بعضی رسانه ها از حمله جنگنده های ناشناس به جنوب لیبی خبر دادند

به گزارش انوار بلاگ، رسانه های لیبیایی از حمله جنگنده های ناشناس به مناطقی از شهر اوباری در جنوب این کشور خبر دادند.

بعضی رسانه ها از حمله جنگنده های ناشناس به جنوب لیبی خبر دادند

به نقل از وبگاه أوجز، مناطق حی شارب و جبل تندا در شهر اوباری که دومین شهر عظیم جنوب لیبی محسوب می گردد، امروز (یکشنبه) هدف حملات جنگنده های ناشناس قرار گرفته است.

در همین ارتباط، شبکه 218 لیبی گزارش داد که این حملات از سوی فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا موسوم به افریکوم انجام شده است.

خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از یک مسئول محلی گزارش داد که مناطق مختلف شهر اوباری، صبح یکشنبه در چهار نوبت هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

شبکه لیبیا الحدث در این باره اطلاع داد، آنچه که شهر اوباری امروز شاهد آن بوده، عملیات منحصر به فرد ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر بوده است، نه حمله هوایی.

نمایندگان مجلس لیبی اخیرا به دولت جدید این کشور رای اعتماد داده اند و عبدالحمید الدبیبه نخست وزیر دوره انتقالی را تا انتخابات اصلی که در 24 دسامبر برگزار خواهد شد، به عهده خواهد داشت.

پیش از این مقرر شده بود که اعضای شورای ریاست جمهوری و نخست وزیر پس از انتخاب، اداره لیبی را در دوره انتقالی تا 24 دسامبر (سوم دی 1400) و برگزاری انتخابات بر عهده بگیرند.

کشور نفت خیز لیبی از سال ها پیش بین دولت های رقیب تقسیم شده است؛ دولتی تحت حمایت سازمان ملل اما ضعیف در طرابلس - شهری که به طور عمده تحت کنترل گروه های مسلح قرار گرفته است - در مقابل دولت مستقر در شرق لیبی با پشتیبانی ژنرال حفتر که خود را رهبر نیروهای مسلح لیبی می خواند. دولت هایی که هر کدام تحت حمایت دولت های خارجی بوده و پشتیبانی می شوند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8584

به "بعضی رسانه ها از حمله جنگنده های ناشناس به جنوب لیبی خبر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی رسانه ها از حمله جنگنده های ناشناس به جنوب لیبی خبر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید