تغییر استانداران به اتفاقات 3ماه گذشته مربوط است؟ ، نظر مجلس درباره جابه جایی ها

به گزارش انوار بلاگ، نماینده تهران در مجلس گفت: اینطور نیست که جابه جایی ها بعد منفی داشته باشد و بعضی از این تغییرات به جابه جایی منجر می گردد و افراد در بخش های دیگر مسئولیت می گیرند.

تغییر استانداران به اتفاقات 3ماه گذشته مربوط است؟ ، نظر مجلس درباره جابه جایی ها

خبرنگاران - گروه سیاسی: تغییرات بعضی از استانداران کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خوزستان واکنش هایی در پی داشته است. بعلاوه لیستی ادعایی نیز درباره تغییرات بیشتر در فضای مجازی منتشر شده و گفته شده که استانداران کردستان و... نیز در معرض تغییر هستند. هر چند که وزیر کشور درباره این تغییرات در سال دوم دولت شرح داده اما شائبه هایی درباره ارتباط جابه جایی ها با اتفاقات سه ماه اخیر در کشور به وجود آمده است. این در حالی که طبق اخبار حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان چند بار از سمت خود استعفا داده است. پیش از این نیز محسن منصوری استاندار تهران معاون اجرایی رییس جمهور شد تا علیرضا فخاری جایگزین او گردد.

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس درباره جابه جایی های اخیر در دولت به خبرنگاران گفت: بعضی از این جابه جایی ها بر اساس شناختی است که در مدت یک سال و چهار ماهی که دولت سیزدهم روی کار آمده است. در این مدت آقای رییس جمهور و تصمیم گیرندگان به شناخت عمیق تری رسیدند که باید تصمیمات نوتری بگیرند. به این ترتیب بعضی افراد را جابه جا می نمایند و در بخش های دیگری که مناسب تر است به کار می گیرند. بعضی از مدیران نیز که به صورتی که انتظار می رفت نتیجه نگرفتند تغییر می نمایند.

کوثری تاکید نمود: اینطور نیست که جابه جایی ها بعد منفی داشته باشد و بعضی از این تغییرات به جابه جایی منجر می گردد و افراد در بخش های دیگر مسئولیت می گیرند.

کوثری بعلاوه درباره تغییرات دیگر در کابینه ادامه داد: طبیعی است و این موضوع از اختیارات رییس جمهور است که بر اساس قانون هیچ منعی برای این تصمیمات وجود ندارد. به طور مثال امروز نیز در مجلس می گویند که اگر چند نفر از وزرا جابه جا شوند بهتر است. بنابراین در جلساتی که با توافق به وسیله رییس مجلس با دولت گذاشته می گردد به دلایلی که مطرح می گردد به نتیجه می رسند که این کار را [تغییرات را] انجام دهند.

این نماینده مجلس اضافه نمود: اینکه بگوییم این افراد اگر از سمتی برداشته می شوند کنار گذاشته می شوند درست نیست و بخش های دیگری وجود دارد که باید بروند و یاری نمایند و با تجربه ای که کسب کردند بتوانند در سمت نو خدمت نمایند.

کوثری در پاسخ به این سوال که تغییرات اخیر با اتفاقات سه ماه گذشته ارتباط دارد یا نه گفت: این تغییرات خیلی به علت اتفاقات دو سه ماه اخیر مربوط نمی گردد. پیش از این نیز عده ای از نمایندگان صحبت هایی نموده بودند و دولت نیز پیش از این کارآیی مسئولان و به ویژه استانداران و وزرا را آنالیز نموده است. در جهت بهتر شدن و توانمندتر کردن مدیران این کار انجام می گردد.

او بعلاوه درباره ارتباط نمایندگان با دولت و نظر مجلس درباره جابه جایی ها اضافه نمود: نگاه های نمایندگان انتقال داده می گردد. آقای رییسی دائما با نمایندگان در ارتباط است و با مجمع استان ها و فراکسیون ها جلسه می گذارند. در این جلسات نظرات نمایندگان مطرح می گردد و به ویژه در مجمع نمایندگان استان ها مسائل مربوط به مسائل استان ها آنالیز می گردد. در فراکسیون ها نیز بیشتر بحث های کارشناسی و عملکرد وزرا و توانمندی و ضعیف های آن ها مطرح و بحث می گردد.

کوثری ادامه داد: به طور مثال وزیر راه پیشین مرحوم قاسمی به علت بیماری نتوانست به قول هایی که داده بود عمل کند و به همین علت تغییر کرد و مجلس نیز قبول کرد و جابه جایی صورت گرفت.استاندار تهران نیز پس از چهارده ماه معاون اجرایی رییس جمهور شد.

نماینده تهران تاکید نمود: بنابراین آنچه در این تغییرات اهمیت دارد رضایت مندی مردم است که ببینند کسانی که منصوب شدند مسائل شهر و استان را برای مردم حل می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 17170

به "تغییر استانداران به اتفاقات 3ماه گذشته مربوط است؟ ، نظر مجلس درباره جابه جایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر استانداران به اتفاقات 3ماه گذشته مربوط است؟ ، نظر مجلس درباره جابه جایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید