براونی شکلاتی خانگی با آرد و بدون آرد با سس مخصوص

به گزارش انوار بلاگ، در گزارش زیر طرز تهیه براونی شکلاتی را به شما آموزش می دهیم.

براونی شکلاتی خانگی با آرد و بدون آرد با سس مخصوص

به گزارش ،کیک براونی یا کیک خیس شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین دسر ها و کیک های شکلاتی است که به راحتی و با کمترین مواد می توانید در خانه درست کنید. کیک خیس براونی معمولا به همراه چای، قهوه و بستنی سرو می شود و کمتر کسی است که دست رد به سینه آن بزند.

شکلات (ترکیبی از تلخ و شیرین): 200 گرم

کره: 150 گرم

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

پودر قهوه ترک یا پودر قهوه فوری: 1 قاشق چایخوری

تخم مرغ: 3 عدد

آرد سفید قنادی: 200 گرم (1 و ¼ لیوان فرانسوی دسته دار)

شکر: 200 گرم (1 لیوان فرانسوی دسته دار)

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

وانیل: نوک قاشق چایخوری

خامه قنادی: 5 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو برای خامه: 1 قاشق چایخوری یا کمی بیشتر

ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود. اگر فر گازی دارید دمای 180 درجه سانتی گراد و اگر از فر برقی استفاده می کنید فر باید روی دمای 160 درجه سانتی گراد تنظیم و گرم شود. آرد را الک کنید و کنار بگذارید (در واقع حجم آرد بعد از الک کردن باید 200 گرم باشد). تخم مرغ، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا صاف و یکدست شود (اگر همزن ندارید از چنگال استفاده کنید). حالا شکلات و کره را به روش بنماری آب کنید و به مایه تخم مرغ اضافه کنید.

بیکینگ پودر، آرد، پودر قهوه و پودر کاکائو را هم با هم مخلوط کنید و کم کم روی مایه تخم مرغی الک کنید که گوله نشود. حین الک کردن مرتب مایه را با لیسک هم بزنید. مایه براونی را زیاد هم نزنید، چون در این صورت کیک براونی شما خشک می شود.

خامه قنادی یا خامه صبحانه را به صورت خامه فرم گرفته آماده کنید.

به خامه پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید. کف قالب را با روغن چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشاند. مایه کیک براونی خانگی را در قالب بریزید و به مدت 30 دقیقه در فر بگذارید. کیک بروانی به عنوان یک کیک خیس شکلاتی باید بافت میانی نرمی داشته باشد پس بیشتر از 30 دقیقه در فر نگه ندارید. در تمام مدت طول پخت درب فر را باز نکنید، چون در این صورت هم پف کیک می خوابد و هم کیک خشک می شود.

بعد از پخت کیک براونی یک ساعت صبر کنید تا در دمای محیط خنک شود. سپس کیک براوانی شکلاتی را برش بزنید و با خامه فرم گرفته قنادی شکلاتی (در صورت تمایل از خامه فرم گرفته ساده استفاده کنید) گاناش یا تزیین کنید. دسر کیک براونی شکلاتی خانگی را با چای، بستنی یا قهوه سرو کنید.

2برای درست کردن کیک خیس براونی شکلاتی می توانید مدل براونی با پودر آماده و حتی مدل براونی بدون آرد و بدون گلوتن آن را هم امتحان کنید. برای درست کردن دسر کیک براونی بدون آرد و بدون گلوتن به این مواد نیاز دارید:

شکلات تلخ یا 70% یا شیری: 100 گرم

کره: 75 گرم

وانیل: 1/4 قاشق چای خوری

شکر: 70 گرم

تخم مرغ 3 عدد بزرگ

پودر بادام: 50 گرم

مغز گردو یا بادام خرد شده: 50 گرم (اختیاری)

پودر اسپرسو فوری: 1 قاشق چای خوری

آب: 1 قاشق غذاخوری

عسل: 1 قاشق مرباخوری

خامه صبحانه: 50 گرم

فر را در دمای 170 درجه سانتی گراد گرم کنید. سفیده های تخم مرغ، شکلات تلخ یا شیری یا 70% که به صورت بنماری آب شده را با کره آب شده مخلوط کنید. وانیل و شکر را هم با هم مخلوط کنید و به ترکیب شکلات و کره اضافه کنید و هم بزنید. تخم مرغ ها را به صورت جداگانه هم بزنید و به این ترکیب اضافه کنید. پودر بادام و مغز مورد علاقه تان را هم اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. مواد را در یک قالب ترجیحا مربعی مناسب بریزید و در فر به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

در این فاصله سس شکلاتی براونی را آماده کنید. برای این کار پودر قهوه اسپرسو، خامه، عسل و آب را با هم مخلوط کنید یا یکدست شود.

بعد از درآوردن کیک براونی شکلاتی از فر 1 ساعت صبر کنید تا خنک شود و سپس برش بزنید. سس شکلاتی را که آماده کرده بودید را هم روی آن بریزید.

منبع: مجله کوروش

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5479

به "براونی شکلاتی خانگی با آرد و بدون آرد با سس مخصوص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براونی شکلاتی خانگی با آرد و بدون آرد با سس مخصوص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید