بایدها و نبایدهای غذا خوردن در کشورهای مختلف!

به گزارش انوار بلاگ، آشنایی با ممنوعات در حین غذا خوردن

به طور کلی در هر کشوری فرهنگ و آداب و رسوم خاصی وجود دارد که مردم آن کشور با پایبندی بودن سبب شده اند ماندگاری قابل توجهی پیدا کند به طوری که قبل از سفر به آن کشورها لازم است که درباره آن ها اطلاع بیابیم. با توجه به این موضوع در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره ممنوعات در حین غذا خوردن در کشورهای مختلف صحبت کنیم. لازم به ذکر است که بگوییم در برخی از کشورها در حین غذا خوردن می بایست کارهای خاصی را انجام ندهید، به طور مثال در کشور ایتالیا بریدن پاستا کاری ناپسند بوده و میزبان از این کار شما بسیار ناراحت می شود. در ادامه همراه با ما در مطلب ممنوعات در حین غذا خوردن باشید تا بیشتر با این قبیل رسم های عجیب آشنا شوید.

بایدها و نبایدهای غذا خوردن در کشورهای مختلف!

خوردن غذا با چنگال در تایلند ممنوع است!

شاید یکی از عجیب ترین ممنوعات در حین غذا خوردن مربوط به کشور تایلند باشد، زمانی که شما با خرید تور یا بلیط هواپیما به تایلند سفر می کند باید به این موضوع توجه داشته باشید که تایلندی خوششان نمی آید شما با چنگال غذا بخورید. البته این موضوع به معنای آن نیست تایلندی ها از چنگال استفاده نمی کنند، بلکه آنها از این ابزار تنها برای گذاشتن غذا در داخل قاشق استفاده می کنند و مستقیما آن را درون دهانشان قرار نمی دهند و این کار را توهین آمیز می دانند. اگر غذای شما برنجی بود می توانید از کارد هم استفاده کنید منتها بهتر است آن را هم مستقیم به سمت دهانتان نبرید.

پاستای خود را در ایتالیا نبُرید

خوب بعد از چنگال تایلندی ها نوبت به پاستای ایتالیایی ها می رسد که باید با نهایت احترام با آن برخورد کنید. شما در کشور ایتالیا به هیچ وجه این اجازه را ندارید که پاستای خودتان را برش دهید، چرا که آن ها به شدت از این کار ناراحت می شوند. چنگال در کشور ایتالیا برخلاف تایلند نقش مهمی را در حین غذا خوردن ایفا می کند و شما کافیست که چنگال را در دست خودتان بگیرید و آن را به صورت عمودی در بشقاب یا کاسه خود بچرخانید تا پاستاها در آن جمع شوند و سپس به راحتی بتوانید آن را میل کنید.

همه غذای خود را در چین نخورید!

کشور چین هم که به طور کلی ماجراها و داستان های عجیب خودش را دارد و این بار نوبت به ممنوعات در حین غذا خوردن در این کشور رسیده است. با توجه به این که خوردن غذا به طور کامل مخصوصا در کشورهای اسلامی امری کاملا درست و پسندیده می باشد، چراکه این کار مانع هدر رفتن غذا می شود. با این حال جالب است بدانید که در کشور چین شرایط کاملا متفاوت است و شما نباید تمام غذایتان را میل کنید. بنابر باور مردم کشور چین، باقی گذاشتن مقداری از غذا در بشقاب شما نشان دهنده این است که شما دست و دلبازی آشپز را باور دارید و غذا به اندازه ای بوده که نتوانسته اید، تمامش کنید.

لیوان خود را مجددا در مصر پر نکنید

از دیگر ممنوعات در حین غذا خوردن که می خواهیم از آن نام ببریم مربوط به کشور مصر است. از نکات بسیار مهمی که در مورد آداب غذا خوردن در مصر باید بدانید این است شما به هیچ وجه نباید لیوان چای، آب، نوشابه و یا هر نوع نوشیدنی دیگری که دارید را مجددا پر کنید؛ در این گونه مواقع می بایست که اجازه دهید شخص دیگری لیوان را برایتان پر کند و شما در عوض از وی تشکر کنید.

غذا را در تانزانیا نبوئید

برخلاف بسیاری از کشورهای جهان که بو کردن غذا نشان دهنده علاقه شما است اما این موضوع در برخی از کشورها نشانه بدی است. یکی از این کشورها تانزانیا است، در این کشور زمانی که شما غذایی را بو کنید معنای آن را می دهد که احساس کرده اید غذا گندیده است و می خواهید به این حس خود اطمینان پیدا کنید. بنابر هر دلیلی که به کشور تانزانیا سفر کرده اید توجه داشته باشید که به هیچ وجه غذایی که جلویتان می گذارند را بو نکنید.

از دست چپ خود در فیلیپین استفاده نکنید

یکی دیگر از مواردی که جز ممنوعات در حین غذا خوردن محسوب می شود، این است که دست راست غذا بخورید و دست چپتان را روی میز نگذارید. البته شاید این قانون برای ما زیاد هم عجیب نباشد. چراکه در بین مسلمانان هم خوردن غذا با دست چپ صورت خوشی ندارد. حتی در کشورهای شمال آفریقا هم آداب مشابهی برای خوردن غذا دیده می شود. به هر حال، اگر چپ دست هستید و خیال سفر به فیلیپین دارید، باید تمرینات سختی برای خوردن غذا با دست راست پشت سر بگذارید.

نمک و فلفل در پرتغال نخواهید

در صورتی که به شهر پرتغال سفر کرده اید باید بدانید که یکسری ممنوعات در حین غذا خوردن در این کشور وجود دارد که می بایست آن ها را رعایت کنید. یکی از مهمترین آن ها این است که نباید نمک و فلفل بخورید در این کشور زیبا اروپایی، شما فقط در یک حالت می توانید از فلفل یا نمک استفاده کنید و آن هم زمانی است که این افزودنی ها بر سر میز قرار داده شده اند؛ در غیر این صورت، درخواست فلفل یا نمک توهین بسیار بزرگی به سرآشپز بوده و نشان می دهد که شما طعم غذایی که او طبخ کرده را دوست ندارید.

قبل از بزرگسالان در کره جنوبی غذا نخورید

آخرین موردی که در مطلب ممنوعات در حین غذا خوردن رعایت فرمایید این است که قبل از بزرگسالان در کره جنوبی هرگز غذا نخورید. از همین رو توصیه می شود که بر سر میز غذا هیچ کس قبل از بزرگسالان شروع به خوردن غذا نکنند. حتی اگر غذا سرد هم بشود، حاضران سر میز غذا باید صبر کنند تا بزرگسالان به سر میز بیایند و بعد شروع به خوردن غذا بکنند. این مورد البته کمی شبیه به کشور خودمان ایران هم است و تازگی خاصی ندارد.

همانطور که در بالا مشاهده کردید هر کشوری برای خودش آداب و رسوم خاصی برای خودش دارد که لازم است قبل از سفر به آن کشور از آن ها اطلاع داشته باشید. احترام به این آداب و رسوم، مسلما کلیدی ترین بخش لذت بردن از سفر به هر یک از شهرها و کشورهای جهان می تواند باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 41

به "بایدها و نبایدهای غذا خوردن در کشورهای مختلف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای غذا خوردن در کشورهای مختلف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید