آیا خبر آتش سوزی در کاخ ورسای حقیقت دارد؟!

به گزارش انوار بلاگ، آتش سوزی کاخ ورسای | Fire at Versailles Palace

16 آپریل بود که خبر آغاز آتش سوزی در کلیاسی نوتردام فرانسه و همچنین پیشرفت شعله های آتش در این بنای تاریخی، کل اخبار روز دنیا را پر نموده بود. البته این آتش سوزی تنها مختص به کلیسای نوتردام نماند و با بالا دریافت شعله های آتش، ساختمان های مجاور نیز درگیر شدند. حال که بر سر بازسازی و ترمیم این کلیسا داستان های فراوانی به وجود آمده است، خبر آتش سوزی در کاخ ورسای فرانسه نیز تبیدل به یکی از تیترهای روز شده است! اما آیا این خبر واقعیت دارد؟ ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا این مورد را آنالیز کنیم که آیا امکان این وجود دارد که آتش سوزی کاخ ورسای حقیقت داشته باشد یا خیر پس با ما همراه باشید.

آیا خبر آتش سوزی در کاخ ورسای حقیقت دارد؟!

آیا آتش سوزی کاخ ورسای واقعا اتفاق افتاده است؟

در نزدیکی های عصر دیروز که برابر است با 3 اردیبهشت و 23 آپریل، خبر آتش سوزی کاخ ورسای تیتر 1 همه رسانه ها و خبرگزاری های جهان را در بر گرفت. با توجه به این که هفته پیش همانطور که در مقدمه گفتیم، آتش سوزی مهیبی در کلیسای نوتردام در پاریس رخ داد و واکنش های جهانی بسیاری را به این میراث با ارزش فرانسوی را نسبت به خود بر انگیخت، این بار دیگر نوبت آتش سوزی در کاخ ورسای؛ یکی دیگر از میراث تاریخی بسیار مهم فرانسوی ها چه برای خودشان و چه برای جهانیان بود که طعمه حریق آتش گردد و آسیب ببیند و یا حتی از بین برود. اما آیا خبر آتش سوزی کاخ ورسای واقعا حقیقت دارد؟

جواب این سوال، همان نکته ای است که ما می خواهیم در این مطلب به آن برسیم. تمامی خبرگزاری ها در ابتدا به عکس های ارسالی از شاهدین حاضر در محل استناد نموده و این خبر را در صفحه اول اخبار خود قرار دادند که با توجه به عکس های رسیده، این کاخ تاریخی در حال سوختن است! حتی در مشروح اخبار بعضی از این خبرگزاری ها این گونه آورده شد که:

با استناد به تصاویر و فیلم هایی که تا به الان در فضای مجازی ارسال شده است، نشان از این دارند که در کاخ ورسای آتش سوزی اتفاق افتاده است و گویا این آتش در حال پیشروی است.

این خبر باعث نگرانی خیلی ها از جمله شهروندان پاریسی و فرانسویان در دیگر نقاط این کشور شد و در نتیجه، مسئولان شهر پاریس نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. یکی از مسئولان شهرداری شهر ورسای که در حومه پاریس قرار گرفته است، در اخبار منتشر شده در مورد آتش سوزی کاخ ورسای این خبر را به صورت کلی تکذیب کرد و در شرح آن به خبرگزاری ها گفت: آتش سوزی مهیبی تنها در پارکینگ یک ساختمان در نزدیکی کاخ اتفاق افتاده است که در حال اطفای آن هستیم.

با پخش این خبر بلافاصله مسئولین شهر و شهرداری شهر ورسای واکنش نشان داده و خبر آتش سوزی در ورسای را کاملا رد کردند. این آتش سوزی گویا تنها در یکی از پارکینگ های اطراف ورسای اتفاق افتاده بوده و دود آتش آن به گونه ای ساتع شده بوده است که گویی این آتش از کاخ ورسای بیرون می آمده است! کل خبر در واقع همین بوده که باعث رعب و وحشت دورباره فرانسویان شده بوده است.

در نتیجه؛ کاخ ورسای سالم و پابرجا است و خبر آتش سوزی کاخ ورسای تنها یک خبر بی اساس است و صحت ندارد.

کاخ ورسای و آتش سوزی در کاخ ورسای

حال که صحت و عدم صحت خبر آتش سوزی کاخ ورسای را آنالیز کردیم، بیایید تا به صورت مختصر با کاخ ورسای آشنا شوید. ورسای یکی از نواحی نزدیک پاریس است که عمده شهرتش به خاطر این است که یکی از عظیم ترین کاخ های جهان را در خود دارد. کاخ ورسای یکی از عظیم ترین و مجلل ترین کاخ های جهان است. این کاخ توسط لویی 14 در شکارگاه سلطنتی و به منظور متمرکز کردن تمامی قدرت فرانسه در یک مکان ساخته شده است. این کاخ بسیار زیبا و طلایی ساخته شده است و یکی از سازه های بی رقیب در حال حاضر است. در دوره حاضر این کاخ به عنوان یکی از کاخ های میراث یونسکو به حساب می آید و تحت ساخت معماران معروف اروپایی ساخته شده است. در این کاخ مجموعه های دیگری نیز ساخته شده است که دارای زیبایی بصری زیادی هستند. بیتشر تاریخ فرانسه یا در این کاخ اتفاق افتاده یا فرمانش از این کاخ صادر شده است.

ورسای WEATHER

لویی چهاردهم این کاخ را ساخت تا علاوه بر نشان دادن قدرت و شکوه فرانسه، همه دستگاه دولتی و غیر دولتی در فرانسه را که ممکن بود قدرتی داشته باشند را به دور هم جمع نماید و از تحرکات غیر قابل پیش بینی آنان و یا قدرت گیریشان جلوگیر کند.

در سال 2004 با تصویب بودجه ای 400 میلیون یورویی تصمیم بر بازسازی این بنا گرفته شد و از آن موقع تا به الان کارشناسان در این کاخ برای بازسازی حضور دارند. ممکن است این مدت بازسازی 20 سال تمام طول بکشد.

یکی از زیباترین بخش های کاخ ورسای، تالار آیینه ها است که در سال 1678 میلادی ساخته شده و یکی از مشهورترین قسمت های کاخ ورسای است. تالار آیینه که پر است از آیینه های مختلف، در طبقه اول این کاخ قرار گرفته است و علتش نیز رفلاکس محیط باغ در این آیینه ها بوده است. در کل نزدیک به 600 آیینه در این تالار به خصوص قرار گرفته است و از 17 پنجره ای که در آن وجود دارد، نمای باغ و انعکاسشان در این آیینه ها معین و معلوم است. تالار آیین ها برابر با 73 متر طول و 12 متر ارتفاع و در نهایت 11 متر عرض می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4151

به "آیا خبر آتش سوزی در کاخ ورسای حقیقت دارد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خبر آتش سوزی در کاخ ورسای حقیقت دارد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید