بانک مرکزی اروپا با بالگرد میان مردم پول توزیع می نماید؟

به گزارش انوار بلاگ، احتمال آن وجود دارد که بانک مرکزی اروپا به این نتیجه دست یابد که گزینه توزیع پول با بالگرد میان مردم بهترین گزینه برای حل بحران ناشی از شیوع کروناست.

بانک مرکزی اروپا با بالگرد میان مردم پول توزیع می نماید؟

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از اسپوتنیک، دو تحلیلگر اقتصادی اروپایی گفتند: احتمال آن وجود دارد که بانک مرکزی اروپا پایان به نقطه ای برسد که نتیجه بگیرد گزینه توزیع پول با بالگرد میان مردم بهترین گزینه برای حل بحران به وجود آمده از شیوع کرونا است. هرچند چنین اقدامی هرگز پیش از این در منطقه یورو استفاده نشده بود.

اصطلاح پول بالگردی که برای نخستین بار از طریق میلتون فرایدمن، اقتصاددان قرن بیستم استفاده شد، سیاست گذاری اقتصادی غیرمرسومی است که در آن بانک مرکزی پولی اضافی را چاپ و به طور مستقیم میان شهروندان توزیع می نماید.

این ایده که ریختن پول بر سر مردم از بالگرد را تداعی می نماید، برای تقویت مصرف مصرف کنندگان و به دنبال آن بهبود شرایط اقتصادی در دوره رکود است؛ هرچند ایده های مختلفی برای نحوه اجرای این توزیع پول از سوی بانک های مرکزی اروپا وجود دارد.

کشورهای اروپایی بیشترین آسیب را از ویروس کووید-19 دیده اند و طبق اعلام صندوق بین المللی پول، اقتصاد آنها در امسال به میزان 7.5 درصد کوچک تر خواهد شد.

4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4204

به "بانک مرکزی اروپا با بالگرد میان مردم پول توزیع می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی اروپا با بالگرد میان مردم پول توزیع می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید