استفاده از آب هوتگ در افتتاحیه خط لوله دشتیاری صحت ندارد

به گزارش انوار بلاگ، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان وبلوچستان گفت: استفاده از آب هوتگ در افتتاحیه خط لوله دشتیاری صحت ندارد.

استفاده از آب هوتگ در افتتاحیه خط لوله دشتیاری صحت ندارد

به گزارش از ، عبدالاحد ریگی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان وبلوچستان گفت: مجتمع آبرسانی تلنگ، پیرسهراب و پلان منطقه دشتیاری که برای 261 روستا طراحی شده است و هدف اصلی این طرح آبرسانی حدود 72 هزارنفر فعلی این منطقه پیشبینی که تامین آب پایدار آن سد زیردان میباشد.

او گفت: بزرگترین طرح آبرسانی کشور در استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است و امیدواریم بزودی به انتها برسد.

وی اضافه نمود: با توجه به اهمیت موضوع و دسترسی سریع مردم منطقه دشتیاری به آب شرب تصمیم گرفتیم از فیلتر های تند شیمی استفاده کنیم و طرف هفته آینده بخش دیگری از این پروژه را نیز به بهره برداری خواهد رسید.

ریگی خاطرنشان کردند: با توجه به پراکندگی روستا در منطقه دشتیاری حدود 300 کیلومتر خط انتقال است که 296 کیلومتر آن اجرا شده است و شبکه توزیع نیز بطول 600 کیلومتر میباشد که 307 کیلومتر آن اجرایی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان در مورد شایعاتی مبنی بر استفاده از آب هوتگ در روز بهره برداری خط منطقه دشتیاری نیز گفت: چطور میتوان یک طرحی با این عظمت از آب هوتگ استفاده کرد و مراکز بهداشتی درمانی در منطقه با کنترل دقیق از لحاظ کیفی آب مورد آزمایش قرار میگیرد.

او گفت: در سفر دکتر لاریجانی رئیس مجلس و وزیر نیرو برای 52 روستایی جدید بطول 160 کیلومتر انعقاد قرارداد شده است.

ریگی در انتها خاطرنشان کردند: با توجه به تکمیل پروژه ها بنا شد خط آبرسانی نیمه دوم اسفند ماه به بهره برداری برسد، اما با تاکید مقامات استانی و افتتاح و کلنگ زنی در 10 شهرستان دیگر همزمان شد که این مراسم در روستایی صدیق زهی بخش پلان انجام گردد که مجموعه عملیاتی این پروژه ها بالغ بر 143 میلیارد تومان بوده که 37 میلیارد تومان اختصاص به همین منطقه است.

منبع:تسنیم

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2213

به "استفاده از آب هوتگ در افتتاحیه خط لوله دشتیاری صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از آب هوتگ در افتتاحیه خط لوله دشتیاری صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید