آیا چربی بر ریه هم اثر می گذارد؟

به گزارش انوار بلاگ، بسیاری از این امر مطلع هستند که چربی می تواند در رگ ها رسوب نموده و باعث افزایش بیماری های قلبی گردد. اما دانشمندان به تازگی شواهدی از گرفتگی های مشابه رگ ها در ریه ها پیدا نموده اند که ممکن است باعث ایجاد آسم گردد.

آیا چربی بر ریه هم اثر می گذارد؟

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

بررسی های قبلی نشان داده بود افرادی که اضافه وزن دارند در خطر بیشتری برای ابتلا به آسم نسبت به سایرین قرار دارند. تصور می شد که این ارتباط به دلیل فشار اضافی بر ریه ها یا التهاب اضافی در بدن ایجاد گردد. اکنون شواهدی وجود دارد که ذخیره چربی می تواند نقش داشته باشد.

محققان ریه های 52 بیمار فوت شده را بررسی کردند. در بین آنها 15 نفر بدون آسم، 21 نفر با آسم که بر اثر بیماری دیگری فوت کردند و 16 نفر که بر اثر آسم فوت کردند گزارش شد. آن ها با یاری رنگ کردن بافت سلول های هوایی توانستند حدود 1400 نمونه را بررسی نمایند و دریافتند که در دیواره مجاری هوایی سلول های چربی انباشته شده بود.

به گفته پیتر نوبل فیزیولوژیست دانشگاه استرالیا، چربی اضافی در دیواره مجاری هوایی انباشته می گردد و به نظر می رسد که التهاب در ریه ها را افزایش می دهد. تصور می گردد که این چربی ها باعث ضخیم شدن دیواره مجاری و در نتیجه محدود شدن ورود و خروج هوا از ریه ها می گردد که می تواند باعث افزایش آسم گردد.

به نظر می رسد که چربی با تغییر ساختار بافت مجاری هوایی و افزایش التهاب می تواند سبب آسم گردد. مکانیسم دقیق این فرایند هنوز به طور قطع مشخص نیست و احتیاج به تحقیقات بیشتری وجود دارد.

به گفته Thierry Troosters رئیس جامعه تنفسی اروپا، ارتباط بین چاقی و بیماری های تنفسی یک کشف بسیار مهم است و اضافه وزن می تواند علائم را برای افرادی که آسم دچار هستند بدتر کند.

sciencealert

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1898

به "آیا چربی بر ریه هم اثر می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا چربی بر ریه هم اثر می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید