدرضا داورزنی به انتخابات فدراسیون والیبال با توجه به پیشینه ای که از ریاست یک دهه ای در این فدراسیون دارد، مسئله عجیب و دور از ذهنی نبود به خصوص که در ماه های اخیر هم بارها مسئله بازگشت به عقب وی مطرح شد اما داورزنی نه تنها آن را تکذیب نمی کرد بلکه به صورت تلویحی هم نشان می داد که بی میل به این موضوع نیست.

تغییر نظر وزیر یا ترس از عدم تایید صلاحیت، معمای پیچیده آقای معاون

موضوع قابل توجه در خصوص داورزنی و نام نویسی اش برای انتخابات فدراسیون والیبال اما عدم استعفای وی از معاونت وزارت ورزش است در حالیکه فردی مانند امیررضا خادم پیش از ورود به انتخابات فدراسیون کشتی، از معاونت پارلمانی این وزارتخانه کنار رفت. مهمتر اینکه خودِ داورزنی بارها در واکنش به ابهامات مطرح شده نسبت به حضورش در انتخابات والیبال تاکید نموده بود که در صورت تصمیم گیری برای این حضور از وزارت ورزش جدا خواهد شد.

البته که طبق قانون کاندیدا شدن داورزنی بدون استعفا منع قانونی ندارد اگرچه جایگاه و حساسیتی که معاونت وی دارد، او را در حالت رئیس و مرئوس قرار داده که نتیجه اش تضاد منافع با دیگر کاندیداهاست. بنابراین همچنان این پرسش مهم مطرح است که چرا محمدرضا داورزنی همچون دیگر معاون وزیر برای ورود به انتخابات فدراسیون مورد علاقه اش از وزارت ورزش استعفا نکرد؟

تغییر نظر وزیر یا ترس از عدم تایید صلاحیت

ورود داورزنی به انتخابات فدراسیون والیبال به قدری نزدیک به واقعیت بود که حتی در خصوص انتخاب گزینه جایگزینِ او در وزارت ورزش هم رفت و آمدهایی به این وزارتخانه انجام شد و توافقاتی هم به دست آمد.

در این میان یکی از روسای فدراسیون ها نزدیک تر از همه به جایگاه فعلی داورزنی در وزارت ورزش شده بود اما بعد از یک نشست معین کننده که وزیر ورزش یک طرف آن بود، وی از رای خود برای انتخاب گزینه نهایی شده به عنوان معاونت کلیدی اش برگشت. به همین دلیل بود که چند ساعت پیش از شروع اولین زمان معین شده برای نام نویسی از کاندیداهای ریاست والیبال (7 مردادماه) آن را ملغی اعلام کردند.

در پیش بودن مسابقات والیبال نوجوانان دنیا (30 مرداد تا 8 شهریور) توجیه تعویق نام نویسی از کاندیداهای والیبال بود در حالیکه همان زمان تعیین بود بعد از آن این رویداد هم شلوغی برنامه های والیبال به خاطر مسابقات جام ملت ها و جام دنیای ادامه خواهد داشت.

دور از ذهن نیست که وزارت ورزش با توجه به پریدن گزینه اصلی خود، نیازمند فرصت دوباره برای آنالیز دیگر گزینه ها بود تا اینگونه شرایط ورود داورزنی به انتخابات مهیاتر گردد اما در نهایت داورزنی با حفظ سمت کاندیدای ریاست والیبال شد. همین مسئله باعث چرخش احتمالات به سمت موضوع تایید صلاحیت کاندیداها و ترس و واهمه از رد شدن داورزنی در این مرحله از پروسه انتخابات می گردد.

معاون وزیر ورزش چندی پیش بنا بر دلایلی ناتعیین از سوی مراجع نظارتی احضار شد. اگر چه نتیجه این احضار همچون دلیل آن به صورت دقیق تعیین نشد اما بعد از آن بود که بحث استعفا از وزارت ورزش داغ تر شد. حالا هم بعید نیست همین پرونده سازی و موارد مشابه، ابهام و ترسی ایجاد نموده باشد مبنی بر عدم تایید صلاحیت احتمالی داورزنی برای ریاست والیبال؛ در این صورت وی چاره ای ندارد جز ماندن در وزارت ورزش. بنابراین ورود به انتخابات بدون استعفا بهترین راه چاره بود برای مواجهه احتمالی با هر یک از ابهامات.

زمینه سازی وزارت ورزش

به گزارش خبرنگاران، با توجه به منع شدن افشین داوری از حضور در انتخابات فدراسیون والیبال و اجباری که برای برگزاری مجمع توسط وی ایجاد شد، شکی باقی نمانده که گزینه اصلی در انتخابات این فدراسیون محمدرضا داورزنی است.

بدیهی است که تمام بهانه تراشی ها برای تاخیر در انتخابات والیبال که به خاطر خاتمه دوره سرپرستی داوری و غیرقانونی بودن ادامه حضورش در فدراسیون هم نقدها زیادی را متوجه وزارت ورزش نموده بود، به دلیل زمینه سازی و خریدن وقت برای ورود داورزنی بوده است.

بنابراین اینکه چرا وی در نهایت بدون استعفا از معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، کاندیدای والیبال شد تاکیدی است بر اینکه نسبت به تایید صلاحیت وی که گام مهم و اصلی برای حضور در مجمع انتخاباتی است، شک و تردید وجود دارد یا اینکه وزارت ورزش نسبت به انتخاب گزینه ای جدید برای تصدی این معاونت خود به جمع بندی نرسیده است و به واسطه عدم استعفای داورزنی، برای خود این فرصت را ایجاد نموده تا زمان برگزاری مجمع والیبال و تعیین شدن نتیجه آن آنالیز هایش را در این زمینه ادامه دهد.

شاید هم به همین دلیل است که از طرف وزارت ورزش اعلام شد در صورت کسب رای داورزنی در انتخابات والیبال، یا وی به عنوان سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه فعالیت می دهد یا وزیر ورزش فرد دیگری برای این معاونت انتخاب می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 217

به "تغییر نظر وزیر یا ترس از عدم تایید صلاحیت، معمای پیچیده آقای معاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر نظر وزیر یا ترس از عدم تایید صلاحیت، معمای پیچیده آقای معاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید