ارسال 1000 اثر به جشنواره کتاب و رسانه

به گزارش انوار بلاگ، دبیر هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه از تغییرات در تندیس این جشنواره اطلاع داد و گفت: در هجدهمین دوره جشنواره تعداد آثار شرکت کننده به رکورد 1000 اثر رسیده است.

ارسال 1000 اثر به جشنواره کتاب و رسانه

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ستاد خبری و رسانه ای بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علیرضا بهرامی درباره میزان استقبال و آثار رسیده به این دوره از جشنواره گفت: هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه را پشت سر می گذاریم و این بیانگر 17 سال سابقه این جشنواره و شناسنامه دار بودن آن است که سرمایه ای برای حوزه کتاب و خبرنگاران این حوزه خواهد بود.

او اضافه کرد: سال جاری در هجدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه با رکورد بالای تعداد آثار شرکت نماینده روبرو شده و به رکورد 1000 اثر رسیده ایم. در مدتی که من دبیری جشنواره را برعهده داشتم، بخش هایی از شاخه های مغفول اطلاع رسانی حوزه کتاب همچون؛ انیمیشن، هنرهای تجسمی، کاریکاتور، عکس، طنز و ... برای تکامل به جشنواره اضافه شدند اما درصد کمی از این افزایش آثار در این حوزه ها قرار می گیرد.

بهرامی با اشاره به پیشینه و سابقه 17 ساله جشنواره کتاب و رسانه اظهار کرد: در این دوره شاهد افزایش تعداد آثار شرکت نماینده از 250 اثر به 1000 اثر هستیم که البته این تعداد آثار روند داوری را نیز کمی کُند نموده است. کوشش خواهد شد در اواسط برگزاری هفته کتاب نامزدهای جشنواره اعلام شوند و در مراسمی جداگانه از برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر خواهد شد.

او ادامه داد: البته سال جاری تندیس متفاوتی برای برگزیدگان جشنواره کتاب و رسانه درنظر گرفته شده است و تندیس سال گذشته با شکل و شمایلی متفاوت و کامل تر از قبل در اختیار برگزیدگان برای این دوره و دوره های بعد قرار می گیرد.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه توضیح داد: من از اولین دوره جشنواره کتاب و رسانه به عنوان شرکت نماینده، داور و حالا دبیر جشنواره حضور داشته ام و با آن کاملا آشنایی دارم و چیزی که در این دوره بیشتر نسبت به دوره های دیگر دیده می گردد این است که جشنواره به نقطه ای رسیده بود که در فراوری سالانه در حوزه کتاب تاثیرگذار گردد و این از دستاوردهای جشنواره است که به تمامی خبرنگاران کتاب تعلق دارد.

بهرامی در سرانجام اعلام کرد: جشنواره به فراوری آثار باکیفیت در طول سال یاری می نماید و اگر اهالی رسانه به فراوری آثار درجه یک بپردازند تا در جشنواره شرکت نمایند این یعنی ما به اهداف مان نزدیک شده ایم. ما باید از این نقش بهینه جشنواره مراقبت کنیم تا تاثیراتش را ببینیم. هر جشنواره با عملنمودهایش معنا و مفهوم پیدا می نماید و من امیدوارم جشنواره ای که سال جاری بعد از سال ها صاحب آیین نامه شده است، بتواند در سالیان بعد به این آیین نامه پایبند باشد.

هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه در سه بخش، رسانه های نوشتاری (مطبوعات کاغذی، خبرگزاری ها و سایت های خبری دارای مجوز) شامل تیتر، خبر، گفت و گو، گزارش، طنز، یادداشت و مقاله مطبوعاتی، مقاله و نقد تخصصی، عکس، کاریکاتور و گرافیک کتاب، رسانه های دیداری و شنیداری (تلویزیون و رادیو و آثار صوتی و تصویری رسانه های برخط دارای مجوز) شامل تیتر، خبر، گزارش خبری و موضوعی، گفت و گو و میزگرد، طنز، داستانی و نمایشی(کتاب صوتی در رادیو و تلویزیون)، برنامه ترکیبی، مستند تلویزیونی، پویانمایی و برنامه عروسکی، مواد تبلیغی(آنونس، نماهنگ، تیزر و...) و فراوری محتوا در صفحه های تخصصی شبکه های مجازی شامل معرفی کتاب، یادداشت و نقد، گفت و گو، گزارش و خبر برگزار می گردد.

  • مجله گونه های روزنامه نگاری

بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن از تاریخ 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می گردد. همچنین فایل پوستر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1247

به "ارسال 1000 اثر به جشنواره کتاب و رسانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 1000 اثر به جشنواره کتاب و رسانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید