ایجاد هسته های فناور در قالب طرح شهید احمدی روشن

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری سید محمدصادق موحد در مراسم افتتاحیه طرح شهید احمدی روشن با اشاره به داشتن اهتمام ویژه به تجربیات قبلی و کوشش برای ارتقای سازوکارها و رویه ها نسبت به قبل به مرور پنج دوره گذشته طرح شهید احمدی روشن، پرداخت.

ایجاد هسته های فناور در قالب طرح شهید احمدی روشن

سرپرست معاونت آینده سازان بنیاد ملی نخبگان تاکید نمود: مهم ترین رویکرد این طرح شکل دهی گروه ها و هسته های فناور برای برطرف نیازهای جامعه است.

وی گفت: یکی از برنامه هایی که با همراهی اجتماعات نخبگانی طراحی و پیاده سازی شده، برنامه حمایت از هسته های دانشجویی مسأله محور یا طرح شهید احمدی روشن است.

وی با اشاره به مهم ترین گام های این طرح، اضافه کرد: گام های نخست این طرح بر شناسایی مسائل، تشکیل هسته های نخبگانی مساله محور برای حل مسأله احصا شده و در گام بعدی حل مسأله واقعی را در اولویت قرار می دهد. آموزش و توانمندسازی دانشجوی مستعد در قالب حل مسأله واقعی، افزایش مهارت های اجتماعی، خودباوری و اعتماد به نفس واقعی توانایی حل مسئله نیز در آن دیده شده است.

به گفته موحد، ایجاد شبکه های مستعد، افزایش مهارت های کار تیمی و زمینه برای ایجاد توانمندی های نوظهور در بستر کار گروهی، افزایش اعتماد دستگاه های اجرایی و مراکز علمی و راهنمایی دانشجویان مستعد برای شناسایی مسایل راهبردی کشور از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: به طور کلی در مجموع این 6 دوره بیش از 744 هسته شکل گرفته است که بالغ بر 20 هزار نفر متقاضی ورود به هسته ها بوده اند و تعداد کل برگزیدگان تا دوره ششم به 6649 نفر رسیده است. هفت هسته در دوره اول، و در حدود 209 هسته در ششمین دور در این برنامه مسأله محور مشارکت داشته اند.

سرپرست معاونت آینده سازان بنیاد ملی نخبگان بعلاوه اعلام کرد: در دوره ششم طرح شهید احمدی روشن تعداد 534 دانشجوی دکتری تخصصی ، تعداد 665 دانشجوی کارشناسی ارشد و تعداد 670 دانشجوی دورۀ کارشناسی به عضویت این هسته ها درآمدند و قرار است طی 9 ماه آینده فعالیت علمی و فرهنگی انجام دهند. در مجموع نیز طی این شش دوره طرح، بالغ بر 2000 دانشجوی کارشناسی ، 2210 دانشجوی کارشناسی ارشد و 2431 دانشجوی دکتری در این هسته ها حضور داشته اند.

وی اضافه کرد: برنامه حمایت از اجتماعات مستعدین برتر یک برنامه راهبردی و اولویت دار در بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است این برنامه در پی آن است که بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان و سایر اسناد بالادستی، برطرف نیازهای کشور را به یاری هسته ها و اجتماعات نخبگانی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12519

به "ایجاد هسته های فناور در قالب طرح شهید احمدی روشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد هسته های فناور در قالب طرح شهید احمدی روشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید