استراتژی توسعه صنعتی کشور معین گردد

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از جهاد دانشگاهی، تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی و معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ارتقا سطح فناوری تولیدات داخلی، بومی سازی فناورهای وارداتی، ساخت قطعات و تجهیزات موردنیاز در داخل کشور امروز 8 بهمن ماه به امضای دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید.

استراتژی توسعه صنعتی کشور معین گردد

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: جهش فراوری و افزایش بهره وری که منجر به توسعه مالی و ایجاد اشتغال گردد زمانی اتفاق می افتد که اقتصاد ما متکی بر فراوری ملی و فراوری ملی نیز متکی بر توسعه علمی و فناورانه پیشرفته خودمان باشد که بتواند روزآمدی خود را در رقابت پذیری در بحث کیفیت و قیمت محصولاتی که در داخل فراوری می گردد حفظ کند.

وی اضافه نمود: اگر بر حسب ضرورت احتیاج است تا خدماتی را از خارج کشور وارد کنیم حتماً در مقابل انتقال فناوری و بخش کوچکی از بازار ما باشد و این فناوری جذب و فهم شده و ارتقا داده گردد تا فناوری متعلق به خودمان گردد.

رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه در کشور توان فراوری اغلب فناوری های مورد احتیاج وجود دارد، ادامه داد: به شرطی که این باور ایجاد گردد که این توانمندی وجود دارد و می توان به موقع به آن پرداخت و زیرساخت های مورد احتیاج برای فراوری فناوری و اثبات کیفیت فناوری ایجاد گردد.

طیبی اضافه نمود: جهاددانشگاهی بر اساس تجربه 40 ساله خود از سال 1359 تا به حال تجربه ارزشمندی را دارد و می تواند در مأموریتی که معاونت صنایع وزارت صمت در راستای توسعه صنعتی کشور برای ما تعریف نموده نقش بسیار مهمی ایفا نماید. زمینه هایی که ما به قادر به فراوری و توسعه فناوری هستیم در آن تعیین شده و اعلام آمادگی کردیم که در تدوین استراتژی های توسعه فناوری در صنایع مختلف ما می توانیم در کنار وزارت صمت باشیم.

وی اعلام کرد: چیزی که بسیار لازم است اولاً استراتژی توسعه صنعتی کشور تعیین گردد و در آن استراتژی توسعه صنعتی قابل ریل گذاری و استراتژی توسعه فناوری بومی هم کاملاً تعیین باشد که این مهم در برنامه های وزارت صمت خوشبختانه وجود دارد.

رئیس جهاددانشگاهی تاکید نمود: همچنین جهاددانشگاهی اعلام آمادگی می نماید در برگزاری همایش ها و سمینارهای که با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل و افزایش بهره وری صورت می گیرد همکاری کند.

طیبی با اشاره به بحث اقتصاد مقیاس ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در کشورمان داریم این است که فکر می کنیم یک استراتژی برای دادن مجوز موافقت اصولی در کشور وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8065

به "استراتژی توسعه صنعتی کشور معین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی توسعه صنعتی کشور معین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید