الکاظمی: گروه هایی غیرقانونی درصدد ایجاد رعب و وحشت برای مردم بصره هستند

به گزارش انوار بلاگ، نخست وزیر عراق ترور های اخیر فعالان مدنی در استان بصره را کار گروه هایی غیرقانونی خواند که درصدد ایجاد رعب و وحشت برای مردم این استان و برهم زدن ثبات و امنیت آنجا هستند.

الکاظمی: گروه هایی غیرقانونی درصدد ایجاد رعب و وحشت برای مردم بصره هستند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق که برای بررسی تنش های امنیتی اخیر شهر بصره در جنوب عراق به این شهر سفر کرده است طی نشستی با فرماندهان امنیتی و نظامی در مقر فرماندهی عملیات بصره بر ضرورت تلاش جدی برای بازگشت ثبات و امنیت به این شهر تاکید کرد.

الکاظمی که بلافاصله پس از بازگشت از سفر چند روزه اش به آمریکا در راس یک هیئت امنیتی به بصره رفته است، در این نشست گفت: حضور ما در بصره برای موضوعی فوق العاده و استثنایی بود. بصره برای ما اهمیت دارد و ما ناکامی در حفظ امنیت آنجا را نمی پذیریم.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، وی افزود: گروه های غیرقانونی مدتی است که درصدد ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی بصره هستند و تهدیدی برای آنها و همه عراقی ها درست کرده اند.

نخست وزیر عراق خطاب به فرماندهان امنیتی گفت: باید با همه توان و ظرفیت ها برای تامین امنیت اهالی بصره کار کرد. جنایتکارانی هستند که مرتکب ترور می شوند، اما اقدامی به حد خطر این جنایت ندیدیم.

الکاظمی گفت: سلاح غیرقانونی و اختلافات عشائری غیرقابل قبول است. باید کار پیش دستانه صورت گیرد. قانون شکنی و جنایت مسائلی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه دستگاه های امنیتی باید اعتماد مردم را جلب کنند، گفت: من مستقیما از سفر آمریکا به اینجا آمدم و وزرای امنیتی و روسای نهادهای امنیتی با من هستند تا از نیروهای امنیتی حمایت کرده و روحیه آنها را بالا ببریم و برای برقراری امنیت در استان تلاش کنیم.

الکاظمی افزود: ناکامی ها و شکست هایی که در زمینه امنیتی رخ داده باید جبران شود و ترور اخیر نشانه وجود شکافی است که نمی توان در قبال آن بی تفاوت بود.

او با اشاره به اینکه افراد ترسو در داخل دستگاه های امنیتی عراق جایی ندارند، گفت: کسانی که برای عراق کار می کنند نباید ترس به دلشان راه بدهند و البته کسی که اشتباهی کند در پست خود نمی ماند و بر اساس قوانین انضباطی مجازات می شود.

نخست وزیر عراق گفت: ما نمی پذیریم که فرمانده ای در کارش شکست بخورد، اتفاقی که در بصره رخداد باید باید درس و عبرتی باشد.

الکاظمی در سرانجام خطاب به فرماندهان امنیتی در بصره گفت: ما از شما کار جدی انتظار داریم. باید مجرمان را در اسرع وقت شناسایی کنید. ما هر گونه دخالت سیاسی در کار امنیتی را رد می کنیم.

یک پزشک زن فعال در اعتراضات بصره عراق روز چهارشنبه در تیراندازی افراد ناشناس به خودروی وی در این شهر ترور شده است.

در پی افزایش ترور معترضان و فعالان رسانه ای در استان های ذی قار، کربلاء، نجف، بصره و میسان، بر شدت اعتراض های خیابانی در این استان ها اضافه کرده شده است و اغلب معترضان خیابان ها و جاده های بین المللی منتهی به بغداد را می بندند.

با گذشت یکصد روز از تشکیل دولت الکاظمی، معترضان عراقی می گویند که شاهد اقدام قابل ملاحظه ای از سوی دولت برای پاسخگویی به مطالباتشان احساس نکرده اند. مطالباتی که مهمترین آنها بهبود سطح خدمات رسانی، اقدام برای ایجاد فرصت های شغلی و پیگری پرونده فساد و کشته شدن تظاهرات کنندگان است.

در چنین شرایطی، دولت و فرماندهی عملیات مشترک عراق بارها بر حق تظاهرات و اعتراض مسالمت آمیز مردم در استان های مختلف تاکید کرده اند اما هم در بغداد و هم در استان بصره، این اعتراض ها به خشونت کشیده شد و شماری از معترضان کشته شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5573

به "الکاظمی: گروه هایی غیرقانونی درصدد ایجاد رعب و وحشت برای مردم بصره هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: گروه هایی غیرقانونی درصدد ایجاد رعب و وحشت برای مردم بصره هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید